Stelele s-au intors, reputatia online conteaza mai mult ca oricand
Google a inlocuit Zagat Score cu noul sau sistem testat de 5 stele, punand reputatia businessului vostru in mediul online in centrul atentiei in cadrul Listarilor de Businessuri Locale din Google, Google Adwords si pagnilor Google+.
Intr-un post recent pe blogul sau, Brad Harmon, specialist marketing compara reputatia online a unui business cu gravitatia si combustibilul unei rachete. „Recenziile proaste sau lipsa review-urilor pot trage un business in jos ca si gravitatia, in timp ce recenziile pozitive pot actiona precum combustibilul pentru o racheta, propulsand atat afacerea in sine cat si moralul echipei, asezandu-va deasupra concurentei si in topul profesionistilor din domeniul vostru.”
“Google vrea sa ofere informatii relevante utilizatorilor sai.”explica Harmon. „ Recenziile care vin din exterior pentru un business sau un produs devin un tool pe care cei de la Google il perfectioneaza pentru a fi cat mai relevant si a-i face pe utilizatori sa se intoarca. Eu nu mai consider Google-ul ca un simplu motor de cautare; acesta incepe sa semene din ce in ce mai mult cu un „Motor de Influenta” pentru ca influenteaza deciziile noastre prin informatia pe care o afiseaza ca rezultat al cautarilor noastre si prin felul in care o afiseaza cum ar fi de exemplu atribuirea unor Gold Stars in functie de review-uri.”
Conform unui studiu recent efectuat de Nielsen la care au participat 28,000 de oameni din 56 de tari, 70% dintre respondenti au spus ca au incredere intr-un review gasit online la fel de mult ca si intr-o recomandare de la un prieten si mai mult decat in editoriale si publicitate.
Un alt raport de la A BrightLocal arata ca 67% dintre consumatori sunt influentati de review-urile online in luarea unei decizii cu privire la cumparaturile pe care le fac. 80% dintre consumatorii intervievati de Cone Inc., o companie de PR din Boston, spun ca si-au schimbat parerea cu privire la efectuarea unei cumparaturi dupa ce au citit o recenzie proasta.
“Managementul reputatiei nu mai este de actualitate. Este vechi si depasit. Trebuie sa implementati o strategie de marketing a reputatiei online pentru afacerea voastra care sa functioneze alaturi de celelalte planuri de promovare,” spune Harmon. “Trebuie sa folositi ‚Motoarele de Influenta’ (Influence Engines) pentru a face dovada valorii voastre pentru clientii actuali pentru a atrage consumatorii precauti din piata curenta. In cartea mea, ‘How to Create, Protect and Promote Your 5 Star Reputation Online,’ am incercat sa explic cum si de unde incepe totul, de la asa-numita ‚Cultura a Recenziilor’ si de la faptul ca afacerea voastra este doar atat de buna precum arata ultima recenzie la adresa ei”.
Un studiu recent realizat de Harvard University Business School a subliniat faptul ca o crestere de doar o stea in ratingul unui business in functie de review-urile online poate duce la o crestere a vanzarilor de 5-9%. Acele stele aparent neinsemnate care apar langa numele afacerii voastre va aduc bani. Daca lipsesc, inseamna ca pierdeti clienti.
„Deja intrebarea „Este Marketingul Reputatiei important pentru un business?” pare redundanta; este mai degraba o chestiune de cand va deveni Marketingul Reputatiei importat pentru afacerea voastra, acum sau peste un an cand va fi imposibil sa tineti pasul cu competitia”, continua Harmon.”Un medic cu care lucrez a inceput sa colecteze review-uri in urma cu un an si a adunat aproape 300 de recenzii de 5 Stele. Acum folosim sisteme de sindicare pentru a le introduce pe social media, in publicitatea de tipar si pe YouTube. Echipa cu care lucreaza este extrem de entuziasmata si orice campanie de marketing pe care o lanseaza functioneaza pentru ca au sute de recenzii externe care ii sprijina si care spun ca medicul este un bun profesionist”.
“Daca planului vostru de marketing ii lipseste o strategie a reputatiei, nu asteptati mult pana sa creati si implementati una. Business-urile care se pregatesc din timp vor fi pe piata si 5 ani de acum inainte. Iar despre cele care n-o fac,” adauga Harmon ”as zice ca n-ar trebui sa pariem pe ele ca vor fi inca aici”.
Source: http://www.newswire.net/newsroom/interviews/75786-online_reputation.html
Leave a reply