Totul despre Returul Produselor din punct de vedere al Gestiunii, Contabiltății și Financiarului

Intrebare

Salutare! Vin cu o întrebare cunoscătorilor de comerț cât și celor ce au un magazin online. Conform Ordonanței de Guvern, consumatorul are dreptul să returneze produsul/e în termen de 14 zile de la primirea lor. Mă interesează cum se va proceda din punctul de vedere Contabilicește, din punct de vedere al Gestiunii și din punct de vedere Financiar?
Cum se vor returna banii odată ce eu i-am încasat? Dar dacă clientul îmi returnează produsul în luna următoare(eu făcându-mi facturile și toate cele, închizându-mi luna)? Trebuie făcută o gestiune separată față de cea din magazinul fizic? Cum se va recepționa marfa returnată?
Mulțumesc frumos pentru atenție și îmi cer scuze dacă nu sunt prea clar (nu cunosc prea bine această temă)!

Topic deschis 0
Chestiuni legale Contabilitate & Gestiune Organizare magazin online Alin Preda 3 ani 4 raspunsuri 556 vizualizari Senior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Buna, Alin!

    Contabiliceste vorbind:

    -nu conteaza daca factura este emisa intr-o luna, iar returul se face in alta luna, nu au nicio legatura
    -pentru retur se face o factura de retur. Depinde de programul de gestiune, la noi exista optiunea de “retur document”. Daca nu ai aceasta optiune, faci o factura pentru acelasi client, cu acelasi produs, cantitate -1. Pe aceasta factura se face nir, se considera intrare de marfa.

    Despre rambursul sumelor iti pot spune ca:
    -trebuie sa ii returnezi toata suma achitata de el, adica incluzi si transportul daca l-a platit.
    -transportul retur il plateste clientul.

    -sumele este bine sa le inchizi cat mai repede, cu atat mai bine. Noi am rambursat foarte rapid banutii, marea majoritate a clientilor care au dat retur au comandat a doua oara datorita rapiditatii transferului.
    -transferul se poate face prin op (bancar), ceri ibanul clientului, cash (din gestiune se face o dispozitie de plata) sau ramane sold la tine in magazin daca doreste altceva (aici trebuie sa fie el de acord, sa opteze in mod expres pentru varianta) – daca se intampla sa vrea altceva, pentru suma, dupa ce faci factura de retur, faci o factura fiscala de avans pana cand doreste alt produs, sau direct factura pentru produsul nou daca plaseaza comanda repede

    Daca produsul este deteriorat, sau are orice alte probleme care ii vor scadea valoarea de revanzare, ai 2 variante:

    -poti sa ii rambursezi o suma mai mica (se scade paguba sa spun asa)
    -ii rambursezi intreaga suma (noi asa facem cand este vorba de probleme micute) – ai sanse mai mari sa ramana client.
    In ambele situatii, trebuie facut un proces verbal de constatare: la receptionarea produsului X s-a constatat problema …In urma analizei, valoarea produsului va scadea cu suma Y. Asta ca sa poti sa ii rambursezi o suma mai mica sau sa revinzi produsul cu o valoare mai mica decat intrarea.

    La cat mai putine retururi 🙂

  2. Salut,

    Pentru returul de produse se procedeaza in acest mod:
    – se emite factura de stornare in momentul in care se primeste produsul. In acest mod produsul returnat reintra in stocul de marfa.
    – se emite o dispozitie de plata (pentru returul banilor in numerar) sau se efectueaza transfer bancar cu valoarea facturii de storno.
    Indiferent daca produsul se returneaza in luna urmatoare expeditiei, factura de storno se emite in luna in care s-a returnat produsul.

    Cu stima,

  3. Mulțumesc frumos de răspuns și de informații. O zi cât mai plăcută!

  4. Mulțumesc mult. Toate cele bune!

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.