Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

12 statistici despre influencer marketing, utile in 2022

Marketingul via influenceri – mai ales in cazul companiilor care stabilesc parteneriate de lunga durata cu o suita de creatori – este o tactica de succes, care poate ajuta companiile sa creasca. Consumatorii prefera continutul generat de influenceri (in detrimentul celui creat de branduri), citim pe influencermarketinghub.com, iar numeroase studii recente arata ca aceasta industrie este din ce in ce mai populara.

93% dintre marketeri au apelat la influencer marketing in campaniile proprii, 4 din 5 branduri (79%) folosesc Instagram-ul in acest sens, iar sumele cheltuie in acest sens vor totaliza 16,4 miliarde $ (la nivel global), in 2022. Aceasta dezvoltare creste pe fondul popularitatii crescute a formatelor video scurte (pe platforme ca TikTok, Facebook si YouTube), efectul pandemiei asupra consumatorilor (care a crescut consumul mediatic) si optimizarea colectarii de date (folosite de marketeri in reclamele social media).

12 statistici despre influencer marketing, utile in 2022:

  1. Instagram e canalul social media preferat pentru influencer marketing. Dupa o usoara scadere in 2020, popularitatea Instagram a crescut in 2021, majoritatea brandurilor alegandu-l pentru campaniile lor (79%), desi are mai putini utilizatori activi lunar (1,3 miliarde) decat Facebook (2,89 miliarde), ales de 50% dintre branduri. Pe locurile 3 si 4 se plaseaza TikTok (46%) si YouTube (44%).

  2. In 2021, Zara a fost cel mai mentionat brand de pe Instagram (cu un reach de 2.074.000.000 si 301.010 de mentiuni, de la 99.839 de influenceri); pe locurile urmatoare s-au plasat Instagram, Shein, H&M si Nike. Fashion Nova a fost cel mai mentionat brand de pe TikTok (10.960 de mentiuni), iar Netflix a fost cel mai urmarit (21.400.000 de followeri). Steam a fost cel mai mentionat brand de pe YouTube (76.060 de mentiuni si peste 1,11 miliarde de vizualizari).
  3. Tot mai multe branduri prefera campaniile cu influenceri organizate si implementate in-house (nu prin intermediul unei agentii), pentru a-si proteja mai bine reputatia si a se asigura de eficienta campaniilor.
  4. Micro-influencerii (care au 1.000-100.000 de followeri si sunt foarte autentici) vor avea un impact major, in 2021. Desi ajung la un public mai restrans, acesta e mai implicat si mai dispus sa actioneze. Aceasta nisa a crescut de la 89% in 2020, la 91% in 2021. Micro-influencerii vor fi folositi de tot mai multe branduri (expertii estimeaza ca vor fi preferati de afacerile din industrii mai mici), pentru ca pot minimiza costurile de advertising/actiune (cer 100 $/post, fata de mega-influenceri, care au peste 1 milion de followeri si cer 1.000-2.000 $/post), marind totusi reach-ului unui brand. Micro-influencerii au rate de engagement mai bune ca mega-influencerii: pe Instagram, au o rata medie de 3,86% (fata de 1,21% in cazul mega-influencerilor),  pe YouTube, au o rata medie de 1,64% (fata de 0,37% in cazul mega-influencerilor), pe TikTok, au o rata medie de 18% (fata de 5% in cazul mega-influencerilor).

  5. Industria de lifestyle are cea mai mare distributie de influenceri, pe Instagram, fiind urmata de frumusete, muzica, fotografie si familie. Categoriile cu cel mai mic numar de creatori sunt modelingul, cinematografia & actorii, fitness-ul si sportul. In acelasi timp, in peisajul social incep sa apara noi categorii de influenceri: financiari (finfluenceri), specializati in ingrijirea pielii (skinfluenceri) si a animalelor de companie (petfluenceri).
  6. 56% dintre branduri apeleaza la aceiasi influenceri in campanii diferite, preferand sa dezvolte o relatie de lunga durata cu acestia, nu sa caute o serie noua de creatori de fiecare data cand incep o campanie.
  7. Numarul brandurilor care platesc influencerii e egal cu cel al brandurilor care le ofera produse gratuite, in schimbul promovarii: 5%. In plus, 25% dintre branduri le ofera creatorilor discount-uri la produsele lor si 5,9% prefera giveaway-urile ca metoda de plata.

  8. Un creator de succes de pe YouTube poate castiga milioane de dolari din clipurile proprii. Topul celor mai bine platiti influenceri de p youtube, in 2021, e condus de Ryan Kaji (Ryan’s World, cu 29,5 milioane $).
  9. 75% dintre profesionistii din marketing si comunicare spun ca cel mai important criteriu de selectie a unui influencer e traficul online al acestuia. In evaluarea creatorilor, cel mai important e engagement-ul/nr. de click-uri (39%), urmat de categoria/tipul de continut (23%), view-urile, reach-ul si impresiile (21%) si vanzarile (11%). Cand vine vorba despre masurarea succesului unei campanii de influencer marketing, profesionistii analizeaza in primul rand conversiile si vanzarile (42,3%), engagement-ul/nr. de click-uri (32,5%) si apoi view-urile, reach-ul si impresiile (29%). Cu toate acestea, companiilor le e greu sa determine clar ROI-ul unei campanii cu influenceri: acesta e determinat de intentia fiecarui brand, dar e greu sa masori influenta.
  10. Influencerii care iti folosesc deja cu drag produsul sunt de preferat. Cand incepi o campanie cu influnceri, nu alege creatori care nu au auzit niciodata de tine, ci persoane care sunt deja pasionate de produsul tau: studiile arata ca acestea din urma vor avea mai multe discutii axate pe achizitie, iar consumatorii care ii urmaresc vor fi mai predispusi sa le urmeze CTA-urile.
  11. Contrar parerilor noastre, nu vedetele fac legea in domeniu: consumatorii sunt mai predispusi sa dea Follow influencerilor care arata ca „oamenii obinsuiti”. Iar prietenii influenteaza 79% dintre deciziile de cumparare ale consumatorilor, in social media.
  12. Pe masura ce numarul de urmaritori ai unui influencer creste, pe Instagram, rata lui de engagement (Like-uri si comentsarii) cu acestia scade, conform Planoly. Creatorii care au mai putin de 1.000 de followeri au, in general, o rata de engagement de 3,6%: cei cu peste 1 milion de followeri primesc Like-uri doar de 0,76% de ori.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply