Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Walmart apeleaza la AI pentru a inlocui produsele online cu stoc 0

Cand un produs comandat pe Internet nu se mai regaseste in stocul fizic, retailerul american Walmart apeleaza la inteligenta artificiala (AI) deep-learning, pentru a gasi un produs care sa il inlocuiasca, aflam de pe progressivegrocer.com. In locul unui proces manual, angajatii Walmart (denumiti „cumparatori personali”) vad imediat unde e produsul nou in magazin, iar sistemul intreaba clientii daca sunt de acord cu respectiva inlocuire. Tehnologia a fost bine primita de catre clientii Walmart.

„Decizia referitoare la inlocuirea (un produs) este una complexa si extrem de personala, pentru fiecare client. Daca se face alegerea gresita, asta poate afecta negativ satisfactia clientelara si poate creste costurile. In trecut, cumparatorii nostri personali treceau printr-un proces manual, pentru a determina cel mai bun mod de a manageria inlocuirea. Dar aceasta decizie implica aproape 100 de factori diferiti. A incerca sa tii cont de toti nu ar fi doar foarte dificil, ci arconsuma si incredibil de mult timp”, a explicat Srini Venkatesan (EVP, Walmart Global Tech), intr-o postare recenta de pe blogul companiei.

De aceea, in timpul pandemiei COVID-19, cresterea uriasa a comenzilor online a determinat echipa Walmart sa foloseasca AI-ul, pentru a ajuta si angajatii, si clientii. „Tehnologia pe care am construit-o foloseste AI-ul deep-learning, pentru a lua in considerare sute de variabile – marime, tip, brand, pret, date agregate despre cumparator, preferintele individuale ale clientului, inventarul curent si altele –, in timp real, pentru a determina cel mai bun produs alternativ. Apoi intreaba clientul daca aproba sau nu inlocuirea, un semnal important, care este inclus apoi in algortimii nostri de invatare, pentru a imbunatati acuraterea recomandarilor viitoare facute”, a detaliat Venkatesan.

„Solutia este creata si pentru a usura munca asociatilor nostri. In loc sa ghiceasca, cumparatorului personal i se spune exact ce ar prefera in loc clientul. Daca un cumparator personal pregateste o comanda si da peste un produs care nu este in stoc, sistemul nostru sugereaza produsul alternativ. Tehnologia ii arata unde se afla produsul in magazin, simplificand procesul de luare a deciziilor pentru membrii echipei noastre si permitandu-le sa pregateasca mai rapid si mai eficient toate comenzile”, a incheiat Srini Venkatesan.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply