50% dintre britanici isi fac deja cumparaturile de Sarbatori (studiu)
Costurile de trai, inflatia si pretul ridicat al energiei electrice – provocate de slabirea economica generata in urma razboiului din Ucraina – vor face ca Sarbatorile de iarna care vin sa fie marcate de provocari extrem de diferite de cele la care se asteptau consumatorii si retailerii, dupa 2 ani marcati de restrictiile impuse de pandemia COVID-19. Dovada este ca jumatate dintre consumatorii britanici au inceput cumparaturile pentru cadouri de Craciun din septembrie si octombrie. Sursa acestor procente este un sondaj de opinie recent (marca Sensormatic Solutions), efectuat pe un esantion de peste 1.000 de adulti: „UK Retail: Shopper Sentiment Report 2022”.
Pe langa cei 31% dintre britanici care au inceput sa faca achizitiile de Craciun inca din septembrie (+9% YoY) si cei 19% care au inceput din octombrie (cu 5% mai putin ca anul trecut), alti 29% vor face asta in noiembrie (tot -5% YoY). Nisele cele mai pasionate de cadourile cumparate din timp sunt femeile si Generatia Y (25-39 de ani). Doar 10% dintre britanici vor cumpara cele necesare abia in decembrie (fata de 9%, in 2021), iar in cazul femeilor si persoanelor de pana la 39 de ani, procentele scad la 5%, respectiv 4%.
Ce a mai descoperit sondajul:
- Black Friday nu e neaparat un element-cheie in planurile pentru shopping-ul de Sarbatori – doar 8% dintre britanici spun ca vor profita de weekendul de reduceri, in acest sens; procentul este mai mare in randul tinerilor de pana la 24 de ani (19%)
- consumatorii raman in continuare pasionati in mod egal de achizitiile de Craciun facute online (69%) si offline (70%), cei care prefera magazinele fizice spunand ca astfel gasesc daruri inspirate
- 32% dintre britanici vor alege serviciul click & collect
- top 3 categorii de produse cumparate pentru a fi facute cadou, de Sarbatori – imbracaminte si incaltaminte (57,1%), jucarii si carti (51,2%), produse de infrumusetare (40,4%)
- 73% spun ca vor investi mai mult timp in gasirea celor mai bune oferte
- pentru 74%, pretul este factorul cel mai important in influentarea listei de shopping, de Sarbatori; si la nivel european (in Spania, Franta, Italia si Germania), pretul e pe locul I
- 67% dintre respondentii plan vor sa cheltuiasca mai putin de Craciun, fata de anul trecut (+23% YoY) si doar 7% vor da mai multi bani pe cadouri (fata de 9%, in 2021)
- 23% vor cumpara ce au pe lista de Sarbatori din timp, pentru a evita problemele legate de lantul de aprovizionare, iar 17% – pentru a primi la timp ce au cumparat pe Internet (Royal Mail va organiza greve in aceasta perioada, care sigur vor afecta comenzile de Black Friday si Cyber Monday)
Leave a reply