Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

12 ani de lectura, cu Libris.ro: evolutia pietei online de carte

Libris.ro anunta, intr-un comunicat de presa, ca aniverseaza 12 ani de activitate. Cu aproape 14 milioane de carti vandute, libraria online este destinatia pentru achizitii culturale a peste 2 milioane de clienti din intreaga tara. Libris.ro a analizat vanzarile proprii de carte de la infiintare si pana in prezent si a extras 12 detalii anuale care marcheaza evolutia, dar si experienta librariei pe piata de carte din Romania:

  • 2009 – Libris, o librarie fondata in 1991 (la Brasov), isi lanseaza site-ul e-commerce, cu un stoc de 19.000 titluri si 3 angajati, care duceau comenzile la firma de curierat sau oficiul postal intr-un ghiozdan
  • 2010 – intr-un an marcat de revenire economica, cele mai vandute volume pe Libris.ro erau „Liderul receptiv” (Michael Carroll) si „Esecul in afaceri: 10 reguli de urmat” (Donald R. Keough)
  • 2011 – cel mai activ cititor si client al Libris.ro plaseaza prima lui comanda, dintr-un sir .de peste 1.000 de comenzi, insumand peste 6.582 carti
  • 2012 – odata cu cresterea popularitatii retelelor sociale, scriitorii incep sa se apropie mai mult de cititori, crescand comunitati de pasionati de lectura; libraria virtuala incepe pregatirea unui amplu demers de sustinere a autorilor romani; cateva luni mai tarziu, acesta prinde contur, sub umbrela Autorul lunii, care devine instrumentul lunar prin care publicul Libris.ro are acces la carti cu autograf ale unor scriitori romani consacrati sau aflati la inceput de cariera; campania continua si in prezent, de-a lungul anilor peste 20.000 volume cu autograf ajungand in casele romanilor
  • 2013 – libraria online introduce functionalitatea Rasfoieste, care permite vizitatorilor sa citeasca extrase din volumele listate pe site, un pas important pentru amplificarea experientei cititorilor
  • 2014 – se alatura organizatiei „Salvati Copiii Romania”, in proiectul de reducere a mortalitatii infantile din tara noastra; proiectul demonstreaza ca cititorii sunt constienti ca impreuna putem ajuta la schimbarea in bine a societatii romanesti si doneaza atunci cand comanda carti pe Libris.ro, pentru dotarea cu echipamente medicale a 14 unitati medicale din Romania; valoarea totala a sumei donate de Libris.ro si cititori este de 500.000 €
  • 2015 – romanul „Fluturi” (volumele 1 si 2) al romancei Irina Binder depaseste toate bornele de vanzari si devine cel mai vandut volum pe Libris.ro, ramanand pana in prezent in topul vanzarilor; este romanul cu care aceasta cucereste publicul si care ii deschide drumul catre cel mai bine vandut autor roman; volumele ei vor domina topurile Libris.ro pana in 2019
  • 2016 – apare prima carte pentru copii a Ioanei Chicet Macoveiciuc (Printesa Urbana), „Te iubesc orice-ai face”; aceasta va deveni cel mai bine vandut autor roman contemporan de carte pentru copii, fiind depasita in topul general al vanzarilor de carte pentru copii doar de Ion Creanga
  • 2017 – Libris.ro investeste 3 milioane € intr-un depozit de carte modern, situat in Brasov; capacitatea de livrare creste, pregatind compania pentru dezvoltare accelerata; totodata, libraria online demareaza campania Respect Yourself – Ofera-ti timp pentru lectura, care incurajeaza cititul, in special in randul publicului tanar si copiilor
  • 2018 – un client din Salaj plaseaza cea mai ampla comanda facuta de o persoana fizica (411 carti); recordul e depasit doar de o companie, care  a comandat 775 volume odata, in vara anului 2020
  • 2019 – apare cartea „Pacienta tacuta” (Alex Michaelides), volum care detine cele mai multe review-uri de la cititori (263) si care a ocupat pozitia a doua in topul celor mai vandute volume din anul respectiv; Libris continua demersurile de incurajare a lecturii si lanseaza, in colaborare cu „Salvati Copiii Romania”, proiectul CarteTeca. O singura carte, sanse infinite!, prin care isi propune ca in 5 ani sa ajunga in peste 350 de biblioteci ale unitatilor de invatamant din Romania, cu donatii de volume actuale, care sa-i atraga pe copii si adolescenti catre lectura; in cele doua editii desfasurate pana acum, au fost donate aproape 7.000 carti, in valoare de 180.000 lei, catre 70 biblioteci scolare
  • 2020 – anul pandemiei aduce catre online un numar record de cititori si cresteri impresionante pe categoriile de carte pentru copii, parenting, dezvoltare personala si spiritualitate; vanzarile volumelor „Ciuma” (Albert Camus) si „Dragostea in vremea holerei” (Gabriel Garcia Marquez) explodeaza
  • 2021 – dupa o calatorie de 12 ani, Libris.ro are astazi un stoc permanent de aproape 50.000 titluri si 130 angajati, care expediaza zilnic peste 10.000 de volume; anul este marcat si de primul targ online de carte si experiente culturale (LibFest, care creste cu 30% media comenzii pe site); de-a lungul celor 100 de ore de maraton cultural, au loc peste 130 de lansari de carte si dialoguri cu autori si iubitori de carte, care totalizeaza peste 1 milion de vizualizari; peste 240.000 de cititori trec pragul virtual al LibFest, iar cea mai bine vanduta carte a evenimentului este „O chestiune de viata si de moarte” (Irvin D. Yalom si Marilyn Yalom)

