Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

SUA: va impacta pandemia COVID-19 vanzarile online de Sarbatori?

Asta se intreaba practicalecommerce.com, observand ca obstacolele intampinate de economia mondiala in prima jumatate a anului trebuie sa determine retailerii sa se pregateasca din timp. Sezonul de Sarbatori, care incepe imediat dupa Halloween si tine pana de Craciun, in SUA, reprezinta peste 50% din veniturile anuale ale multor afaceri din domeniul vanzarilor cu amanuntul.

Pe 16 iunie 2020, Departamentul pentru Comert al SUA a facut publice datele din raportul „Advance Monthly Sales for Retail and Food Services” (pe luna mai), acestea indicand o crestere de 17,7% a vanzarilor din retail comparativ cu aprilie 2020 – cea mai mare crestere de la o luna la alta in domeniu, in SUA, din 1992 incoace! In paralel, cererile noi de somaj sunt in scadere, deci pana la Craciun vanzarile cu amanuntul s-ar putea stabiliza. Evident, raman in picioare intrebari ca:

  • Chiar daca volumul vanzarilor va fi cat de cat egal cu cel din anii anteriori, se va schimba comportamentul de cumparare?
  • Vor evita consumatorii in continuare shopping-ul in magazine fizice?
  • Cati clienti vor prefera cumparaturile online in locul celor clasice?
  • Vor reusi furnizorii sa faca fata cererii?

Desi vanzarile au crescut de la o luna la alta, tot sunt mai mici comparativ cu anul trecut si inceputul lui 2020: numarul total de vanzari din retail in mai a fost de 485,5 miliarde $, in SUA, cu 6,1% mai putin YoY si cu 7,9% mai putin fata de februarie 2020. Iar din iulie incolo americanii someri nu vor mai primi saptamanal 600 $ de la stat, deci cheltuielile s-ar putea reduce semnificativ. Deci iar apar o serie de intrebari:

  • Ce pot face retailerii pentru a se asigura ca lumea continua sa faca shopping?
  • Ar trebui sa promoveze programe de Sarbatori de genul „primesti acum, platesti mai tarziu” sau optiuni de plata in rate?

In paralel, incheierea pandemiei nu pare a fi la orizont: numarul de cazuri e in crestere in Statele Unite, odata cu redeschiderea magazinelor si restaurantelor, iar de Sarbatori s-ar putea ca noul coronavirus sa fie in continuare un pericol major. In acest context economic:

  • Cum pot retailerii sa reduca din costuri, pentru a nu avea pierderi atat de mari?
  • Daca vanzarile online vor creste masiv de Sarbatori, cumparatorii evitand magazinele fizice, ce se va intampla cu livrarile?

Proprietarii de afaceri si managerii online pot lua urmatoarele masuri, pentru a evalua impactul pe care il poate avea noul coronavirus asupra cumparaturilor de Sarbatori:

  • sa contacteze furnizorii, pentru a se asigura ca vor avea stoc destul la dispozitie, sa identifice potentialele probleme de inventar, sa cumpere produse noi cat mai repede posibil, pentru a-si reface stocul, sa ia in considerare centrele de fulfillment mai apropiate de potentialii clienti
  • sa ia legatura cu asociatiile de profil, pentru a strange date si estimari despre retail
  • sa discute cu clientii, intrebandu-i ce planuri de shopping au si ce si-ar dori sa vada in respectivul magazin online, de Sarbatori

Leave a reply