Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Top 5 sfaturi CRO care dau rezultate

Daca ai fi astronaut pe Statia Spatiala Internationala, ar trebui sa fii in forma. Extrem de in forma. Ar trebui sa faci sport doua ore si jumatate in fiecare zi. In caz contrar, oasele tale s-ar subtia, iar muschii ti s-ar atrofia. Foarte repede. Nu exista o alternativa. Faci sport sau nu esti bun de nimic.

Dar ce legatura are asta cu optimizarea ratei de conversie (CRO)? Ei bine, ca si exercitiile pentru astronauti, in procesul CRO exista elemente indispensabile succesului. Fara ele, campaniile tale CRO sunt construite pe nisip miscator. Daca vrei o fundatie solida atunci cand faci experimente si rezultate conrrete, atunci fa-ti testele A/B tinand cont de urmatoarele 5 sfaturi CRO.

Incepe cu un audit CRO

Tu nu faci parte dintre clientii tai tinta. Nu vei descoperi ce vor si de ce au nevoie in propria minte. Va trebui sa obtii aceste informatii de la ei. Si cum faci asta? Cu un audit CRO. Optimizarea paginilor inseamna optimizarea experientei clientilor. Si nu le poti optimiza experienta doar uitandu-te la comportamentul lor actual. In acest fel, nu iei decizii bazate pe ipoteze si presupuneri proprii.

Asa cum spunea Henry Winkler, a.k.a. Fonz, „Presupunerile sunt termitele relatiilor”. Si tu esti clar intr-o relatie cu clientii tai. Daca vrei ca aceasta relatie sa functioneze, nu presupune ca stii ce vor. Modul in care se comporta trebuie sa iti transmita ce vor. Modul in care poti afla mai multe despre comportamentele lor este prin intermediul unui audit CRO. Iti sugerez sa faci doua lucruri. Mai intai, instalaeaza un heatmap. Heatmap-urile iti ofera raspunsuri la intrebari ca:

  • Vizitatorii fac scroll si citesc pagina sau o inchid imediat ce au intrat pe ea?
  • Pe ce parti ale paginii petrec mai mult timp, citindu-le?
  • Fac click pe cuvinte care nu sunt link-uri?

Un alt doilea lucru pe care trebuie sa il faci este sa sapi in Google Analytics. Aici ai la indemana o multime de iformatii despre vizitatorii tai. De exemplu, te poti uita la o pagina si vedea diferenta intre conversiile pe desktop si cele mobile. Daca, de exemplu, cele mobile sunt mai mici, atunci stti ca asta poate fi o oportunitate pentru conversii. Facand acest lucru, vei incepe fiecare campanie CRO de la o baza solida. Vei optimiza paginile in functie de nevoile clientilor tai.

Afla in ce etapa a calatoriei de cumparare este vizitatorul

Sincronizarea este cheia. Poate face diferenta intre un „Da” entuziasmat si un urias „Nu”. Si cand vine vorba de construirea de pagini web care au conversie ridicata, nu poti negocia asta. Vizitatorii site-ului tau sunt in diferite puncte ale calatoriei de cumparare. Unii dintre ei ar putea fi fani pasionati, gata sa accepte orice le oferi. In timp ce altii te-au gasit de curand, printr-o cautare Google. Deci va trebui iti vinzi fiecaruia produsele intr-o maniera diferita.

Ce vreau sa spun? Cuvintele pe care le folosesti pentru a explica fizica cuantica unui copil de 10 ani vor fi diferite de cele pe care le utilizezi atunci cand vorbesti cu un fizician. La fel se intampla si cu paginile de destinatie. Fiecare pagina de pe site-ul tau site trebuie adaptata si personalizata in functie de nivelul de constientizare a vizitatorilor tai.

Asadar, pentru campaniile CRO eficiente, identifica mai intai tipul de persoane care vor ajunge pe pagina respectiva. Apoi construieste pagina in functie de etapa in care se afla, in calatoria de cumparare. Este modul tau de a le spune ca intelegi ce vor. Acest lucru ajuta la crearea de incredere, care este vitala daca vrei ca vizitatorii sa cumpere ceea ce vinzi.

Dar cum stii care este nivelul de constientizare al vizitatorilor tai? Iata cum il poti afla. Uita-te la datele analytics. Afla cuvintele cheie pe care le folosesc oamenii pentru a ajunge la pagina pe care o optimizezi. De exemplu, cineva care se afla la un nivel mai ridicat de constientizare va folosi cuvinte ca:

  • cumpara
  • compara
  • brand-ul A vs. brand-ul B

Pe de alta parte, daca persoana se afla inca la nivelul de documentare, va folosi cuvinte ca:

  • de ce am… (simptom)
  • cum pot scapa de…
  • ce pot folosi pentru…

Cand ai aceste date, poti apoi sa construiesti o pagina care este mai targetata publicului respectiv. Limbajul pe care il utilizezi, propunerea de valoare, calea pe care ii indemni sa o ia vor fi adaptate, pentru a le optimiza drumul catre conversie.

Ofera-le un singur drum

Iata un alt element crucial pentru conversii mari. Concepe o cale predeterminata pentru vizitatorii tau, care duce la o singura actiune. Oamenii sunt ocupati, iar cand intra pe site-ul tau au nevoie de un ghid complet. Si secretul este acesta: lasa-i sa faca un singur lucru. Indeparteaza orice ii poate distrage si fii proactiv in a-i directiona pe acea singura cale. Avand in vedere acest lucru, sa exploram cateva lucruri pe care le poti face pentru a concentra atentia vizitatorilor tai.

In primul rand, utilizeaza indicii vizuale. Asta inseamna sa folosesti sageti care indica actiunea pe care vrei sa o faca vizitatorul, dar si butoane CTA in culori stralucitoare, care ies in evidenta. Si nu uita sa folosesti mult spatiu alb. In al doilea rand, rezista indemnului de a oferi prea multe optiuni. Scapa de meniurile de navigare. Axeaza-te le un singur CTA. Cand faci asta, vizitatorii web pot vedea rapid ce pot face pe pagina. Si, atunci cand o fac (si presupunand ca este in concordanta cu nivelul lor de constientizare), este mult mai probabil sa creeze o relatie si cu tine.

Nu uita de tehnologie

Uita-te la Google Analytics. Care este procentul de vizitatori care utilizeaza dispozitive mobile? Daca site-ul tau este similar cu site-urile la care lucram noi, vei vedea ca smartphone-ul devine rapid dispozitivul ales de majoritatea oamenilor care intra online. Si e important de retinut ca persoanele care navigheaza de pe mobil au o psihologie diferita de cele care folosesc desktop-ul. De obicei, au timp limitat, sunt in miscare sau fac multi-tasking. Asta inseamna ca iti experimenteaza site-ul avand o stare mentala diferita. Asadar, daca vrei sa cresti conversiile, creeaza pagini care iau in considerare situatia lor. Te vei deosebi de multi dintre concurentii tai si iti vei incanta si clientii existenti. Si asta este excelent pentru afacerea ta.

Pe mobile ai foarte multe oportunitati de a imbunatati conversiile. Rata de conversie globala pe mobil este de 1,82%, iar cea de pe desktop este de 3.90%. Stii ce inseamna asta? Ca optimizarea mobile este directia spre care trebuie sa te indrepti. Exista atat de multe ocazii de a-ti stimula conversia si de a o determina sa o ajunga din urma pe cea a desktopului.

Este timpul sa te gandesti la experienta ta de utilizator mobile. Deci ce poti face? In primul rand, proiecteaza-ti site-ul special pentru mobil, nu arunca toate informatiile de pe site-ul desktop in designul tau mobil. In al doilea rand, sa nu uitam de viteza site-ului. Suntem avertizati pe tema asta de multi ani. Insa, din nou, desi clientii beneficiaza de serviciile noastre de optimizare a ratei de conversie, vedem o multime de site-uri care inca au o viteza inceata de incarcare. Nu pot sublinia cat de importanta este viteza site-ului pentru CRO. Un studiu recent marca Google arata ca 53% dintre utilizatorii mobile asteapta doar 3 secunde sa li se incarce un site. Daca nu se incarca, in inchid. Cand pleaca, nu iti citesc pagina. Si ghici ce? Nu poti vinde unei persoane care nu este acolo pentru a citi ce ai de spus.

Transforma procesul intr-unul stiintific si axat pe date

Asta este cel mai probabil etapa in care unii dintre voi ar spune: „Nu pot face asta. Este prea dificil. Nu ma pricep la numere”. Si este partea in care eu spun: „Nu suntem la scoala! Nu trebuie sa faci calcule de mana”. Nici eu nu eram pasioant de matematica atunci cand eram elev. Dar stii ce? Avem tehnologia de partea noastra, avem instrumente CRO care ne pot ajuta sa ne implementam strategiile si sa calculam datele prin simpla apasare a unui buton.

Iata cea mai importanta parte a acestor instrumente: ele ne permit sa invatam rapid din experimentele proprii si sa imbunatatim testele zi de zi. Hai sa-ti arat ce vreau sa spun! Am testat la un moment dat un nou layout  pe una dintre paginile unui site de teste. A functionat atat de bine! Asa ca am dus testul mai departe: am facut exact acelasi lucru in alte 10 pagini de pe acelasi site. Stii ce s-a intamplat? Din aceste 10 pagini, 6 au avut conversii crescute, in timp ce pe 4 au scazut masiv. Presupunerea noastra ca ideea ar functiona pe toate celelalte pagini s-a dovedit a fi gresita. Nu am fi stiut acest lucru daca nu am fi folosit matematica si datele pentru a vedea ce vor produce aceste modificari pe diferitele pagini de produs.

Deci da, este inevitabil. Strategia CRO ar trebui sa urmeze un proces stiintific si sa fie sustinuta de date. Doar asa poti invata rapid despre vizitatorii tai. Doar asa poti produce rapid teste de succes. Doar asa cresti sansa unui test de succes, de fiecare data.

Concluzie

Ca multe alte lucruri, CRO presupune o munca asidua, mai ales daca pornesti de la zero. Dar merita: stii ca tot efortul depus iti va aduce beneficii pentru afacerea ta. Cunoaste-ti publicul printr-in audit al site-ului. Adu fiecare pagina de pe site-ul tau la nivelul de constientizare si al asteptarilor vizitatorilor care ajung pe acea pagina. Fa ca procesul de cumparare de la tine sa fie unul usor. Optimizeaza-ti site-ul pentru dispozitive mobile si apoi urmeaza o strategie stiintifica si bazata pe date. Vei vedea ca ratele de conversie ale site-ului tau vor creste foarte rapid. Dar, mai important, vei obtine informatii despre potentialii tai clienti, astfel incat sa ii poti servi mai bine.

Despre autor: Kurt Philip este Fondator si CEO Convertica, care ofera servicii CRO complete. Pentru mai multe idei despre optimizarea raei de conversion, intra pe convertica.org.

Leave a reply