Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: vanzarile online de Black Friday = record de 9,12 miliarde $ (raport)

Consumatorii americani au cheltuit 9,12 miliarde $ online de Black Friday 2022 (25 noiembrie), conform unui raport marca Adobe Analytics („2022 Holiday Shopping Trends & Insights Report”), citat de eu.usatoday.com. Cifra este una record, dovedind ca – in ciuda inflatiei ridicate – consumatorii s-au batut pe discounturile din magazinele e-commerce. Si inseamna o crestere de 2,3% YoY, depasind recordul din 2020 (9,03 miliarde $).

O crestere record (de 17% YoY) au inregistrat si comerciantii de pe platforma Shopify, care au avut vanzari totale de Black Friday in valoare de 3,36 miliarde $. In schimb, in Romania, editia din acest an a Black Friday – care a avut loc pe 11 noiembrie – a insemnat cresteri temperate.

Adobe Analytics monitorizeaza peste 85% din principalii 100 de retaileri e-commerce din Statele Unite. Si a transmis – in raportul amintit – ca aproape jumatate (48%) dintre achizitiile degitale de pe 25 noiembrie au avut loc pe un smartphone, fata de 44%, de Black Friday 2021. Mai multi consumatori americani au profitat de noile servicii de tipul „cumpara acum, plateste mai tarziu”/BNPL: in perioada 19-25 noiembrie, platile online BNPL au crescut cu 78%, comparativ cu saptamana anterioara. Cel mai bine s-au vandut electronicele, jucariile, produsele smart pentru casa, exhipamentul sportiv si audio.

De Sarbatori, analistii spun ca inflatia va afecta planurile de cumparaturi ale americanilor. Acestia vor cheltui, estimativ, cu 6-8% mai mult YoY (fata de +13,5% YoY in 2021), adica un total de 942,6-960,4 miliarde $ (suma nu ia in calcul inflatia, deci sigur cifrele vor fi mai mici). Adobe Analytics se asteapta ca, in perioada 1 noiembrie – 31 decembrie 2022, sa aiba loc o crestere a achizitiilor e-commerce de doar +2,5% YoY (fata de +8,6% YoY in 2021). In plus, de Cyber Monday se estimeaza vanzari pe Internet in valoare de 11,2 miliarde $ (+5,1% fata de Cyber Monday 2021), ceea ce ar transforma ziua de 28 noiembrie 2022 in ziua nr. 1 la capitolul cumparaturi online, din SUA!

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] Americanii au depasit estimarile analistilor, apropo de Cyber Monday, cand se estimau vanzari pe Internet in valoare de 11,2 miliarde $, anunta chainstoreage.com (citand date marca Adobe Analytics). Ziua de 28 noiembrie 2022 a devenit ziua nr. 1 din istorie, la capitolul cumparaturi online, in SUA, cu un total de 11,3 miliarde $! Comparativ, de Black Friday 2022 (25 noiembrie), totalul a fost de 9,12 miliarde $. […]

Leave a reply