COVID-19, SUA: brandurile online de nisa care au succes in criza
Consumatorii care s-au mutat masiv online (facand cumparaturi virtuale in contextul pandemiei COVID-19) au ajutat branduri mari si mici sa isi creasca vanzarile, noteaza cnbc.com. 2PM a anuntat, pe Twitter, ca penetrarea e-commerce a urcat de la 16% la 27% in 8 saptamani de carantina, un market share similar cresterii din ultimii 10 ani! Cel mai mare beneficiar al orientarii spre online este Amazon, evident, dar lumea s-a inghesuit si pe site-urile Walmart, Target si Best Buy, crescandu-le vanzarile virtuale din primul trimestru. Criza a venit insa si cu sanse de crestere pentru brandurile mici, de nisa, care au avut parte de cresteri imposibil de anticipat: vanzatorii online de bauturi alcoolice, produse pentru animalele de companie si ochelari.
In perioada 5-18 aprilie, in SUA, vanzarile e-commerce de bauturi alcoolice au crescut de 5 ori YoY. Una dintre companiile din aceasta nisa este Empathy Wines, care vinde seturi de 3, 6 sau 12 sticle de vin (la preturi rezonabile) si abonamente care includ trei livrari anuale. Brandul are acum vanzari zilnice comparabile cu Black Friday si Cyber Monday, dupa ce a investit in marketingul digital si a reusit sa ajunga la numerosi clienti noi, care abia au descoperit produsele lor disponibile exclusiv online. „Partea pozitiva a acestei situatii ingrozitoare este ca oamenii cumpara anumite produse – uneori pentru prima data – intr-o nou mod. Am construit aceasta afacere mizand pe consumatorii al caror comportament se va orienta treptat spre asta”, spune Jonathan Troutman (Co-fondator si CEO Empathy).
Kirsten Green (de la compania de investitii Forerunner Ventures) spune ca afacerile in care aceasta a bagat bani – marca de ochelari Warby Parker, brandul de skincare Glossier, compania de telesanatate Hims si cea de hrana pentru animale de companie The Farmer’s Dog – au vanzari mai mari acum, in contextul in care oamenii nu mai cheltuie bani pe calatorii, piese de teatru, iesiri la restaurant si bone, ci se axeaza pe cumparaturi digitale eficiente. „Nu este atat de surprinzator ca isi cheltuie banii pe ingrijire personala, fitness si propria casa”, explica Green.
Compania Madison Reed si-a inchis magazinele fizice, dar vinde in continuare online produse de ingrijire a parului: in perioada februarie-aprilie, traficul pe site a crescut de 4 ori, iar numarul de cumparatori zilnici a crescut de 13 ori! Iar LensDirect are deja venituri mai mari decat in 2018 si 2019 la un loc, datorita crizei care a crescut vanzarile de ochelari si lentile de contact (oferite si printr-un abonament automat, odata la 3 luni), in luna mai numarul de clienti noi fiind de +400% YoY.
In timp ce imbracamintea, produsele de make-up si gentile de voiaj nu mai sunt cumparate de nimeni, alimentele, electronicele, jucariile, decoratiunile, produsele pentru casa si de ingrijire personala sunt la mare cautare. Pe termen lung, expertii cred ca primele si ultimele vor fi achizitionate in continuare pe Internet, in timp ce curba se va aplatiza in timp, in cazul jucariilor.
Leave a reply