COVID-19: comertul online german, in scadere cu 18%, in luna martie (studiu)
Asociatia Nationala Germana a Comertului Online si Comenzilor prin Posta (bevh) anunta, intr-un comunicat de presa, scaderea cu 18,1% YoY a cifrei de afaceri e-commerce, in luna martie a acestui an, din cauza pandemiei COVID-19. Procentul reiese din cifrele adunate in ianuarie-martie, in cadrul celei de-a sasea editie a studiului „Interactive Commerce in Germany”. Acesta este realizat pe un esantion de 40.000 de germani de peste 14 ani, in perioada ianuarie-decembrie, iar rezultatele lui finale vor fi publicate la inceputul lui 2021.
In perioada ianuarie-martie, comertul online aproape ca a stagnat in Germania, crescand cu doar 1,5% in acest trimestru, comparativ cu aceleasi trei luni din 2019. In prima luna a primaverii, e-commerce-ul, singurele categorii de produse care au fost in crestere au fost: alimentele, medicamentele, produsele farmaceutice si consumabilele necesare contructiilor si pietei DIY. Iata ce spun cifrele din studiul amintit, apropo de Q1:
- in ianuarie-martie, clientii au cumparat pe Internet produse in valoare de 16,4 milioane € (TVA inclus)
- cifra de afaceri a produselor alimentare a crescut cu 28,1% YoY (pana la 361 milioane €); doar in martie, cresterea a fost de 55,8%
- s-au cumparat cu 32,7% mai multe medicamente (227 milioane €); doar in martie, cresterea a fost de 88,2% YoY
- in martie, s-au achizitionat online cu 76,6% mai putine servicii digitale YoY (calatorii, bilete de tren si avion), cu 35,4% mai putine haine, cu 32,5% mai putine produse pentru Hobby & Timp liber, cu 31,3% mai putina incaltaminte, cu 27,8% mai putin mobilier, corpuri de iluminat si decoratiuni, cu 22,7% mai putine computere si accesorii, cu 20,9% mai putine electronice
„Comertul online este un canal shopping obisnuit in zilele noastre. De aceea o astfel de criza la nivelul consumatorului are un impact major asupra industriei noastre. A spune ca e-commerce-ul va iesi invingator din pandemia Corona este gresit. De fapt, comertul online (cu ce ofera el clientilor si cu modelul de afaceri din retail) este experimentat intr-o maniera noua. Cererea este in crestere si acest semnal pozitiv trebuie sa alimenteze si comertul stationar”, a transmis Gero Furchheim (Presedintele bevh).
Leave a reply