Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

6 tendinte de urmarit in domeniul platilor digitale

Odata cu evolutia tehnologiei, adoptia solutiilor de plata digitale a trecut in prim-plan, viitorul nemaifiind unul al platilor cash, citim pe getelastic.com. In anii care vin, consumatorii nu vor mai achita nici folosind cardul, iar achitarea cosului de cumparaturi va fi o experienta lipsita de orice obstacole. In 2019, sursa amintita crede ca urmatoarele 6 tendinte vor marca universul platilor la distanta:

  1. Comertul mobile. Portofelele mobile sunt considerate una dintre cele mai semnificative inovatii din domeniul FinTech, imbunatatind tranzactiile si experienta de shopping. Dupa ce, in 2014, Apple se lansa pe piata de profil, i-au urmat Samsung Pay si Google Pay, iar acum localuri ca Burger King, Chipotle si Starbucks ofera plati in aplicatia proprie.
  2. Comertul vocal. Plata unui produs cu ajutorul vocii (care devine parola, eliminand nevoia verificarii datelor personale) este o alta tendinta de viitor, care va duce platile digitale la un nou nivel. Deja avem pe piata comertului electronic elemente ca chatbotii si boxele controlate vocal, comertul vocal este pasul urmator si firesc.
  3. Blockchain. Considerata a fi una dintre cele promitatoare tendinte din domeniu, tehnologia blockchain (care permite tranzactii rapide, securizate si descentralizate) este folosita in tot felul de operatiuni financiare, iar specialistii cred ca va contribui la transparenta si siguranta platilor online.
  4. Infrastructura de plati omnichannel. Odata cu evolutia obiceiurilor de cumparare ale publicului, plata cu un singur click sau plata in aplicatie sunt din ce in ce mai populare, iar multi comercianti vand pe canale si in formte de diferite, avand o strategie de plati omnichannel care reduce fraudele si mareste eficienta in magazin si gradul de satisfactie clientelara.
  5. Experiente virtuale. Chatbot-ii pot initia plati, pot fi utilizati in locul angajatilor reali in relatiile cu clientii si vor deveni din ce in ce mai sofisticati. Unele firme financiare experimenteaza deja cu ei: chatbot-ul FaceBook (de la Wells Fargo) raspunde la intrebari despre carduri de credit, tranzactii si ATM-uri, Eno (de la Capital One) interactioneaza cu clientii bancii prin mesaje SMS si ii ajuta sa faca plati de pe smartphone, Ivy (de la Intel) raspunde intrebarilor angajatilor referitoare la salarii si bonusuri.
  6. Tranzitia card-cloud. Economia globala se indreapta spre tranzactii digitale lipsite de obstacole, clientii putand sa plateasca pe orice dispozitiv. Discutia nu mai este centrata pe unde este acceptata plata prin card, ci cum e ea acceptata – printr-un dispozitiv inteligent sau printr-un cont digital. In 2017, Visa a lansat o solutie inovatoare: mVisa, care permite partilor terte sa plateasca pe mobile cu ajutorul codurilor QR unice.

Leave a reply