Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Zitec: 10 reguli de bune practici UX, in e-commerce, pentru cresterea vanzarilor

Compania Zitec (lider pe piata de IT & digital marketing din Romania) explica, intr-un comunicat de presa, 10 reguli de care administratorii afacerilor online trebuie sa tina cont, pentru a oferi cea mai buna experienta de utilizare clientilor sai.  Pentru a asigura un grad ridicat de retentie si loialitatea clientelara, un site e-commerce ar trebui sa gaseasca echilibrul potrivit intre a ramane usor in memoria utilizatorilor si a le oferi experiente semnificative si relevante. Modul in care brandurile reusesc sa construiasca experiente integrate depinde de cunoasterea obiceiurilor de consum ale cumparatorilor, dar si de empatia din interactiunea cu clientii.

Astfel, cercetarile adecvate asupra profilului utilizatorilor si analizele concurentiale efectuate corespunzator sunt primii pasi prin care companiile e-commerce ar putea raspunde mai bine nevoilor clientilor si asteptarilor acestora. Mai mult, sondajele in randul utilizatorilor, testele de utilizare, analiza jurnalului de cautare sau recenziile analitice sunt cateva dintre metodele care garanteaza o experienta optima a utilizatorului. Odata ce este facuta corect, cercetarea ar trebui sa fie insotita si de o serie de bune practici in ceea ce priveste UX (experienta utilizatorilor), printre care:

  1. Navigarea usoara. Conform Legii lui Hick, cu cat un utilizator are mai multe optiuni, cu atat ii va lua mai mult timp pentru a finaliza o actiune. Astfel, navigarea trebuie sa fie intuitiva si fara intreruperi inutile. De exemplu, site-urile web cu multe produse intr-o singura categorie ar trebui sa permita navigarea in coloana din stanga pentru a oferi posibilitatea cumparatorilor sa sorteze produsele in functie de diferite atribute.
  2. Personalizarea. Intr-o lume in care clientii au la indemana o multime de optiuni, listele de recomandari sau sugestiile de produse pe care alti clienti le-au cumparat pot fi de mare ajutor. Aceste optiuni accelereaza cautarea produselor si finalizarea achizitiei. Mai mult, adauga o nota personala procesului de cumparare si creeaza relatii mai stranse intre clienti si branduri.
  3. Mesaje clare si vizibile. Rolul mesajelor de tip call to action/CTA este de a mentine clientii concentrati pe indeplinirea unei sarcini specifice in timpul navigarii. Un mesaj bun trebuie sa iasa in evidenta fata de restul paginii, comunicand clar indemnul care ii va face pe utilizatori sa urmeze o anumita actiune. Desi sunt instrumente cu impact, pot parea coplesitoare pentru cumparatori daca sunt folosite in exces.
  4. Evidentierea beneficiilor produsului. Cumparatorii trebuie sa aiba acces imediat si fara efort la avantajele unui produs. Vizitatorii site-ului nu trebuie sa parcurga multa informatie sau sa vizioneze clipuri video lungi pentru a afla avantajele si beneficiile unui produs.
  5. Functia de cautare. Functia de cautare pe site-ul magazin online este printre cele mai utile optiuni si devine cu atat mai relevanta cu cat oferta de produse este una complexa. Astfel, barele de cautare cu versiuni de completare automata pentru anumite interogari simplifica procesul de cautare din fiecare pagina. Cu toate acestea, pentru a facilita conversia, prezenta lor pe paginile de checkout nu este recomandata.
  6. Dovada sociala. Atunci cand utilizatorii nu sunt siguri de o achizitie ei cauta o validare din partea celorlalti, evaluarile si recenziile avand un impact profund asupra deciziilor de cumparare. Dovada sociala poate fi si sub forma continutului generat de alti utilizatori precum testimonialele, studiile de caz  sau alte forme de recenzie. Implementarea posibilitatii ca utilizatorii sa creeze propriul continut in paginile de produse poate fi un instrument puternic pentru cresterea gradului de conversie.
  7. Securitate sporita si suport pentru clienti. Comertul electronic este printre domeniile cele mai predispuse la brese de securitate. Prin urmare, credibilitatea si increderea sunt primordiale si pot fi construite cu usurinta prin afisarea cat mai vizibila a unor certificate de securitate si a recomandarilor din partea partenerilor externi. In plus, functiile de suport, precum chatbots, afisarea politicilor de returnare, sectiunea de intrebari frecvente si detaliile legate de asistenta pentru clienti pot fi de mare ajutor.
  8. Profilarea clientilor in functie de geolocatie. Atunci cand o companie vinde la nivel international, un instrument de identificare a clientilor in functie de localizare pentru oferte specifice locatiei asigura relevanta pentru intreaga experienta digitala a utilizatorilor, in propria lor limba.
  9. Evitarea tranzitiei automate a imaginilor si a fundalurilor video. Sliderele de imagini cu tranzitie automata sau fundalurile video sunt preferate de multe site-uri pentru aspectul dinamic pe care il ofera. Cu toate acestea, sunt de obicei predispuse la erori. Daca nu sunt implementate corect, aceste elemente de design pot incetini viteza site-ului si pot distrage atentia clientului de a ajunge cat mai rapid la pagina de checkout.
  10. Finalizarea rapida a comenzii. Un proces lent de checkout este unul dintre motivele principale pentru o rata mare de abandon a cosului de cumparaturi. Folosirea indicatorilor de progres, a formularelor scurte, furnizarea informatiilor clare despre costurile de expediere si optiunile de plata multiple vor asigura un proces de checkout fara probleme. In plus, posibilitatea utilizatorilor de a cumpara fara a avea un cont prealabil ar putea fi o optiune viabila pentru retailerii a caror activitate nu se concentreaza pe generarea de noi conturi de clienti.

„O experienta de utilizator relevanta si semnificativa este unul dintre cei mai importanti factori pentru a asigura succesul pe termen lung, loialitatea clientilor, dar si recenzii de recomandari pozitive. Credem ca succesul magazinelor online consta in imbunatatirea continua a experientei utilizatorilor, mentinand-o simpla si castigand increderea clientilor. Acest lucru nu numai ca va duce la rate de conversie mai mari, dar va influenta si perceptia asupra brandului si, prin urmare, va avea o contributie decisiva la fidelizarea clientilor”, transmite Alex Axon (foto, Chief Experience Officer, Zitec).

Leave a reply