4 tendinte in e-commerce si engagement digital (infografic)
Anul 2021 va aduce noi schimbari, odata cu adaptarea si combaterea pandemiei COVID-19, iar marketerii vor avea noi provocari apropo de modul in care publicul reactioneaza la mesajele brand-urilor, interactioneaza cu acestea si alege sa le cumpere produsele. In intreaga lume, oamenii cauta modalitati noi de a-si recastiga timpul, pun semnul egal intre bucurie si shopping-ul online si fac parte din comunitatea locala si globala prin intermediul noilor tehnologii, noteaza un raport marca Facebook („Emerging trends: The forces shaping the future today”), din care socialmediatoday.com a extras informatii, pentru a crea un infografic util. Raportul a fost efectuat de catre Ipsos, pe un esantion de 12.500 de persoane de 18-64 de ani, din 14 piete globale, in perioada august-septembrie 2020.
Cele 4 forte care modeleaza viitorul sunt:
- Prapastia comoditatii – pentru consumatorii ocupati, comoditatea creeaza timp si spatiu in care pot face ceea ce conteaza pentru ei; si, pe masura ce oamenii cauta si achizitioneaza produse si solutii care le simplifica viata, brand-urile au noi oportunitati de a ajuca un rol cu adevarat important in viata clientilor lor; dintre toate persoanele chestionate, la nivel global, 90% cauta in mod activ modalitati de a-si simplifica viata (si 86% dintre acestea ar cumpara produse/servicii care le-ar economisi timpul, pentru a-l petrece cu cei dragi, facand sport, invatand ceva nou, calatorind sau facand voluntariat)
- Paradigma participarii – social media a modificat asteptarile pe care publicul le are de la brand-uri; oamenii vor din ce in ce mai mult sa se simta conectati cu acestea, prin experiente interactive, obtinute prin Live Shopping, AR, VR si alte tehnologii; sondajul Facebook a evidentiat faptul ca 82% dintre respondenti spun ca retelele de socializare le-au permit sa-si adanceasca relatia cu brand-urile; 73% spun ca sunt interesati sa incerce modalitati noi si diferite de a face cumparaturi; 78% cred ca AR-ul e un mod distractiv de a interactiona cu brand-urile
- Intalnirea digitala – oamenii construiesc comunitati in locuri isolate, dar se intalnesc online si primesc cu bratele deschise brand-urile care vor sa contribuie la aceste comunitati digitale; peste 1,8 miliarde de persoane folosesc lunar Facebook Groups, iar 50% dintre utilizatorii Facebook sunt membri in 5 sau mai multe grupuri active (pe aceasta retea sociala)
- Avantajul antreprenorial – oamenii isi folosesc creativitatea si spiritul antreprenorial pentru a face fata provocarilor zilnice, numeroase comunitati sprijinind afacerile locale, iar odata cu noile instrumente digitale, peisajul de business permite accesul mai multor afaceri noi; 94% dintre respondenti cred ca social media si tehnologia au usurat eforturile de a incepe o noua afacere; 52% spun ca aplicatiile si serviciile Facebook ofera o platforma pentru interactiunea clientelara, 50% cred ca acestea permit afacerilor sa-si faca reclama sis a ajunga la consumatori, 44% spun ca acestea ajuta afacerile sa aiba o prezenta online fara a avea un site, 42% cred ca sunt o modalitate eficienta pentru brand-uri de a fi descoperite si 40% spun ca ajuta afacerile sa invete mai multe despre clientii lor
In concluzie, marketerii ar trebui sa isi seteze noi standarde de comoditate, pentru a le darui clientilor timp de calitate si a-si face loc in inima si portofelele lor. Acestia pot folosi tehnologia pentru a ajuta consumatorii sa descopere produse/servicii de care se vor indragosti si sa reduca calatoria de cumparare la un singur moment, plata facandu-se pe mobil. In plus, trebuie sa experimenteze cu noi modalitati de conectare si interactiune (Live Shopping, AR, sondaje de opinie interactive in Stories) si sa se foloseasca de puterea comunitatii, pentru a crea conexiuni mai adanci (vezi Facebook Groups). In fine, trebuie sa evolueze, creand parteneriate care sa le creasca relevanta locala si sa ajute celelalte afaceri din zona.
Leave a reply