SUA: preturile online au crescut constant, in ultimele 23 de luni
In aprilie 2022, in SUA, preturile online au crescut cu 2,9% fata de aprilie 2021, ceea ce inseamna ca aceasta a fost a 23-a luna de crestere a preturilor YoY, anunta chainstoreage.com. Conform celui mai recent Adobe Digital Price Index (DPI), preturile de pe Internet au fost mai mari fata de luna martie in cazul a aproape jumatate dintre categoriile urmarite de DPI (8 din 18). Dar peste jumatate dintre categorii (10 din 18) au avut preturi mai mici in aprilie, fata de martie.
Pretul produselor de imbracaminte a fost mai mare cu 12,3% YoY (si mai mic cu 1,7% MoM) – cea mai mare crestere dintre toate nisele analizate de Adobe DPI. In schimb, preturile pentru electronice au scazut cu 5,2% YoY si cu 0,9% MoM (fata de luna martie), un procent record pentru aceasta categorie, in ultimele 12 luni, conform datelor Adobe. Alimentele vandute online au fost mai scumpe cu 10,3% YoY (si 1,3% fata de luna martie), produsele pentru animale de companie – cu 8% YoY (si 0,9% MoM), iar ambele procente sunt unele record in ambele categorii, prin comparatie cu anul anterior.
In aprilie 2022, datele Adobe arata ca americanii au cheltuit 77,8 miliarde $ pe Internet, ceea ce reprezinta o crestere modesta, de doar 4,5% fata de aceeasi luna din 2021 (si cu 6,8% mai putin fata de martie 2022). Comparativ, in ianuarie anul acesta procentul era de +12,2% YoY (71 miliarde $) si in februarie – de +15,5% YoY (67 miliarde $). Ratele in crestere ale dobanzilor si inflatia acuta i-a determinat pe consumatori sa isi reduca bugetul dedicat acestor achizitii.
Leave a reply