SUA: ce a insemnat anul 2021, pentru comertul online?
Anul 2020 a insemnat o devoltare masiva si brusca pentru comertul online, din cauza pandemiei COVID-19, iar e-commerce-ul a continuat sa creasca si in 2021, desi tot mai multi ameni s-au vaccinat si magazinele offline s-au redeschis. Forbes.com noteaza ca, in SUA, e-commerce-ul a atins valoarea de 469,2 miliarde $, in 2021 (fata de 431,6 miliarde $, in 2020) si ca obiceiurile de cumparare s-au modificat iremediabil.
Cele mai importante tendinte din e-commerce, in 2021, au fost urmatoarele:
- problemele cu lantul de aprovizionare si inflatia crescuta – lipsa materiei prime, blocajele din porturi, lipsa angajatilor, toate au afectat lanturile de aprovizionare si au determinat cresterea preturilor (in SUA, rata de crestere a fost cea mai rapida, din 1982 incoace!); numerosi retaileri online s-au trezit ca le trebuie 3-4 zile ca sa-si recupereze pozitia din rezultatele Amazon (si 5 zile, in cazul Walmart), dupa o zi in care nu au avut in stoc respectivul produs
- adoptarea unor noi tipuri de comert – comertul live/video (teleshopping-ul de pe vremuri s-a mutat pe Amazon, Facebook, Twitter si YouTube, pentru ca shopping-ul via live stream permite brandurilor sa ofere clientilor o experienta mai implicata), comertul social (brandurile s-au orientat tot mai mult spre platforme ca Instagram, Snapchat, TikTok si Twitch, vanzandu-si direct produsele, cu mare succes; nu e de mirare atunci ca acest tip de comert creste de 3 ori mai repede ca e-commerce-ul traditional) si comertul rapid/q-commerce (am inceput cu livrarea in 2 zile, am trecut la livrarea a doua zi si am ajuns la livrarea in 30 de minute/on-demand, pentru ca nimeni nu vrea sa mai astepte zile in sir coletul comandat online)
- dezvoltarea marketplace-urilor – Amazon, eBay si Facebook Marketplace vand anual din ce in ce mai multe produse, iar problemele legate de lantul de aprovizionare au ajuta multi vanzatori online terti sa se impuna, in acest peisaj, in 2021; in perioada decembrie 2020 – decembrie 2021, numarul de vanzatori terti de pe marketplace-ul Walmart aproape ca s-a dublat (de la 70.000, la 130.000)
Leave a reply