Yves Rocher se muta in mediul online, in regiunea DACH
Compania franceza de cosmetice Yves Rocher isi va inchide toate magazinele fizice din Germania, Austria si Elvetia (regiunea DACH), axandu-se doar pe magazinul digital, informeaza ecommercenews.eu. Decizia a fost luata deoarece modelul de afaceri actual al companiei nu mai permite operarea sustenabila a locatiilor fizice. De la pandemia COVID-19 incoace, compania franceza a avut probleme financiare serioase. Aceasta hotarare va avea un impact asupra a cel putin 140 de magazine si 350 de locuri de munca.
„In ultimii 2 ani, am avut provocari economice enorme. Desi magazinele se inchid, compania nu-si inceteaza activitatea pe aceste piete. Clientii nostri ne pot gasi in continuare produsele si le pot comanda direct din magazinul nostru e-commerce”, a explicat un purtator de cuvant al companiei.
Nu este prima inchidere a unor magazine offline Yves Rocher: in 2021, compania si-a inchis cele 7 locatii din Tarile de Jos. Si acest nu este primul brand important care se retrage din locatiile fizice, in Germania: aici s-au inchis deja magazinele Galeria-Karstadt-Kaufhof, Gortz si Reno, in timp ce Gerry Weber urmeaza sa faca acelasi lucru, in anumite zone din tara (ce-i drept, aceste companii au fost declarate insolvente).
Asociatia Retailului German (HDE) da vina pe nivelul ridicat al inflatiei si estimeaza ca in jur de 9.000 de locatii offline vor disparea, in Germania, anul acesta (inainte de pandemie, doar 5.000 magazine fizice se inchideau anual). Daca numarul va fi corect, asta inseamna ca vor ramane 311.000 de magazine, la nivel national, fata de 373.000 (in 2015).
Leave a reply