SUA: 17% dintre consumatori cumpara online folosind „scalper bots” (raport)
Amatorii de chilipiruri online din SUA se lovesc des de urmatoarea situatie: au pus in cos produsele preferate, asteptand ziua de Black Friday; dar atunci cand intra in respectivul magazin e-commerce, la startul reducerilor, constata ca produsele sunt epuizate deja. De vina sunt asa-numitii „scalper bots” sau „grinch bots”, citim pe internetretailing.net.
Acestia cumpara automat produse/servicii angro, cu o viteza uimitoare, gasind ofertele mult mai repede decat o pot face consumatorii. Si apoi le vand pe alte website-uri, la pret mai mare. Chiar daca legislatia ii interzice, 47% dintre participantii la un studiu marca Netacea („How are Bots Changing Buyer Behavior?”) cred ca au ratat oferte online din cauza acestor grinch bots. Cercetarea a fost facuta pe un esantion de 1.000 de americani de peste 18 ani, care au cheltuit cel putin 500 $ in mediul digital, in ultimul an.
Rezultatul? Oamenii incep sa foloseasca si ei aceasta metoda ilegala: 17% au apelat la scalper bots, in ultimele 12 luni; in cazul Generatiei Z, procentul este de 24%, iar in cazul Generatiei Y – de 27%; chiar si 5% dintre respondendii de peste 65 de ani au incercat metoda. In State, utilizarea de scalper bots este interzisa prin lege (The Better Online Tickets Sales/BOTS Act) si se amendeaza cu sume de pana la 16.000 $.
Raportul amintit mai mentioneaza ca situatia este extrem de comuna in cazul evenimentelor live (bilete la concerte/meciuri), 57,7% dintre americani fiind afectati de acesti boti. 35% dintre respondenti au patit-o in cazul produselor de Fashion in editie limitata. 57% dintre respondenti spun ca au cumparat ulterior produsele/serviciile dorite de pe piete secundare. In medie, americanii sunt dispusi sa plateasca preturi cu 13% mai mari botilor, pentru astfel de produse/servicii. Dar exista cazuri in care preturile sunt mai mari si cu 168%!
Leave a reply