Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

7 idei de e-commerce lead magnets, pentru e-mail marketing

Lead magnet este un termen care descrie ceva ce oferi gratuit, in schimbul datelor de contact ale clientilor potentiali. Cu siguranta ai descarcat un e-book cu informatii utile sau ai primit o mostra gratuita, in schimbul carora a trebuit sa-ti completezi datele de contact. Pe baza datelor oferite, ai fost inclus/a in campanii de email marketing, cu informatii din domeniul care te intereseaza si poate chiar oferte. 

De ce ar trebui sa folosesti un lead magnet in campania ta e-commerce? 53% dintre profesionistii din marketing spun ca newsletter-ul este cea mai eficienta metoda de generare de lead-uri (Demand Gen Report, 2021). De aceea, daca activezi in domeniul e-commerce, este important sa creezi si tu astfel de „magneti” care te ajuta sa construiesti o lista de email-uri si sa pui bazele unei relatii pe termen lung cu clientii. 

Mai mult, un lead magnet te ajuta si sa eficientizezi eforturile de promovare. Cand faci o campanie de Facebook ads, de exemplu, atragi trafic pe site, insa mare parte dintre vizitatori pleaca si nu se mai intorc. Asa ca vei fi nevoit sa investesti tot mai mult pentru a-i readuce in magazin. Insa un lead magnet iti permite sa le captezi datele de contact si sa-i tii la curent cu ofertele, printr-un newsletter, fara a fi nevoie sa investesti mereu in reclame. 

In acest articol iti explicam ce face ca un lead magnet sa functioneze si iti dam idei si exemple de lead magnets, pe care sa le folosesti in email marketing, astfel incat sa ai o lista de abonati si de clienti mereu in crestere. 

5 ingrediente pentru un lead magnet eficient

Asa cum am explicat mai sus, orice business e-commerce are nevoie de cel putin un lead magnet pentru a capta atentia si interesul clientilor potentiali. Insa nu orice lead magnet functioneaza. Multe afaceri fac greseala sa ofere ceva lipsit de relevanta, gandindu-se ca publicul il va dori oricum. Pana la urma e gratuit, nu? Dar oamenii nu-si vor da datele la schimb pentru orice. Avem cu totii la dispozitie o abundenta de resurse gratuite, asa ca ceea ce oferi trebuie sa fie cu adevarat valoros, pentru a convinge vizitatorii sa se transforme in abonati la newsletter. Iata cele 5 ingrediente ale unui lead magnet care functioneaza:

  1. Rezolva o problema reala. Sa zicem ca vinzi produse de casa si gradina si ai observat ca multi clienti nu stiu cum sa aleaga plantele de interior si de exterior. Un lead magnet valoros poate fi un ghid care explica diferenta dintre cele doua si le arata, concret, ce plante sa aleaga in fiecare situatie. 
  2. Ofera o solutie rapida si concreta. Continuand exemplul de mai sus, nu vrea nimeni sa primeasca un manual de botanica (oricat de interesant ar fi pentru specialisti), ci exemple si poze care sa-i ajute sa ia rapid decizii.
  3. Este usor de digerat. Orice oferi, asigura-te ca are un design frumos si prietenos si ca poate folosit usor, de oricine. 
  4. Este cu adevarat valoros. Daca ai convins oamenii sa-ti dea datele de contact, iar apoi primesc ceva lipsit de valoare, se vor simti pacaliti. Probabil se vor dezabona cu prima ocazie si va fi greu sa-i mai convigi in viitor de ceva. 
  5. Demonstreaza expertiza. Clientii trebuie sa aiba incredere in tine pentru a cumpara. Pe langa utilitate, lead magnet-ul trebuie sa le arate ca te pricepi la ceea ce faci, fie ca e vorba de plante, Fashion sau software. 

Formular de abonare, pentru conversie lead magnet

Exista multe tipuri de resurse atractive pe care le poti folosi pe site-ul tau. Dar, inainte sa le descriem pe cele mai populare, trebuie sa mentionam ca orice varianta ai alege, ai nevoie de un formular de abonare pentru lead magnet. Acest formular trebuie sa fie integrat cu platforma de email marketing folosita, sa aiba un design simplu si eficient si sa fie usor de personalizat.

