Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: de Cyber Monday, s-au cheltuit 11,3 miliarde $ online

Americanii au depasit estimarile analistilor, apropo de Cyber Monday, cand se estimau vanzari pe Internet in valoare de 11,2 miliarde $, anunta chainstoreage.com (citand date marca Adobe Analytics). Ziua de 28 noiembrie 2022 a devenit ziua nr. 1 din istorie, la capitolul cumparaturi online, in SUA, cu un total de 11,3 miliarde $! Comparativ, de Black Friday 2022 (25 noiembrie), totalul a fost de 9,12 miliarde $.

Aceste 11,2 miliarde $ reprezinta o crestere de 5,8% fata de Cyber Monday 2021. De cativa ani incoace, consumatorii americani cheltuie online cele mai mari sume in prima luni de dupa Black Friday: in 2014, a fost ziua nr. 1 in e-commerce, in SUA, cu vanzari de peste 2 miliarde $; in 2016, se cheltuiau online 3,39 miliarde $, un nou record; doi ani mai tarziu, suma urca la 7,9 miliarde $.

Analiza Adobe – care monitorizeaza peste 1 trilion de vizite pe site-urile e-commerce americane – indica faptul ca cele mai multe achizitii digitale s-au facut in intervalul orar 20:00-21:00, iar categoriile de produse cele mai cautate au fost jucariile (+684%, comparativ cu o zi obisnuita din octombrie 2022), echipamentele sporive (+466%), electrocasnicele (+458%), cartile (+439%), bijuteriile (+410%), electroniceles (+391%) si computerele (+372%). Datele Adobe Analytics arata ca perioada de 5 zile, dintre Ziua Recunostintei (24 noiembrie) si Cyber Monday (28 noiembrie) a insumat cheltuieli online de 35,27 miliarde $, +4% YoY.

Termenul de „Cyber Monday” a fost creat in 2005, de National Retail Federation: specialistii au observat ca in prima zi de lucru de dupa Black Friday americanii continuau sa cumpere online (profitand de faptul ca aveau o conexiune mai buna la Internet la birou, decat acasa). Termenul a fost apoi preluat si pe plan international. Pe plan mondial, ziua nr. 1 in e-commerce ramane Singles’ Day (11 noiembrie): anul acesta, Alibaba si JD.com nu au facut publice cifrele legate de vanzari, dar in 2021 gigantii e-commerce chinezi  au avut vanzari totale de 139,14 miliarde $, ceea ce a reprezentat un nou record.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply