Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: 7 tendinte bazate pe date, care definesc viitorul in retail (infografic)

In incercarea de a estima cum va arata viitorul in domeniul vanzarilor cu amanuntul al produselor de larg consum, in SUA, deloitte.com a analizat datele si fortele macro din spatele industriei americane. Axandu-se pe 4 forte disruptive (preferinta consumatorilor, avansul tehnologic, presiunile economice si fortele pietei), sursa amintita a analizat peste 450 de miliarde de puncte de date despre locatia consumatorilor, tranzactii cu cardul de credit si debit in valoare de 150 miliarde $/an, informatii despre vanzari si canalele folosite de la peste 10.000 de brand-uri, peste 100.000 de raspunsuri la sondaje de opinie, factori economici si sute de alte variabile traditionale sau nu.

Cele 7 tendinte identificate sunt:

1. Produsele vor fi tot mai la indemana si mai premium:

  • gratie avansurilor tehnologice, consumatorii au la dispozitie din ce in ce mai multe produse, brand-uri si canale de achizitie (73% dintre consumatori folosesc un amestec de magazine fizice, e-commerce, aplicatii digitale, comert social si platform de tip marketplace pentru a cumpara produse)
  • loialitatea clientelara e inlocuita de comodizarea produselor, competitia de pret e acerba, costurile operationale de productie sunt in crestere, iar marja de profit fiind supusa unei presiuni constante (din 2017 incoace, marjele de operare din retail au scazut, in medie, cu 40 de puncte de baza)
  • de aceea, retailerii se concentreaza pe brand-uri proprii/private, care au marje de profit mai mari cu 25-30% decat cele traditionale/celebre, si care le permit sa controleze productia, branding-ul, pretul si promovarea; cumparatorii nu mai considera aceste produse ieftine si de proasta calitate (40% sunt dispusi sa plateasca la fel/mai mult pentru brand-uri private, comparativ cu brand-uri de renume, in 2019, fata de doar 34% in 2014) si apar din ce in ce mai multe produse proprii de brand premium (impulsionate si de pandemia COVID-19, in timpul careia peste 65% dintre consumatori au dat preferinta pentru un brand pe disponibilitatea in stoc)

2. Succesul digital e mai greu de obtinut, pe masura ce investiile in publicitate cresc:

  • vanzarile digitale reprezinta doar 15% din totalul retail-ului, in 2019, dar sunt responsabile de aproape 50% din cresterea acestuia, dezvoltandu-se cu o rata mai ridicata decat cea a magazinelor fizice, dar care se va afla intr-un proces de scadere
  • orientarea spre vanzarile mobile va continua, desi rata de conversie si valoarea medie a comenzii sunt mai mici pe mobil decat pe desktop (1,7% vs. 4,3%, respectiv 86$ vs. 127 $), iar asta inseamna ca venitul/vizita mobile este de 3,8 ori mai mic decat venitul/vizita desktop

  • companiile investesc din ce in ce mai mult in reclame online, in ultimii 10 ani cheltuindu-se cu 103 miliarde $ mai mult in reclame digitale, rata de crestere fiind semnificativ mai mare decat dezvoltarea vanzarilor de produse din retail (in 2019, advertiserii americani vor cheltui 54,2% din bugetele media pe ad-uri online, iarin 2023 procentul va urca la 66,8%)
  • social media e o sursa din ce in ce mai importanta de trafic digital, ajungand de la 3,1% referrals in 2016, la 9,1% in 2019; dar retelele sociale au o rata de conversie mai mica fata de alte canale digitale (1% vs. 2,5%), iar consumul social/ora/consumator este de doua ori mai mare decat consumul digital mediu/ora/consumator (0,42$ vs. 0,21$); cu alte cuvinte, se cheltuie mai multi vani pe reclame online, dar costul ridicat nu se reflecta in vanzari mai mari, ceea ce afecteaza marja de profit
  • profitul e afectat si de costurile in crestere ale livrarii si angajatilor din depozite
  • pandemia COVID-19 a accelerat cresterea canalelor digitale de vanzare-cumparare (ma mijlocul lui aprilie, comenzile online crescusera cu 130% YoY, castigand considerabil teren la categorii unde penetrarea e-commerce-ului era mica, de obicei – alimentele cumparate online)

3. Magazinele fizice sunt din ce in ce mai mici si mai aproape:

  • retail-ul offline nu este mort, in ciuda inchiderii a numeroase magazine fizice, in ultimii ani si a faptului ca aproape 60% dintre magazinele fizice din SUA s-au inchis temporar in pandemie (in 2019, magazinele traditionale au fost responsabile de 85% din toalul vanzarilor din retail); numarul lor a crescut de la 244.000 la 270.000 in iultimii 10 ani, dar suprafata li s-a redus cu 4,4%, in crestere fiind magazinele fizice mici, de cartier

  • e-commerce-ul a determinat magazinele fizice sa-si aduca produsele mai aproape de clientul final, iar ridicarea comenzilor online din magazin a fost responsabila de o treime din dezvoltarea e-commerce intre 2015-2019 si s-a marit de 4 ori in ultimii 5 ani

4. Modele noi, impact in crestere:

  • pentru a veni in intampinarea consumatorilor si a o lua inaintea competitorilor, retailerii ofera modele noi de servicii (direct la consumator, livrare a alimentelor online, abonamente de inchiriere servicii, marketplace-uri)

  • gatitul acasa incepe sa dispara, fiind inlocuit de livrarea de mancare (in 2019, cheltuielile facute in afara casei, pe mancare, le-au depasit pe cele facute acasa), iar modelele alternative de business apropo de piata de Fashion (inchirieri, abonamente, piete second-hand) au castigat 1,4% din piata de profil in perioada 2016-2018, estimandu-se ca vor mai creste cu 1% anual, pana in 2023
  • criza mondiala provocata de noul coronavirus a accelerat adoptia de modele netraditionale apropo de cateforiile esentiale (mancare, alimente, medicamente)

5. Lupta se da pe cat de la indemana sunt produsele:

  • in ciuda faptului ca retailul experiential e la moda, dezvoltarea maxima se inregistreaza la nivelul vanzatorilor care ofera clientului produse accesibile, la indemana (9 din 10 consumatori spun ca aleg un retailer in functie de accesibilitate)
  • in SUA, 153.000 de magazine mici de cartier servesc 165 de milioane de clienti zilnic si au inregistrat o crestere de 2,2% (pana la 242 miliarde $), in 2018; in ultimii 3 ani, numarul acestora a crescut cu 5.230, dovedind importanta lor apropo de accesibilitatea oferita clientilor (93% dintre cumparatorii urbani si 86% dintre cei rurali au un magazin de cartier la 10 minute de casa lor)

6. Sustenabilitatea si sanatatea cresc in importanta… pentru unii:

  • marketingul axat pe sustenabilitate si atentia la sanatate e in crestere, iar consumatorii sunt si ei mai atenti la asta, deci piata produselor sanatoase a crescut intr-un ritm fara precedent (intre 2013-2018, a reprezentat aproape 50% din totalul vanzarilor de produse de consium, avand o rata anuala de crestere compusa de 4 ori mai mare decat cea a produselor conventionale); cu toate acestea, produsele sanatoase reprezinta doar 17% din totalul pieteisi tind sa fie mai scumpe, banii jucand un rol important in comportamentul de cumparare

  • consumatorii instariti cheltuie de 3 ori mai mult din banii ramasi dupa plata taxelor si impozitelor pe mancare decat o fac consumatorii saraci, dar dedica un procent mai mic cheltuielor cu alimentele (8% vs. 35%), deci doar ei isi permit produse sanatoase/sustenabile, persoanele cu venituri medii si mici avand si cea mai mare scadere a sperantei de viata, cel mai mare risc de obezitate si diabet

7. Consolidarea retail-ului si fragmentarea pietei:

  • industria vanzarilor cu amanuntul e mai putin volatila de 4 ani incoace, piata fiind impartita intre 230 retaileri de top

  • pe de o parte, piata de retail americana e consolidata de jucatorii mari, pe de alta parte, piata produselor de consum e fragmentata, brand-uri mai mici putand acapara usor o „felie” de ici, de colo (58% dintre vanzarile pe Amazon sunt generate de comercianti terti; pe piata alimentelor ambalate, competitorii mai mici castiga, in medie, 25 puncte de baza/an, cresterea accelerandu-se in timp)

Leave a reply