Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

47% dintre companiile globale au fost victimele criminalitatii economice in ultimii 2 ani (studiu)

In ultimele 24 de luni, aproape jumatate dintre companiile din intreaba lume (47%) au fost victimele fraudei si criminalitatii economice, potrivit studiului bianual PwC „Global Economic Crime and Fraud Survey” (GECS) 2020. Aceasta rata este a doua cea mai mare din ultimii 20 de ani, valoarea pierderilor raportate de respondenti ridicandu-se la 42 miliarde $, anunta compania, intr-un comunicat de presa. Studiul a fost realizat pe baza raspunsurilor a peste 5.000 de respondenti din 99 de tari si a scos la iveala urmatoarele informatii:

  • primele 4 tipuri de infractiuni economice raportate in ultimii 2 ani au fost fraudele comise de clienti (35%, cu 6% mai mult fata de 2018 – cea mai mare crestere), criminalitatea cibernetica (34%), furtul de bunuri si bani (31%), mita si coruptia (30%)
  • majoritatea industriilor au fost vizate de criminalitatea cibernetica, respondentii mentionand ca incidentele au afectat semnificativ activitatea companiilor, cele mai perturbatoare fiind fraudele si infractiunile informatice ale clientilor
  • comportamentele anticoncurentiale, folosirea de informatii privilegiate, evaziunea fiscala, spalarea de bani, mita si coruptia au fost raportate ca fiind cele mai costisitoare fraude, raportate la pierderile directe si costurile necesare cu masurile de remediere.
  • cele mai afectate regiuni au fost Orientul Mijlociu (care a cunoscut o crestere de la 36% la 47%) si America de Nord (unde avansul a fost de la 32% la 41%)
  • profilul infractorilor economici – clientii, hackerii si furnizorii sunt responsabili de 39% din incidentele de criminalitate economica din ultimii 2 ani
  • frauda a lovit din exteriorul organizatiilor (in 39% dintre cazuri, in special clienti), din interiorul acestora (37%, in special management de mijloc) sau a fost o colaborare intre cele doua parti (20%)
  • aproape jumatate dintre organizatii au raspuns la infractiuni prin implementarea si imbunatatirea controalelor, iar peste 60% incep sa foloseasca tehnologii precum inteligenta artificiala si invatarea automata pentru combaterea fraudei, coruptiei sau a altor infractiuni economice
  • 1 din 5 respondenti spune ca fraudele efectuate de furnizori au avut impactul cel mai mare
  • 13% dintre respondentii care au fost victimele fraudei au raportat pierderi de peste 50 de milioane de dolari ca urmare a acestor incidente

„Nivelul ridicat al criminalitatii cibernetice este in linie cu evolutia tehnologica. Anul aceasta am putea asista la un nou record in materie de fraude, avand in vedere activitatea crescuta si schemele de frauda din ce in ce mai elaborate ale hackerilor/criminalilor informatici, care profita de ingrijorarea instaurata la nivel global. Criza generata de pandemia COVID-19 domina atentia, iar organizatiile si populatia devin mai vulnerabile la alte riscuri si toate organizatiile internationale lanseaza avertismente ca s-au inmultit cazurile de diverse inselatorii financiare, indeosebi criminalitate cibernetica si fraudele de tip social, iar sumele pot fi semnificative”, transmite Ana Sebov (foto, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC Romania).

Leave a reply