TARA Interactive lanseaza o linie de business dedicata tehnologiilor Web 3
Compania romaneasca de software TARA Interactive anunta – intr-un comunicat de presa – lansarea unei noi linii de business, dedicate implementarii de tehnologii Web 3 (noua generatie World Wide Web, care permite democratizarea serviciilor si descentralizarea informatiei, prin utilizarea unor tehnologii precum blockchain, NFT si cryptocurrencies). Noua divizie a fost deschisa datorita cererii tot mai mare din partea companiilor, ale caror nevoi de securitate, rapiditate si trasabilitate pe produse, actiuni si procese sunt in crestere.
TARA Interactive estimeaza ca aproximativ 10% din vanzarile totale ale companiei vor fi generate, in urmatorii 2 ani, din implementari ale tehnologiilor Web 3, care ofera oportunitati pentru produse creative cu aplicabilitate in toate industriile, de la implementarea tehnologiei blockchain in interiorul companiilor, pana la oferirea de servicii in Metavers.
„Tehnologia blockchain are potentialul de a revolutiona lumea. Modul in care se pastreaza datele ajuta organizatiile sa ofere o securitate sporita, pastrand trasabilitatea si vizibilitatea acestora. In acest context, companii mari au implementat deja aceasta tehnologie pentru a pastra o evidenta a tuturor modificarilor aparute in lantul de productie si distributie, de la producatori, la clientii final, acestia avand posibilitatea de a verifica si valida toti pasii prin care a trecut produsul achizitionat”, transmite Vlad Lepadatu (foto, Managing Partner, TARA Interactive). Prin infiintarea noii divizii, compania dezvolta solutii bazate pe tehnologia blockchain, care permit companiilor sa aiba un management al datelor superior, securitate sporita si trasabilitate.
Totodata, compania lucreaza la migrarea informatiilor interne catre blockchain (o retea/serie de blocuri de informatii care pot contine date de orice tip, avand ca proprietate particulara faptul ca, ulterior validarii, datele nu mai pot fi alterate) si NFT (non-fungible token – jeton nefungibil – unitate de date unica dintr-un registru contabil informatic, denumit blockchain; jetoanelor nefungibile le corespund fisiere de diverse formate, in functie de natura procesului de creatie – fotografii, inregistrari audio, videoclipuri, etc.).
NFT-urile ofera unicitate documentelor digitale in orice format. Fiind pastrate in blockchain, ofera acces si la trasabilitate si pot confirma ca documentele nu sunt modificate intre timp, orice modificare fiind pastrata si vizibila ulterior. NFT-urile pot fi utilizate in situatii diverse:
- loializarea clientilor, prin oferirea NFT-urilor la achizitionarea produselor
- recompensarea angajatilor, acestia detinand un produs digital, a carui valoare va creste odata cu compania
- posibilitatea de a investi intr-o companie prin achzitionarea acestora
- inlocuirea abonamentelor la servicii cu NFT-uri, ceea ce va da posibilitatea abonatilor sa vanda abonamentul lor catre alti utilizatori
Fortune Business Insights plaseaza valoarea pietei globale de blockchain la 4,7 miliarde $, in 2021, cu o estimare de crestere la peste 7 miliarde $, in 2022. Perspectiva de crestere in urmatorii 7 ani este semnificativa, estimarile companiei de cercetare indicand o valoare a pietei blockchain de aproape 164 de miliarde $, in 2029, cu o rata anuala de crestere de 56%. Potriviu unui studiu al Forumului Economic Mondial, tehnologia blockchain este utilizata de cel putin 40 de banci centrale si in peste 200 de initiative publice, din 45 de tari la nivel mondial. In prezent, tehnologia blockchain este folosita, la nivel mondial, cel mai mult in industria bancara, de servicii financiare si de asigurari, urmata (la mare distanta) de industria de telecomunicatii, de media, de energie si utilitati, de retail, de Guverne si de industria de healthcare.
Leave a reply