Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: 17% dintre consumatori cumpara online folosind „scalper bots” (raport)

Amatorii de chilipiruri online din SUA se lovesc des de urmatoarea situatie: au pus in cos produsele preferate, asteptand ziua de Black Friday; dar atunci cand intra in respectivul magazin e-commerce, la startul reducerilor, constata ca produsele sunt epuizate deja. De vina sunt asa-numitii „scalper bots” sau „grinch bots”, citim pe internetretailing.net.

Acestia cumpara automat produse/servicii angro, cu o viteza uimitoare, gasind ofertele mult mai repede decat o pot face consumatorii. Si apoi le vand pe alte website-uri, la pret mai mare. Chiar daca legislatia ii interzice, 47% dintre participantii la un studiu marca Netacea („How are Bots Changing Buyer Behavior?”) cred ca au ratat oferte online din cauza acestor grinch bots. Cercetarea a fost facuta pe un esantion de 1.000 de americani de peste 18 ani, care au cheltuit cel putin 500 $ in mediul digital, in ultimul an.

Rezultatul? Oamenii incep sa foloseasca si ei aceasta metoda ilegala: 17% au apelat la scalper bots, in ultimele 12 luni; in cazul Generatiei Z, procentul este de 24%, iar in cazul Generatiei Y – de 27%; chiar si 5% dintre respondendii de peste 65 de ani au incercat metoda. In State, utilizarea de scalper bots este interzisa prin lege (The Better Online Tickets Sales/BOTS Act) si se amendeaza cu sume de pana la 16.000 $.

Raportul amintit mai mentioneaza ca situatia este extrem de comuna in cazul evenimentelor live (bilete la concerte/meciuri), 57,7% dintre americani fiind afectati de acesti boti. 35% dintre respondenti au patit-o in cazul produselor de Fashion in editie limitata. 57% dintre respondenti spun ca au cumparat ulterior produsele/serviciile dorite de pe piete secundare. In medie, americanii sunt dispusi sa plateasca preturi cu 13% mai mari botilor, pentru astfel de produse/servicii. Dar exista cazuri in care preturile sunt mai mari si cu 168%!

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply