5 pasi pentru a transforma clientii ocazionali in clienti loiali
In 2016, comertul online a crescut cu 15,6%, iar in 2017 tendinta se va mentine (vanzarile e-commerce ar trebui sa creasca de 4 ori mai mult fata de anul trecut, atingand 2,2 trilioane $ la nivel global si insemnand 10% din totalul vanzarilor din retail). Dar majoritatea cumparatorilor fac o singura achizitie de pe un site si nu devin clienti loiali (doar 20% dintre ei revin pe un site pentru a cumpara a doua oara).
Si – cum cea mai importanta achizitie este a doua, pentru orice client (cei care cumpara si a doua oara de la tine au de doua ori mai multe sanse sa revina si a treia, si a patra oara, si tot asa) – zaius.com a strans laolalta 5 idei menite sa ajute magazinele online sa transforme orice prim client intr-unul fidel:
- Folositi ce stiti deja despre clienti. Ce stiti despre clientul care v-a cumparat o data ceva de pe site, de Black Friday, pe mobile sau un anumit produs? Trebuie sa va dati seama ce tip de campanii au fost mai eficiente in a-i determina pe clienti sa devina loiali brand-ului. Daca stiti ce comportament si caracteristici au acesti primi clienti, puteti trage concluzii legate de viitorii clienti similari.
- Nu uitati de retelele sociale. Puteti face reclame targetate pe Facebook (folosind Facebook Custom Audiences si Google Customer Match), adresandu-va doar clientilor care au cumparat o singura data ceva de la voi si au deschis email-urile cu reclame pe care le-ati trimis, dar nu au cumparat si a doua oara.
- Faceti campanii tintite pe abandonul cosurilor. Acestea sunt tintite catre clientii care au umplut cosul virtual, dar nu l-au si platit si sunt eficiente in a-i convinge sa revina pentru a doua, a treia si a patra oara pe site-ul vostru. Cum functioneaza? Cumparatorul X a analizat trei laptop-uri diferite, dar a cumparat in loc o pereche de casti. Ii puteti trimite un mail legat de reduceri la laptop-uri, reducere la unul dintre laptop-urile analizate de el sau un mail care sa contina un cupon de reduceri (trimis la cateva minute dupa ce sesiunea de browsing a clientului s-a incheiat).
- Ajustati-va programul de loialitate. Daca programul vostru de loialitate se reduce la puncte multe stranse dupa zeci de cumparaturi, care se transforma in reduceri, ganditi-va ca un cumparator care va viziteaza pentru prima data nu se gandeste ca va deveni client fidel. Daca a cumparat ceva de 41$, il puteti convinge sa revina pe site oferind-i ceva daca va cumpara a doua oara de 50$ (daca a cumparat de 87 $, oferiti-I ceva la 100 $).
- Folositi toate informatiile disponibile. Luati decizii informate, pe baza a ceea ce ati aflat de anul trecut, despre clienti; creati o campanie tintita spre clientii care au cumparat osingura data ceva, in ultima luna, de la voi; folositi cosurile abandonate, pentru a trimite fiecaruia reclame fix la categoria de produse pe care au abandonat-o; coordonati o campanie pe e-mail, social media si motoare de cautare care promoveaza un discount la categoria de produse a fiecarui client; daca, intr-o saptamana, clientii nu cumpara nimic, trimiteti-le mail-uri de loializare.
Leave a reply