De ce trebuie sa pariem pe e-commerce in viitor, post-COVID-19?
Intr-o lume in care incertitudinea economica este la ordinea zilei, in contextul pandemiei COVID-19, comertul online este un pariu bun, care va da roade pe viitor, citim pe entrepreneur.com. Masurile de distantare sociala si inchiderea magazinelor fizice neesentiale au modificat semnificativ comportamentul de consum al clientilor: acestia s-au orientat spre shop-urile virtuale, iar cand situatia va reintra in normal schimbarile nu vor disparea din peisaj, ci vor ramane de actualitate. Care sunt motivele pentru care vanzarile pe Internet au un viitor stralucit?
- Vanzarile s-au mutat din offline in online. Angajatii din marketing anunta ca e-commerce-ul este viitorul de ani buni, dar acesta a constituit mereu o felie mica din totalul vanzarilor din retail: la nivel global, Statista noteaza ca vanzarile online reprezinta doar 14,1% din volumul total, iar in SUA procentul este de 11,4% din total (conform Departamentului American de Comert, pe Q4 2019). Dar peisajul s-a schimbat odata cu noul coronavirus: vanzarile s-au mutat din mediul fizic in cel online, unii retaileri traditionali de imbracaminte au avut vanzari mai mici si cu 50% (Biroul American de Recensamant noteaza ca vanzarile din retail au scazut cu 6,2% YoY in martie 2020), in timp ce Target a avut vanzari digitale mai mari cu 100% de la inceputul primului trimestru al anului si cu 275% de la inceput de aprilie, deci perioada ianuarie-martie 2020 se anunta a fi cea mai buna pentru companie, din 2000 incoace, desi vanzarile din magazinele fizice sunt in scadere (conform Digital Commerce 360)! Aceasta schimbare va fi una de durata, noteaza sursa amintita: chiar daca unele tendinte vor fi temporare, consumatorii chestionati in diverse studii spun ca vor cumpara in continuare mai degraba online, pentru ca e la indemana si mai sigur. Un sondaj marca PYMNTS a descoperit ca 52% dintre persoanele care au inceput sa isi cumpere alimentele de pe Internet spun ca nu vor mai reveni in magazinele fizice; procentul persoanelor care cumpara online alte tipuri de produse si spun acelasi lucru este de 60%. Prin urmare, retailerii care nu au un sistem e-commerce pus la punct pierd (si acum, si pe viitor) puncte la capitolul venituri.
- Marketingul digital face legea. Pe masura ce tot mai multe brand-uri se orienteaza catre o strategie axata in primul rand pe online, canalele de achizitie digitala sunt in plina crestere: numarul total de mesaje pe Facebook a crescut cu 50% in tarile care au probleme semnificative apropo de pandemie (noteaza MarketWatch). Companiile e-commerce care vor continua sa investeasca in marketingul digital pe timp de criza au de castigat: unele brand-uri afectate de criza s-au retras de pe piata si astfel pot ajuge la un public online mai mare. O dovedeste si istoria: la finalul anilor ’20, Kellogg si Post isi disputau piata cerealelor pentru micul dejun; odata cu Marea Depresiune, cei din urma au taiat bugetul de reclame, iar cei dintai l-au dublat, au comandat reclame radiofonice si au promovat noul produs Rice Krispies; rezutatul a fost ca, pana in 1933, profitul Kellogg a crescut cu aproape 30%, compania devenind principalul nume de pe piata.
- Pot aparea noi antreprenori online. Numerosii someri care au aparut in pandemie (un sondaj „ Wall Street Journal”noteaza ca rata somajului ar putea atinge cifra de 17% pana in iunie) pot ascunde in randurile lor potentiali antreprenori. Dupa Marea Depresiune, ratele antreprenoriale au crescut semnificativ, a descoperit un studiu al Universitatii din Missouri, crizele economice putand crea si oportunitati.
Leave a reply