8 idei de recomandari de produs, pentru pagina „Adauga in cos”
Recomandarile de produse pot fi o modalitate extrem de eficienta de a-i ajuta pe vizitatorii site-ului tau sa descopere ceva nou si sa creasca valoarea cosului de cumparaturi, noteaza econsultancy.com. Conform Publicis Sapient and Salesforce, doar 6% dintre cumparatorii online dau click pe recomandarile de produs, dar acest procent redus aduceapoi 37% dintre venituri. Momentul in care un client adauga produse in cos poate fi perfect pentru a-i sugera si alte lucruri de pe site-ul tau care l-ar putea interesa, printr-un proces de upsell sau cross-sell fix inainte de checkout. Sursa amintita a pus cap la cap 8 exemple de retaileri e-commerce care fac fix asta, cu succes (si de la care te poti inspira si tu, pentru a crea reecomandari de produse eficiente):
- Amazon – cand un client adauga ceva in cos, este trimis intr-o pagina noua, in care i se ofera mai multe recomandari de produse (unele sponsorizate, care au legatura cu ce a ales el, altele cumparate de alti clienti care au pus in cos ce a pus si el); aceasta pagina ii ofera un moment de pauza inainte de a lua decizia de cumparare finala si – desi pare o intrerupere deranjanta in calatoria de cumparare – este o modalitate sigura de a-i arata ceva ce poate a ratat, inainte de checkout
- Not on the High Street – pe acest site, produsele recomandate apar intr-o fereastra suprapusa peste pagina cosului de cumparaturi virtual, iar clientul are optiunea de a inchide fereastra sau a apasa pe ceva din interiorul acesteia (un produs recomandat, „Continua cumparaturile” sau „Mergi la cos”)
- Lakeland – Lakeland face ceva similar pe site-ul e-commerce propriu, sugerand „produse pe care le-au cumparat alti clienti”; sub fiecare produs recomandat (ale caror preturi sunt mici si ale caror review-uri pozitive cresc interesul vizitatorilor) se afla un buton de „Adauga in cos”, fiind foarte usor si rapid sa completezi cumparaturile facute cu noile produse, sub impulsul momentului
- Bose – are o abordare diferita, plasand recomandarile de produse direct pe pagina de checkout si doar acolo; deoarece produsele proprii sunt scumpe, brand-ul vrea sa atraga atentia vizitatorilor apropo de ele abia dupa ce acestia au gasit ce cautau, au adaugat in cos produsul si s-au decis sa il cumpere
- Uniqlo – ajuta la descoperirea de produse noi prin recomandari proprii, spunandu-le clientilor „Poti combina acest produs cu…”, dar le arta piese vestimentare care nu par a se potrivi, de fapt, cu cea pusa in cos, fiind alese la intamplare; daca ar fi alese corect si chiar s-ar potrivi, metoda ar fi una reusita pentru a crea o tinuta completa si a-i impulsiona pe clienti sa cumpere mai multe produse proprii
- Currys PC World – nu duce clientii direct la checkout, ci foloseste tehnica unui „mini cos” care apare in partea dreapta a ecranului si contine produsele adaugate de client, plus idei de produse cumparate de alti clienti; designul este eficient, dar nu poti da click pe alte optiuni din aceasta sectiune laterala, in afara de „Adaga in cos” (or clientii nu ar adauga produse in cos fara a se documenta mai intai despre ele)
- ProFlowers – foloseste acelasi format ca Currys PC World, dar mult mai eficient, dearece produsele recomandate sunt complementare celor din cos, sub forma de cadouri care sa transforme coletul primit in ceva special; astfel, clientii sunt determinati sa-si mareasca valoarea medie a comenzii fara a se gandi prea mult la asta, mai ales ca produsele recomandate sunt promovate cu mentiunea ca adaugarea lor in cos nu costa decat „cu 4,99$” in plus, de exemplu
- Dell – isi pozitioneaza recomandarile drept cumparaturi la pachet, clientii primind un discount la produsele populare daca le cumpara odata cu ce au pus deja in cos; aceasta este o modalitate eficienta de a face upsell, oamenii fiind mai tentati sa cumpere si altceva, daca stiu ca li se face o oferta, pe care nu ar gasi-o in alta parte
Leave a reply