12 ani de Libris.ro, in cifre

De-a lungul anilor, clientii romani au devenit tot mai digitali: procentul comenzilor plasate de pe mobil a ajuns la aproape 65% in 2021, iar informatia in format video din seria Oameni si carti si dialogurile culturale din cadrul LibFest au strans peste 1 milion de vizualizari, pana in acest moment.

Media de varsta a celor care fac comenzi pe site a scazut constant. In ultimul an vanzarile pe segmentul de varsta 18-25 de ani au crescut cu 36%, iar cel mai stabil segment de cititori este cel de 25-34 ani, care genereaza aproape o treime dintre vanzari. Tinerii nu sunt singurii care se indreapta catre lectura: odata cu dezvoltarea comertului online, si varstnicii comanda tot mai multe carti pe Internet (in 2020, cresterea pe segmentul de varsta 60+ a fost de 60%).

„De la an la an, vedem un interes tot mai mare din partea cititorilor tineri, care cauta atat carti de dezvoltare personala, cat si titluri actuale. Am putea spune ca asteapta aparitiile noi, cartile cu buzz, dar si cartile cu autograf. De asemenea, numarul volumelor alese in faza de precomanda creste constant, fiind un semnal ca cititorul roman este informat si avid sa consume bestsellere locale sau internationale”, transmite Laura Teposu (foto, CEO si Cofondator Libris.ro).

Cautarile editoriale ale publicului cititor sunt astazi insa dominate de nevoia de interactiune, de apropiere si de apartenenta. Scriitorii care isi construiesc comunitati mari, aratand autenticitate in discursul zilnic si care isi impartasesc in mod transparent trairile si gandurile, sunt cei care reusesc sa se apropie de cititori si sa vanda cele mai mari volume de carti. De asemenea, experientele culturale create, sunt esentiale pentru succesul editorial al unui volum, dupa cum au aratat si rezultatele targului LibFest.

„Acum 12 ani provocarea majora cu care ne confruntam in e-commerce era sa crestem increderea publicului fata de acest mediu de vanzare. Astazi, misiunea noastra este sa cream experiente autentice, astfel incat fiecare comanda plasata sa aduca bucurie si sa creeze o interactiune placuta. Dintotdeauna ne-am dorit sa fim un ajutor real pentru clienti, sa avem o selectie vasta de lecturi pe gustul lor, sa le prezentam cele mai interesante aparitii editoriale si sa oferim mai mult decat un produs -fiindca pentru noi cartea nu a fost niciodata un simplu produs -ci o experienta culturala. Pasiunea pentru carti este in ADN-ul echipei Libris, ne place sa le cunoastem, sa le descoperim, sa le recomandam. Este rolul in care simtim ca facem ce ne place in fiecare zi”, adauga Laura Teposu.

Dincolo de volumele de beletristica, atentia cititorilor maturi se indreapta tot mai mult catre cartile de dezvoltare personala, in special cele cu valente in psihologie. In ultimul an, categoria Dezvoltare Personala a crescut cu 93% fata de anul anterior, semn ca publicul se orienteaza catre volumele care sustin autocunoasterea, introspectia si intelegerea sinelui. De asemenea, parintii investesc in carti pentru copii, cresterile pe acest segment fiind de 30-40% in fiecare an.

Topurile ultimilor 12 ani, pe Libris.ro

Top bestseller – cea mai bine vanduta carte
2009 – „Simbolul pierdut”, Dan Brown
2010 – „Liderul receptiv”, Michael Carroll
2011 – „Branding pe frontul de est”, Aneta Bogdan
2012 – „Fii demn!”, Dan Puric
2013 – „Calatoria”, Brandon Bays
2014 – „Fluturi” (volumele 1 si 2), Irina Binder
2015 – „Fluturi” (volumele 1 si 2), Irina Binder
2016 – „Fluturi” (volumul 3), Irina Binder
2017 – „Insomnii”, Irina Binder
2018 – „Strainul de langa mine”, Irina Binder
2019 – „Pana la sfarsit”, Irina Binder
2020 – „Iarta-ma ca te-am iubit”, Ela E.H.
2021 – „Vindecarea copilului interior”, Stefanie Stahl

Top vanzari autori – general:

  1. Irina Binder
  2. Ion Creanga
  3. Lise Bourbeau
  4. Ioana Chicet-Macoveiciuc
  5. Dumitru Constantin Dulcan
  6. Mircea Eliade
  7. Dan Brown
  8. Fratii Grimm
  9. Jojo Moyes
  10. Mark Twain

Leave a reply