NewsMAN iti face viata usoara cand vine vorba de formulare de abonare pentru ca cele puse la dispozitie au un design responsive si sunt conforme cu GDPR. Mai mult, pentru site-urile complexe (cum e cazul magazinelor online), NewsMAN ofera functii utile ca duplicarea formularului de abonare sau cea de export-import formular. Pe langa acest lucru, poti integra formulare fixe, de tip pop-up si web layers. 

Nu minimiza importanta formularului de abonare folosit in strategia de transformare a vizitatorilor in lead-uri, pentru ca un formular care nu functioneaza cum trebuie poate fi o piedica importanta, care sa-ti scada rata de conversie a lead magnet-uluiTine cont de aceste criteriile de mai sus, dar si de formularul de abonare, cand planuiesti orice lead magnet. Si acum sa vedem ce tipuri de lead magnets poti folosi in campaniile de email marketing

7 tipuri de lead magnets pentru email marketing

1. Cupon de reducere, pentru atragere abonati

Un cupon de reducere in schimbul adresei de email poate fi o motivatie simpla, directa si eficienta. Probabil ai vazut de multe ori un pop up care ofera 5%-10% reducere pentru abonarea la newsletter: este o strategie folosita frecvent de magazinele online, pentru ca ofera ceva concret, ce poate fi folosit imediat la cumparaturi. 

Testeaza acest lead magnet si in strategia ta de email marketing, dar incearca sa fii si mai creativ. De exemplu, de ce sa nu folosesti un pop up abonare de tip Roata norocului, ca lead magnet? Acest tip de formular include si un element de interactivitate si gamificare, care va face tot procesul mai atractiv pentru vizitatori. 

formular abonare roata norocului

2. Livrare gratuita a comenzilor online

O alta modalitate directa si simpla de a convinge vizitatorii sa-ti dea datele de contact este oferind livrare gratuita pentru produsele tale, indiferent de valoarea comenzii. Tine insa cont ca multe magazine online ofera deja livrare gratuita, asa ca acest tip de lead magnet ar putea sa nu fie considerat suficient de valoros de clientii potentiali. 

O idee pentru a te diferentia este sa oferi ceva in plus, pe langa livrarea gratuita, cum ar fi un cadou surpriza (ce poate fi o mostra de produs, un cupon de reducere pentru achizitiile viitoare sau pur si simplu o nota personala din partea magazinului). De multe ori, diferenta este facuta de cele mai mici detalii, iar clientii apreciaza efortul. 

3. E-books si tips & tricks, pentru atragere lead-uri

Daca primele doua lead magnets sunt destul de simplu de implementat, cand vine vorba de crearea unor resurse educationale, ai nevoie de o investitie mai mare, insa si rezultatele pot fi pe masura. Cateva exemple de resurse educationale:

  • ghid de cumparaturi;
  • ghid de folosire a produselor;
  • un curs impartit in mai multe module (livrate in timp, prin newsletter);
  • inspiratie pentru decor, Fashion, accesorii, cadouri etc. 
  • un checklist pentru o activitate complexa;
  • e-book cu resurse utile, in functie de business (retete culinare, exercitii fizice, diete, etc.).

Asigura-te ca resursa ta educationala are un text clar si usor de parcurs si un design profesionist, cu imagini relevante si de calitate. De asemenea, creeaza un landing page sau un pop-up dedicat, unde promovezi acest lead magnet in schimbul datelor de contact, ca in exemplul de mai jos.

ecommerce lead magnet ebook

3. Webinar ca lead magnet, pentru email marketing

Un webinar este un eveniment online organizat de un brand sau o organizatie si transmis unui public care s-a inregistrat in prelabil, pentru a-l vedea. Webinarul poate fi o prezentare, o discutie intre mai multi participanti sau un Q&A cu audienta. Avantajul unui webinar este ca te ajuta sa demonstrezi expertiza, in timp ce ai o discutie relevanta pentru publicul tau tinta. Potrivit unor statistici centralizate de Hubspot, 83% dintre specialistii de marketing spun ca folosirea resurselor video i-a ajutat sa genereze lead-uri, iar 53% constata ca webinar-urile sunt cea mai buna sursa de lead-uri de calitate. 

