Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

80% dintre asiaticii care urmaresc influenceri cumpara produse recomandate de acestia (studiu)

Creatorii de continut din social media influenteaza din ce in ce mai mult comportamentul de cumparare al persoanelor care le urmaresc conturile, noteaza nielsen.com, citand date din cel mai nou raport propriu („2022 Global Annual Marketing Report”). In Asia, de exemplu, 80% dintre utilizatorii social media care urmaresc conturile influencerilor sunt (mult) mai predispusi sa cumpere produse pe care acestia le recomanda.

La nivel global, in 2023, bugetul investit in social media marketing va creste cu 53%, procent mai mare dect in cazul oricarui alt canal de marketing. Iar 64% dintre angajatii in marketing chestionati pentru raportul amintit spun ca social media este canalul din care se castiga cei mai multi bani. Avand in vedere aceste cifre, Nielsen noteaza ca orice brand care vrea sa se impuna pe piata asiatica ar trebui sa tina cont de urmatoarele sfaturi:

  1. Fiecare piata din Asia are nevoie de propria strategie sociala. Procentul de 80% mentionat mai sus e cel mai mare in cazul consumatorilor din Indonezia(61%), India (60%) si Filipine (60%).  Prin comparatie, in Hong Kong si Japonia, doar 16% dintre persoanele care urmaresc creatori de continut sunt influentati astfel de acestia. Prin urmare, o campanie de influencer marketing ar avea un reach mai scazut in cele din urma teritorii, deci aici ar fi necesara o strategie media mai diversa, pentru indeplinirea obiectivelor propuse. Publicul tinta asiatic e divers si fiecare cauta ceva diferit, in cazul influencerilor urmariti: in China si Taiwan acestia trebuie sa fe „simptici” si sa ofere „inspiratie”, in timp ce in India, Thailanda si Vietnam, cel mai importante sunt „increderea si autenticitatea”.
  2. Toate grupele de varsta sunt unice si importante. Cand construiesc o strategie sociala, brandurile nu trebuie sa neglijeze persoanele de peste 50 de ani. In Filipine, China, India si Coreea de Sud, acestia dau Like si Share la fel de des ca tinerii, chiar daca nu sunt nativi digitali. Marketingul via influenceri nu e eficient doar in cazul Generatiilor Z si Y, in Asia. Tinerii asiatici sunt mai interesati de gaming si beauty bloggers, iar cei de 50 de ani – de copiii creatori de continut, politicieni si pasionati de jocuri video.
  3. Review-urile de produs sunt foarte importante. Acestea sunt tipul de continut brand-uit cel mai atragator in toate pietele din Asia, cu exceptia Chinei (unde sunt preferate demonstratiile de produs). Deci orice brand care apeleaza la influenceri pentru a obtine review-uri sincere ale produselor proprii va avea un impact, in aceasta zona a globului.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply