Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

In 2019, Romania va avea cea mai mare crestere in retail-ul offline, din Europa (studiu)

GfK.com anticipeaza – in studiul „European Retail in 2019” – ca Romania si Lituania vor avea cele mai mari cresteri la nivel de retail offline, anul acesta, in Europa: +7%, respectiv +5,9%. Comertul traditional in cele 27 de tari UE (cu exceptia Marii Britanii) va avea o cifra de afaceri nominala cu 2% mai mare decat cea din 2018 (2,65 trilioane €), in ciuda disparitiei din peisaj a britanicilor, crede sursa amintita. Alte informatii interesante din raport:

  • in 2018, fiecare cetatean din cele 27 de tari UE a avut o putere de cumparare medie de 16.878 €, cu 3% mai mare YoY
  • in 2018, Bulgaria, Cehia si Romania au avut cele mai mari cresteri la nivel de retail offline printre tarile UE (+7,7%, +7,2%, respectiv +7,1%), tara noastra situandu-se pe primul loc, daca te raportezi la moneda locala si nu la euro (cu +9,1%)
  • in 2018, retail-ul offline a reprezentat 30,5% din totalul consumului privat (cu 0,4% mai putin ca in 2017), scadere care este cel mai evidenta in tarile scandinave, in Austria, Germania si Elvetia si cel mai putin evidenta in tari europene in care retail-ul online nu este atat de puternic (ca Portugalia si Ungaria – unde 50,3% din chetuieli se duc pe retail-ul offline, cea mai mare cifra din UE); in Romania, procentul este egal cu media europeana
  • in 2018, retailerii prezenti exclusiv online au reprezentat 51% din market share in Europa de Vest (unde companiile multichannel, care vand si online, si offline, au avut un market share de 49%) si 62% – in Europa Centrala si de Est (depasind masiv companiile multichannel, cu un market share de 38%)
  • 28% dintre cumparatorii online au achizitionat cel putin o data ceva de pe smartphone, de pe site-ul unui competitor, in timp ce se aflau in magazinul fizic al altuia
  • preturile sunt in crestere moderata in UE, in 2018 romanii (+4,1%), ungurii (+2,9%) si locuitorii din tarile blatice (+2,5-3,4%) cheltuind mai mult pe cumparaturi; in 2019, se estimeaza ca Romania va avea cea mai mare rata a inflatiei din Uniune (3,3%)

Leave a reply