Magazinele e-commerce sunt mai degraba business-uri B2C, in timp ce un webinar se preteaza in mediul B2B. Sa zicem insa ca ai o librarie online. De ce sa nu faci o intalnire virtuala cu cativa scriitori romani apreciati? Sau sa spunem ca ai un business e-commerce de Fashion. Un webinar despre tendintele din urmatorul sezon sau o intalnire cu un stilist care da sfaturi pot fi variante care transforma vizitatorii site-ului tau in contacte abonate la newsletter, care doresc sa afle de la tine si mai multe informatii interesante. Iata o idee de webinar ce poate fi organizat de orice business care se adreseaza copiilor si parintilor:

webinar lead magnet ecommerce

4. Podcast pentru promovarea e-commerce

Podcast-urile sunt la moda de cativa ani, in special in alte tari, dar se impun si pe piata din Romania. Desi podcast-urile authtone nu au o audienta foarte mare (cu exceptia unora facute de vedete locale), avantajul acestor emisiuni audio-video este ca au o audienta foarte loiala

Orice business poate crea un podcast in nisa sa, pentru ca formatul se preteaza oricarui subiect. Poti face interviuri cu experti, poti da informatii educationale sau poti, pur si simplu, avea o discutie informala cu colegii sau influencerii din jurul brandului tau. Podcastul poate fi folosit pentru a promova magazinul online si a-i invita pe ascultatori sa se aboneze la newsletter, pentru a primi cele mai noi episoade, dar si ofertele e-commerce. De asemenea, daca nu vrei sa faci podcastul tau, poti face reclama intr-un podcast deja existent, promovand un lead magnet valoros, ca un webinar sau un e-book, si, indirect, castigand noi potentiali clienti. 

5. Mostre gratuite, pentru lead-uri e-commerce

Clientii pot fi convinsi sa cumpere daca ii lasi sa incerce gratuit produsul tau. Astfel, demonstrezi valoarea lui si faptul ca esti de buna credinta. Mostrele gratuite pot fi oferite la abonarea la newsletter, independent sau livrate cu o comanda deja existenta. Pentru produse digitale, aplicatii, servicii web sau platforme poti oferi o perioada de utilizare gratuita, un upgrade la varianta premium pentru o luna, o garantie extinsa, etc. Daca oferi servicii, poti oferi o consultatie gratuita, pentru a raspunde intrebarilor clientului. 

6. Gamificare (concursuri si quiz-uri)

Potrivit LeadQuizzes, concursurile au, in medie, o rata de conversie a lead-urilor de 31,6%. E o cifra impresionanta, asa ca merita sa incerci sa creezi un concurs, pentru a converti vizitatorii site-ului in abonati la newsletter. Poate iti amintesti de quiz-urile care erau la moda la un moment dat pe retelele social media: „Ce animal esti?”, „Cu ce personaj de serial de comedie te asemeni?”, „Care este adevarata ta varsta?”, etc. Doar imaginatia te limiteaza, cand vine vorba de astfel de quiz-uri. 

Ele sunt facute pentru a distra si a starni curiozitatea, astfel incat vizitatorii site-ului sa aiba o motivatie sa-si lase datele de contact, pentru a vedea rezultatul. In functie de business, poti face un quiz mai mult sau mai putin amuzant. De asemenea, la final, poti recomanda produse in functie de rezultat sau poti oferi o extra motivatie sa cumpere, cu un cupon de reducere. Iata cateva idei:

  • „Afla ce tip de tinuta ti se potriveste vara asta”
  • „Raspunde la 5 intrebari si gaseste rama de ochelari potrivita”
  • „Tu stii ce tip de ten ai? Completeaza quiz-ul si descopera”
  • „Ceai sau cafea? Spune-ne mai multe despre produsul preferat si castiga un discount de 10%”

Speram ca aceste idei sa te inspire sa creezi si tu unul sau mai multe lead magnets pentru campaniile de email marketing. Nu uita sa creezi si secvente de email variante pentru lead-urile tale si sa comunici constant, astfel incat eforturile de captare a lor sa nu fie irosite.  Viziteaza blogul NewsMAN pentru a afla cum sa faci campanii de email marketing e-commerce eficiente si incearca gratuit platforma de email marketing pentru a vedea cat de usor este sa-ti integrezi magazinul si sa urmaresti drumul lead-urilor de la vizitator la client. 

email marketing NewsMAN

Despre Varga Sabina

Sabina Varga este freelance writer & digital marketer cu peste 15 ani de experiență și gazda Zest, un podcast despre scris. O puteți asculta și citi pe blacusens.ro