5 feluri in care Inteligenta Artificiala poate fi folosita in marketing
Inteligenta Artificiala este o unealta practica pentru oamenii de marketing, iar econsultancy.com scrie – in raportul „Marketing in the Age of Artificial Intelligence” – ca AI ii poate ajuta pe acestia sa livreze clientilor exact ceea ce acestia isi doresc. Cum face asta?
- REDUCE NR. DE ALEGERI. In contemporaneitate, drumul clientului spre casa este unul deloc linear: acesta se documenteaza online, citeste review-uri (comparand parerile altor clienti), deci are de unde alege. IA poate fi folosita pentru a reduce numarul de alegeri facute de clienti in drumul spre casa: descopera modele in seturile de date si le poate oferi clientilor raspunsurile cautate, ajutandu-i sa foloseasca timpul petrecut in luarea acestor decizii in alt scop, mai important.
- OFERA PRODUSE RELEVANTE. Clientul e cel care alege din varietatea de brand-uri disponibila pe piata, astfel incat factorii contextuali sunt foarte folositori pentru a-l determina pe acesta sa aleaga mereu acelasi brand. IA e cel mai usor si rapid mod de a face asta – analizeaza factori ca vremea, locatia, varsta, sexul si recomanda produse extrem de personalizate si relevante pentru client.
- ACCELEREAZA LANTUL DE APROVIZIONARE. Pe baza informatiilor detinute deja despre client, IA poate prezice comportamentul viitor al acestuia – lucru extrem de important in contextul clientilor care isi doresc livrare rapida, in aceeasi zi daca s-ar putea (Amazon Prime Now foloseste tehnologie IA pentru „livrarea cu anticipatie”).
- CRESTE COMUNICAREA CU BRAND-UL. Clientul nu isi doreste doar livrare rapida, ci si comunicare instantanee cu brand-ul, chatbotii fiind solutia in acest caz. Sistemele tip chatbot elimina nevoia angajatilor din departamentul relatii cu clientii si ofera comunicare automata, rapida si relevanta contextual.
- CLIENTII SUNT INTELESI MAI BINE. Datele adunate prin intermediul IA au legatura si cu retelele sociale – companiile analizeaza retelele sociale, pentru a descoperi trend-urile momentului si subiectele arzatoare de discutie. Motorul IA al Facebook, Deep Text, e construit in asa fel incat intelege intentia din spatele tuturor lucrurilor postate online de utilizatori, deci poate dezvalui ce produse l-ar interesa pe acesta.
Leave a reply