VTEX: in 2019, piata e-commerce din Romania ar putea creste cu 30%
Piata e-commerce autohtona ar putea creste anul acesta cu aproximativ 30%, potrivit estimarilor transmise de VTEX intr-un comunicat de presa. VTEX (furnizor global de solutii e-commerce in Cloud pentru marile companii si una dintre cele mai importante platforme e-commerce din lume) crede ca acest procent cu plus va deveni realitate pe fondul:
- increderii mai mari a consumatorilor romani in comertul online
- cresterii puterii de cumparare
- cresterii ponderii clientilor din generatia Millennials in numarul total de clienti care comanda online
In prezent, piata de comert electronic din Romania se afla in prima etapa a maturitatii, crede VTEX, in care retailerii sunt preocupati mai ales de cresterea veniturilor. In urmatorii 2-3 ani, piata va evolua pentru a ajunge la a doua etapa, care va fi marcata de o crestere semnificativa a costurilor de achizitie. Principalele segmente in care magazinele online ar trebui sa investeasca sunt departamentele de IT & marketing: la noi se investesc mai putin de 2% din venituri in tehnologie (mult sub media globala de 7%).
Pentru a avea un avantaj competitiv si sanse mari de a se evidentia pe piata online, atragand mai multi clienti, jucatorii din e-commerce-ul romanesc trebuie sa fie constienti de urmatoarele 5 tendinte ale industriei e-commerce autohtone:
- Checkout si plati – pe fondul actiunilor liderilor industriei, piata se va imbunatati semnificativ la capitolul UX (user experience) si tehnologiile care permit un checkout rapid si transparent si plata cu un singur click vor fi implementate de tot mai multe magazine online.
- Cumparaturile transfrontaliere – piata din Romania e mai dezvoltata decat alte piete din regiune (Bulgaria, Cehia, Macedonia, Turcia). Acum este momentul potrivit pentru explorarea acestor piete, iar magazinele online pot gasi furnizorul potrivit pentru a exporta produse in aceste tari.
- Instrumente de marketing – pentru a ramane competitivi in a doua etapa, unde costul de achizitie va fi mai mare, magazinele trebuie sa investeasca in instrumente de marketing. Platforma e-commerce, tool-uri de recomandare de produse pe baza istoricului de navigare, filtrele de cautare nu vor mai fi considerate costuri, ci investitii.
- Marketplace – dezvoltarea propriului marketplace nu e numai apanajul magazinelor mari. Potrivit estimarilor la nivel mondial, marketplace-ul intr-un magazin online poate genera pana la 82% din marja bruta.
- Infrastructura – evenimentele mari de shopping (vezi Black Friday) aduc si probleme (care tin de infrastructura, hosting, servere) retailerilor online si pot avea ca efect chiar suspendarea temporara a activitatii. Imbunatatirea calitatii infrastructurii = un magazin online mai rapid, mai fiabil si o experienta mai buna de utilizare pentru clientul final.
Leave a reply