Transport obligatoriu platit de catre client. Se poate prelua de la sediul comerciantului?

Intrebare

Doresc sa ma ajutati cu informatii despre situatia urmatoare. Se comanda online un produs la care se adauga costul transportului. Deoarece clientul nu doreste plata transportului ci preluarea personala se solicita telefonic furnizorului ca produsul sa fie ridicat de catre client de la sediul firmei, sediul care are adresa in aceeasi localitate cu clientul. Furnizorul refuza invocand clauze contractuale speciale intre furnizor si vanzatorul care afiseaza produsul online. (Situatie intalnita la cumpararea de pe un marketplace).

– Este legal cumpararea unui produs online care sa includa obligatoriu si un serviciu de transport, chiar daca clientul nu doreste livrarea produsului ci doar preluarea de la adresa vanzatorului/furnizorului?
Conform Articolului 53/B, OG 99/2000 poate fi considerata o vanzare fortata a unui serviciu in situatia de mai sus?
“b) prestarea unui serviciu catre o persoana, fara o cerere prealabila din partea acesteia, solicitandu-i acceptarea acelui serviciu prin achitarea contravalorii.”

– Exista o reglementare legislativa prin care vanzatorul online este obligat sa ofere posibilitatea de a oferi produsul fara transport?

Multumesc.

Topic deschis 0
Chestiuni legale pic 3 years 9 raspunsuri 24 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 9 )

  1. O taxa de transport nu stiu daca e normala. Insa o taxa pentru livrarea din showroom cred ca se poate aplica.

  2. Se discuta despre costul transportului pentru livrarea produselor nu despre “taxa pentru livrare”.

  3. Multumesc! Interesanta ideea.

  4. Cred ca este o chestiune “delicata” daca nu primesc raspunsuri. Ma asteptam la mai multe comentarii. Multumesc Andrei inca odata pentru parere.

  5. la vanzarea prin marketplace furnizorul se obliga sa nu deturneze clientii (pentru ca marketplaceul are niste costuri care se acopera din comisionul pe care furnizorul il plateste la fiecare vanzare), penalizarea in caz contrar fiind foarte mare;

    o vanzare directa inseamna ca marketplaceul nu isi incaseaza comisionul, dar inseamna si ca furnizorul poate plati o penalizare imensa daca marketplaceul afla;
    deci nu e in interesul nici unei parti;

    daca exista canal alternativ de vanzare.. e posibil ca furnizorul sa ofere si alte conditii de vanzare (posibil chiar ridicare de la sediu), insa nimic nu il obliga si la asta;
    e ca si cum ai vedea un produs in hypermarket si ai suna la fabrica sa iti opreasca si tie unul ca treci sa il iei in drum spre casa.. nu are nimeni obligatia sa vanda si en-detail daca nu doreste asta.

  6. Sigur furnizorii nu se complica cu clientii finali, unii au unele politici destul de restrictive.
    Dupa parerea mea cel mai simplu si legal totodata ar fi o taxa de manipulare a produselor. Deci practic nu il treci ca si serviciu de transport il treci ca un serviciu de manipulare a produselor.

  7. Cred ca in situatia de fata furnizorul este cel care furnizeaza produsul catre un vamzator, nu cel care il vinde direct. Din moment ce un furnizor taie factura catre o persoane fizica nu il mai putem considera doar furnizor, devine vanzator endetail. Deci nu mai poate fi vorba doar de gestiune cu preturi engros. Daca ar fi furnizat catre marketplace si era factura data de marketplace, atunci ar fi avut rol doar de furnizor.

    Deturnarea clientilor cred ca este atunci cand vezi produsul pe marketplace si furnizorul vinde direct fara a mai trece prin marketplace. Din momentul in care ai comandat prin marketplace e clar ca nu s-a dorit deturnarea clientului.

    Sau poate inteleg eu gresit termenii?

  8. poate nu este suficient de clar pentru mine enuntul problemei, insa de vreme ce clientul a contactat furnizorul pt ridicarea de la sediul lui a produsului.. inseamna ca furnizorul e si vanzator.
    oricum, nu definitiile sunt piedica aici;
    raman la parerea ca nimeni nu poate obliga pe nimeni sa faca o vanzare in alte conditii decat face in mod normal.

    in ceea ce priveste articolul cu vanzare fortata.. eu inteleg ca o vanzare fortata a serviciului de transport ar fi atunci cand nu informezi clientul de existenta lui inainte de a isi da acordul pentru comanda (daca ii ajunge produsul acasa si ii pretinzi sa plateasca si transportul fara sa ii fi spus pana atunci de el).

  9. Nu are cum sa existe o reglementare prin care vanzatorul online este obligat sa ofere posibilitatea de a oferi produsul fara transport. In final esti liber sa oferi ce produse sau servicii doresti. Transportul e un serviciu in acest caz. Cumparatorul le accepta sau nu.

    Dar cred ca problema pe care ai pus-o e putin “pe dos”. Desigur, in scenariul tau nu stim ce contract exista intre magazinul online si furnizor, dar in mod normal tu facturezi clientul pentru produsul respectiv, omul plateste marfa si si-o ridica singur si de pe Luna daca vrea. Relatia contractuala se regleaza intre magazinul online si furnizorul sau. Pana la urma furnizorul trebuie doar sa deschida poarta ca omul tau sa ridice marfa.

    Daca vrea sa plateasca marfa la furnizor direct, tu trebuie sa ai un contract de comisionare cu furnizorul iar el trebuie sa poata incasa / factura clientul final din depozit. De aceea totul se reduce la relatia dintre magazinul online si furnizor. N-are treaba cu transportul care e un serviciu ca toate celelalte. Poate fi oferit sau nu. Nimeni nu te obliga sau te opreste sa o faci. E la alegerea ta.

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.