Strategii de email marketing pentru reactivarea abonatilor inactivi
Ai o lista lunga de abonati la email, dar cu engagement mic? E ca si cum ai organiza cele mai reusite petreceri pentru doar cativa oameni. Reactivarea abonatilor inactivi nu e simpla, insa exista strategii de email marketing care te ajuta sa cresti numarul celor interesati de campaniile tale.
Ce sunt abonatii inactivi?
Abonatii inactivi sunt acele contacte din lista de email care nu au mai interactionat cu campaniile tale de o perioada de timp. In functie de frecventa campaniilor si specificul afacerii, tu definesti acea perioada, dar, in general, 3-6 luni de inactivitate sunt suficiente pentru a decide ca un abonat si-a pierdut interesul.
De ce devin abonatii inactivi?
Motivele sunt multiple:
- S-au abonat din greseala si nu s-au mai dezabonat.
- S-au abonat pentru a profita de o oferta, fara a fi cu adevarat interesati de continut.
- A aparut o schimbare in strategia de email marketing si nu se mai regasesc in ceea ce trimiti.
- Abonatii nu mai sunt interesati de domeniul tau, din diferite motive: schimbare de job, de mediu, de preferinte etc.
- Primesc prea multe sau prea putine emailuri de la tine.
- Adresa de email a devenit inactiva sau nu mai este folosita atat de frecvent.
- Emailurile tale nu ajung in inbox, deci nici nu sunt vazute de abonati.
Pentru fiecare categorie de abonati inactivi, poti aplica diverse strategii pentru a incerca sa cresti engagementul.
Merita sa reactivezi abonatii?
Cu siguranta, da. Desi multe business-uri isi concentreaza eforturile pe a gasi noi lead-uri si clienti, costul pentru a face asta este mult mai mare decat cel de a-i contacta pe cei existenti. Pe langa faptul ca o campanie de reactivare a abonatilor are costuri reduse si poate rezulta in vanzari mai mari, este “sanatos” si pentru strategia de email marketing sa faci asta. O lista cu multi abonati inactivi va avea rate de engagement mici, lucru care semnaleaza serviciilor de email ca ceea ce trimiti nu e relevant.
Pentru a nu ajunge in spam, este nevoie sa verifici si sa “cureti” permanent lista. Daca anumite contacte nu pot fi reactivate, este mai bine sa le elimini tu din comunicare. Stim, doare sa faci asta dupa ce te-ai chinuit sa le castigi increderea, dar iti asigura o rata de livrare a emailurilor crescuta si eficienta mai mare per total. Dar eliminarea din lista de abonati este ultimul pas. Sa detaliem strategiile de reactivare pe care le poate folosi orice business.
Segmentarea listei de abonati
Primul lucru pe care te sfatuim sa-l faci este sa creezi unul sau mai multe segmente de abonati inactivi. Stabileste criteriile pentru inactivitate, filtreaza lista de abonati si creeaza segmente pe care le vei folosi in campaniile de reactivare. Poti avea un singur segment, cu abonatii care nu au mai interactionat cu campaniile tale mai vechi de 3 luni, de exemplu. Sau poti crea mai multe segmente, cum ar fi: inactivi in ultimele 3 luni, inactivi intre 3 luni – 1 an si inactivi acum mai mult de un an.
De asemenea, poti segmenta si in functie de tipul campanei trimise. Poate unii abonati nu sunt interesati de campaniile cu reduceri, dar dau click pe cele educationale. Cum faci sa-i atragi si spre oferte? Solutia poate fi ca newsletterele eCommerce sa aiba si o componenta care informeaza. Segmentarea depinde de cum ai construit lista si ce criterii sunt mai potrivite business-ului, insa ea este esentiala pentru a trimite mesajele personalizate care iti permit reactivarea abonatilor.
Adrese de email dezactivate
In procesul de segmentare, platforma de email marketing va evidentia si o serie de contacte care au adresa dezactivata. Asta se intampla de obicei cand cineva isi schimba jobul sau foloseste o adresa veche/gresita pentru abonare. In aceste cazuri, cel mai bine este sa elimini contactele din lista de abonati, pentru ca ele nu fac decat sa-ti scada rata de engagement.
Tipuri de newsletter de reactivare abonati
Odata ce ai segmentele pregatite, creeaza un o campanie de reactivare. Exista mai multe abordari:
- Emailul de tip “ne e dor de tine”. Acesta este un mesaj onest, conversational, prin care le atragi atentia abonatilor inactivi ca ai observat lipsa de interes si ca iti pasa. Uneori e suficient sa trimiti un newsletter simplu, ca cele de mai jos, pentru a obtine engagement.
- Oferta valoroasa. Poti reactiva abonatii printr-o oferta de nerefuzat, cum ar fi o reducere, un voucher cadou sau o consultatie gratuita. Un astfel de newsletter poate fi eficient, pentru ca are o valoare clara, insa trebuie sa te asiguri ca nu pierzi interesul imediat dupa.
- Noi beneficii sau functii. Lansarea unui nou produs sau a unor noi beneficii pentru clienti poate fi un moment bun sa reactivezi abonatii. Combina anuntul cu o oferta valoroasa si ai sanse mari sa-i faci curiosi.
- Sondajul de opinie. Lipsa de activitate este o oportunitate de invatare. Trimite un sondaj prin care le ceri abonatilor parerea cu privire la comunicarea ta. Intreaba-i de ce si-au pierdut interesul, dar si ce ar vrea sa primeasca de la tine si cu ce frecventa. Cu informatia astfel obtinuta, adapteaza newsletterele pentru un engagement crescut.
- Ultimatumul. O alta metoda de a reactiva abonatii este sa le spui ca-i vei scoate din lista daca nu reactioneaza. O poti face intr-un mod prietenos, cu un mesaj de tipul: “Intelegem daca nu mai doresti sa comunicam, asa ca te vom dezabona daca nu accesezi linkul de mai jos in urmatoarele x zile”. Foloseste acest tip de mesaj ca ultima varianta, doar daca altceva nu functioneaza.
In functie de lista si business, poti folosi unul sau mai multe tipuri de emailuri. Poti crea chiar o secventa de reactivare abonati, in ordinea descrisa mai sus. Astfel, te asiguri ca ai facut tot ce ai putut pentru a creste din nou interesul.
Sfaturi pentru o campanie de reactivare abonati reusita
Indiferent cate sau ce tipuri de emailuri trimiti, tine cont de aceste bune practici:
Scrie un subiect de email convingator
Este mai important decat oricand sa starnesti curiozitatea abonatilor inactivi, asa ca straduieste-te sa creezi un titlu de email care ii convinge sa reactioneze. Scoate in fata orice beneficiu sau oferta trimiti si fii direct si concis. Iata cateva exemple:
- Ne e dor de tine! Vrei o oferta exclusiva?
- 25% reducere la orice produs. Descopera codul!
- E timpul sa ne despartim?
- Trebuie sa discutam…
- Avem ceva nou-nout pentru tine
- Vrem sa stim parerea ta. Ai 2 minute?
Include un call to action
Vrei sa completeze un sondaj? Sa activeze un voucher? Fii clar cu ce doresti sa faca abonatii. Asigura-te ca butonul de call to action este vizibil si ca este acompaniat de beneficii. Modelele de newsletter NewsMAN te ajuta sa ai toate elementere importante in email, integrate intr-un design profesionist. Trebuie doar sa alegi unul dintre sutele de template-uri disponibile si sa-l personalizezi cu mesajul tau.
Posibilitate de dezabonare
In toate campaniile pe care le trimiti, inclusiv cele de reactivare abonati, trebuie sa incluzi o modalitate de dezabonare. Nu e doar o buna practica, ci chiar o reglementare din cadrul GDPR. Lipsa unui link de dezabonare sau un link defectuos poate crea frustrare si nemultumire.
Trimite campania la momentul potrivit
Pentru a creste cat mai mult sansele ca newsletterul de reactivare sa-si atinga scopul, trimte-l in ziua si la ora la care abonatii tai sunt dispusi sa-l citeasca. Poti afla momenul potrivit uitandu-le la datele din campaniile anteriorare. Platforma de email marketing NewsMAN are chiar o functie care iti permite sa trimiti campania la cel mai potrivit moment pentru un anumit abonat, pe baza comportamentelor trecute.
Personalizarea mesajelor
Personalizarea continutului cu informatii ca numele sau localitatea abonatului te ajuta sa le atragi atentia. Mai mult, personalizarea in functie de interesele si comportamentele din campaniile precedente este o metoda sigura de a creste rata de engagement. Cum faci asta? Integreaza-ti website-ul cu furnizorul de email marketing si vei avea la dispozitie toate datele necesare pentru a crea newslettere personalizate.
Ce faci dupa campania de reactivare
Odata campania de reactivare abonati incheiata, analizeaza rezultatele. Abonatii care nu au raspuns nici in urma camaniei pot fi inclusi intr-un segment separat sau chiar scosi din lista. Aceasta actiune te va ajuta sa cresti rata de engagement a campaniilor viitoare, pentru ca elimini contactele care stii ca nu vor reactiona. Include abonatii care au interactionat cu campania de reactivare intr-o noua secventa de email marketing, prin care sa te asiguri ca-i tii aproape:
- Trimite-le un sondaj de opinie, daca nu ai facut-o deja, pentru a afla ce-si doresc sa primeasca in continuare.
- Include newslettere educationale, cu resurse valoroase.
- Comunica constant cu ei.
- Respecta promisiunile facute si cererile de dezabonare.
Ai o lista de abonati si vrei sa creezi campanii de email marketing de succes? Incearca gratuit NewsMAN si acceseaza functii avansate de segmentare, personalizare si automatizare, astfel incat sa poti comunica eficient cu clientii si sa le tii viu interesul pe termen lung.
Leave a reply