Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

5 pasi pentru a transforma clientii ocazionali in clienti loiali

shoppingIn 2016, comertul online a crescut cu 15,6%, iar in 2017 tendinta se va mentine (vanzarile e-commerce ar trebui sa creasca de 4 ori mai mult fata de anul trecut, atingand 2,2 trilioane $ la nivel global si insemnand 10% din totalul vanzarilor din retail). Dar majoritatea cumparatorilor fac o singura achizitie de pe un site si nu devin clienti loiali (doar 20% dintre ei revin pe un site pentru a cumpara a doua oara).

Si – cum cea mai importanta achizitie este a doua, pentru orice client (cei care cumpara si a doua oara de la tine au de doua ori mai multe sanse sa revina si a treia, si a patra oara, si tot asa) – zaius.com a strans laolalta 5 idei menite sa ajute magazinele online sa transforme orice prim client intr-unul fidel:

  1. Folositi ce stiti deja despre clienti. Ce stiti despre clientul care v-a cumparat o data ceva de pe site, de Black Friday, pe mobile sau un anumit produs? Trebuie sa va dati seama ce tip de campanii au fost mai eficiente in a-i determina pe clienti sa devina loiali brand-ului. Daca stiti ce comportament si caracteristici au acesti primi clienti, puteti trage concluzii legate de viitorii clienti similari.

    3

  2. Nu uitati de retelele sociale. Puteti face reclame targetate pe Facebook (folosind Facebook Custom Audiences si Google Customer Match), adresandu-va doar clientilor care au cumparat o singura data ceva de la voi si au deschis email-urile cu reclame pe care le-ati trimis, dar nu au cumparat si a doua oara.
  3. Faceti campanii tintite pe abandonul cosurilor. Acestea sunt tintite catre clientii care au umplut cosul virtual, dar nu l-au si platit si sunt eficiente in a-i convinge sa revina pentru a doua, a treia si a patra oara pe site-ul vostru. Cum functioneaza? Cumparatorul X a analizat trei laptop-uri diferite, dar a cumparat in loc o pereche de casti. Ii puteti trimite un mail legat de reduceri la laptop-uri, reducere la unul dintre laptop-urile analizate de el sau un mail care sa contina un cupon de reduceri (trimis la cateva minute dupa ce sesiunea de browsing a clientului s-a incheiat).
  4. Ajustati-va programul de loialitate. Daca programul vostru de loialitate se reduce la puncte multe stranse dupa zeci de cumparaturi, care se transforma in reduceri, ganditi-va ca un cumparator care va viziteaza pentru prima data nu se gandeste ca va deveni client fidel. Daca a cumparat ceva de 41$, il puteti convinge sa revina pe site oferind-i ceva daca va cumpara a doua oara de 50$ (daca a cumparat de 87 $, oferiti-I ceva la 100 $).
  5. Folositi toate informatiile disponibile. Luati decizii informate, pe baza a ceea ce ati aflat de anul trecut, despre clienti; creati o campanie tintita spre clientii care au cumparat osingura data ceva, in ultima luna, de la voi; folositi cosurile abandonate, pentru a trimite fiecaruia reclame fix la categoria de produse pe care au abandonat-o; coordonati o campanie pe e-mail, social media si motoare de cautare care promoveaza un discount la categoria de produse a fiecarui client; daca, intr-o saptamana, clientii nu cumpara nimic, trimiteti-le mail-uri de loializare.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply