SUA: vanzarile online de Black Friday = record de 9,12 miliarde $ (raport)
Consumatorii americani au cheltuit 9,12 miliarde $ online de Black Friday 2022 (25 noiembrie), conform unui raport marca Adobe Analytics („2022 Holiday Shopping Trends & Insights Report”), citat de eu.usatoday.com. Cifra este una record, dovedind ca – in ciuda inflatiei ridicate – consumatorii s-au batut pe discounturile din magazinele e-commerce. Si inseamna o crestere de 2,3% YoY, depasind recordul din 2020 (9,03 miliarde $).
O crestere record (de 17% YoY) au inregistrat si comerciantii de pe platforma Shopify, care au avut vanzari totale de Black Friday in valoare de 3,36 miliarde $. In schimb, in Romania, editia din acest an a Black Friday – care a avut loc pe 11 noiembrie – a insemnat cresteri temperate.
Adobe Analytics monitorizeaza peste 85% din principalii 100 de retaileri e-commerce din Statele Unite. Si a transmis – in raportul amintit – ca aproape jumatate (48%) dintre achizitiile degitale de pe 25 noiembrie au avut loc pe un smartphone, fata de 44%, de Black Friday 2021. Mai multi consumatori americani au profitat de noile servicii de tipul „cumpara acum, plateste mai tarziu”/BNPL: in perioada 19-25 noiembrie, platile online BNPL au crescut cu 78%, comparativ cu saptamana anterioara. Cel mai bine s-au vandut electronicele, jucariile, produsele smart pentru casa, exhipamentul sportiv si audio.
De Sarbatori, analistii spun ca inflatia va afecta planurile de cumparaturi ale americanilor. Acestia vor cheltui, estimativ, cu 6-8% mai mult YoY (fata de +13,5% YoY in 2021), adica un total de 942,6-960,4 miliarde $ (suma nu ia in calcul inflatia, deci sigur cifrele vor fi mai mici). Adobe Analytics se asteapta ca, in perioada 1 noiembrie – 31 decembrie 2022, sa aiba loc o crestere a achizitiilor e-commerce de doar +2,5% YoY (fata de +8,6% YoY in 2021). In plus, de Cyber Monday se estimeaza vanzari pe Internet in valoare de 11,2 miliarde $ (+5,1% fata de Cyber Monday 2021), ceea ce ar transforma ziua de 28 noiembrie 2022 in ziua nr. 1 la capitolul cumparaturi online, din SUA!
Comentariu ( 1 )
[…] Americanii au depasit estimarile analistilor, apropo de Cyber Monday, cand se estimau vanzari pe Internet in valoare de 11,2 miliarde $, anunta chainstoreage.com (citand date marca Adobe Analytics). Ziua de 28 noiembrie 2022 a devenit ziua nr. 1 din istorie, la capitolul cumparaturi online, in SUA, cu un total de 11,3 miliarde $! Comparativ, de Black Friday 2022 (25 noiembrie), totalul a fost de 9,12 miliarde $. […]