Instagram e cea mai populara platforma pentru influencer content
Instagram-ul a depasit YouTube-ul, devenind platforma preferata a publicului cand vine vorba despre continut creat de influenceri, conform unui studiu marca Rakuten Marketing („2019 Influencer Marketing Global Survey”). 65% dintre consumatori isi urmaresc influencerul preferat pe Instagram (platforma care foloseste un amestec de imagine si continut video pentru a crea experiente), in timp ce Facebook si YouTube se plaseaza pe locul 2, cu 62 de procente. Cercetarea a fost efectuata in perioada decembrie 2018-ianuarie 2019, pe un esantion de aproape 3.600 de persoane din Marea Britanie, SUA, Australia, Franta si Germania. Statistici detaliate despre influenceri pot fi usor identificate cu tooluri de analiza social media. Aceste tooluri permit identificarea influencerilor dar si masurarea impactului influentei lor asupra brandurilor promovate.
Alte cifre relevante desprinse din studiul amintit:
- 61% dintre respondenti interactioneaza cu un influencer cel putin 1 data/zi (barbatii mai mult decat femeile – 65% vs. 60%)
- 48% dintre respondenti fac browsing/cumparaturi online saptamanal
- barbatii urmaresc cel mai des gameri (54%), deci nu e de mirare ca 64% dintre ei prefera YouTube-ul cand vine vorba despre influencer content
- 70% dintre femei prefera Instagram-ul cand vine vorba despre influencer content, acestea fiind pasionate de beauty si fashion in proportie de 56%
- Instagram, Facebook si YouTube sunt atat de populare pentru ca 64% dintre consumatori spun ca prefera sa vada clipuri video cand vine vorba despre influencer content, 61% prefera continutul foto si doar 38% prefera continutul scris
- 41% dintre respondenti spun ca descopera cel putin 1 brand/produs nou saptamanal, via influenceri
- retail-ul e transformat de influenceri de cativa ani buni incoace, drept dovada 87% dintre respondenti au fost inspirati sa cumpere ceva de catre un influencer
- 61% dau click pe link-uri sponsorizate de un influencer, iar 4 din 5 consumatori (80%) au cumparat ceva apasand pe un link oferit de un influencer
- 68% urmaresc un influencer din alta tara decat a lor
- 43% dintre oameni spun ca au incredere in influenceri pentru o parere sincera despre un produs/serviciu si apreciaza transparenta acestora in legatura cu brand-ul promovat
Leave a reply