Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

In 2019, Romania va avea cea mai mare crestere in retail-ul offline, din Europa (studiu)

GfK.com anticipeaza – in studiul „European Retail in 2019” – ca Romania si Lituania vor avea cele mai mari cresteri la nivel de retail offline, anul acesta, in Europa: +7%, respectiv +5,9%. Comertul traditional in cele 27 de tari UE (cu exceptia Marii Britanii) va avea o cifra de afaceri nominala cu 2% mai mare decat cea din 2018 (2,65 trilioane €), in ciuda disparitiei din peisaj a britanicilor, crede sursa amintita. Alte informatii interesante din raport:

  • in 2018, fiecare cetatean din cele 27 de tari UE a avut o putere de cumparare medie de 16.878 €, cu 3% mai mare YoY
  • in 2018, Bulgaria, Cehia si Romania au avut cele mai mari cresteri la nivel de retail offline printre tarile UE (+7,7%, +7,2%, respectiv +7,1%), tara noastra situandu-se pe primul loc, daca te raportezi la moneda locala si nu la euro (cu +9,1%)
  • in 2018, retail-ul offline a reprezentat 30,5% din totalul consumului privat (cu 0,4% mai putin ca in 2017), scadere care este cel mai evidenta in tarile scandinave, in Austria, Germania si Elvetia si cel mai putin evidenta in tari europene in care retail-ul online nu este atat de puternic (ca Portugalia si Ungaria – unde 50,3% din chetuieli se duc pe retail-ul offline, cea mai mare cifra din UE); in Romania, procentul este egal cu media europeana
  • in 2018, retailerii prezenti exclusiv online au reprezentat 51% din market share in Europa de Vest (unde companiile multichannel, care vand si online, si offline, au avut un market share de 49%) si 62% – in Europa Centrala si de Est (depasind masiv companiile multichannel, cu un market share de 38%)
  • 28% dintre cumparatorii online au achizitionat cel putin o data ceva de pe smartphone, de pe site-ul unui competitor, in timp ce se aflau in magazinul fizic al altuia
  • preturile sunt in crestere moderata in UE, in 2018 romanii (+4,1%), ungurii (+2,9%) si locuitorii din tarile blatice (+2,5-3,4%) cheltuind mai mult pe cumparaturi; in 2019, se estimeaza ca Romania va avea cea mai mare rata a inflatiei din Uniune (3,3%)

Leave a reply