Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

4 tendinte in e-commerce si engagement digital (infografic)

Anul 2021 va aduce noi schimbari, odata cu adaptarea si combaterea pandemiei COVID-19, iar marketerii vor avea noi provocari apropo de modul in care publicul reactioneaza la mesajele brand-urilor, interactioneaza cu acestea si alege sa le cumpere produsele. In intreaga lume, oamenii cauta modalitati noi de a-si recastiga timpul, pun semnul egal intre bucurie si shopping-ul online si fac parte din comunitatea locala si globala prin intermediul noilor tehnologii, noteaza un raport marca Facebook („Emerging trends: The forces shaping the future today”), din care socialmediatoday.com a extras informatii, pentru a crea un infografic util. Raportul a fost efectuat de catre Ipsos, pe un esantion de 12.500 de persoane de 18-64 de ani, din 14 piete globale, in perioada august-septembrie 2020.

Cele 4 forte care modeleaza viitorul sunt:

  1. Prapastia comoditatii – pentru consumatorii ocupati, comoditatea creeaza timp si spatiu in care pot face ceea ce conteaza pentru ei; si, pe masura ce oamenii cauta si achizitioneaza produse si solutii care le simplifica viata, brand-urile au noi oportunitati de a ajuca un rol cu adevarat important in viata clientilor lor; dintre toate persoanele chestionate, la nivel global, 90% cauta in mod activ modalitati de a-si simplifica viata (si 86% dintre acestea ar cumpara produse/servicii care le-ar economisi timpul, pentru a-l petrece cu cei dragi, facand sport, invatand ceva nou, calatorind sau facand voluntariat)
  2. Paradigma participarii – social media a modificat asteptarile pe care publicul le are de la brand-uri; oamenii vor din ce in ce mai mult sa se simta conectati cu acestea, prin experiente interactive, obtinute prin Live Shopping, AR, VR si alte tehnologii; sondajul Facebook a evidentiat faptul ca 82% dintre respondenti spun ca retelele de socializare le-au permit sa-si adanceasca relatia cu brand-urile; 73% spun ca sunt interesati sa incerce modalitati noi si diferite de a face cumparaturi; 78% cred  ca AR-ul e un mod distractiv de a interactiona cu brand-urile
  3. Intalnirea digitala – oamenii construiesc comunitati in locuri isolate, dar se intalnesc online si primesc cu bratele deschise brand-urile care vor sa contribuie la aceste comunitati digitale;  peste 1,8 miliarde de persoane folosesc lunar Facebook Groups, iar 50% dintre utilizatorii Facebook sunt membri in 5 sau mai multe grupuri active (pe aceasta retea sociala)
  4. Avantajul antreprenorial – oamenii isi folosesc creativitatea si spiritul antreprenorial pentru a face fata provocarilor zilnice, numeroase comunitati sprijinind afacerile locale, iar odata cu noile instrumente digitale, peisajul de business permite accesul mai multor afaceri noi; 94% dintre respondenti cred ca social media si tehnologia au usurat eforturile de a incepe o noua afacere; 52% spun ca aplicatiile si serviciile Facebook ofera o platforma pentru interactiunea clientelara, 50% cred ca acestea permit afacerilor sa-si faca reclama sis a ajunga la consumatori, 44% spun ca acestea ajuta afacerile sa aiba o prezenta online fara a avea un site, 42% cred ca sunt o modalitate eficienta pentru brand-uri de a fi descoperite si 40% spun ca ajuta afacerile sa invete mai multe despre clientii lor

In concluzie, marketerii ar trebui sa isi seteze noi standarde de comoditate, pentru a le darui clientilor timp de calitate si a-si face loc in inima si portofelele lor. Acestia pot folosi tehnologia pentru a ajuta consumatorii sa descopere produse/servicii de care se vor indragosti si sa reduca calatoria de cumparare la un singur moment, plata facandu-se pe mobil. In plus, trebuie sa experimenteze cu noi modalitati de conectare si interactiune (Live Shopping, AR, sondaje de opinie interactive in Stories) si sa se foloseasca de puterea comunitatii, pentru a crea conexiuni mai adanci (vezi Facebook Groups). In fine, trebuie sa evolueze, creand parteneriate care sa le creasca relevanta locala si sa ajute celelalte afaceri din zona.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply