Starea e-commerce-ului global, in 2018 (raport)
La nivel global, cea mai mare cifra de afaceri e-commerce se inregistreaza in Asia si Oceania (1,026 miliarde $), iar cea mai mica – in Africa (27 miliarde $), noteaza „Ecommerce Report: Global 2019”, publicat recent de ecommercewiki.org. In raport au fost analizate 43 de tari din America de Sud si de Nord, Europa (inclusiv Romania), Africa, Orientul Mijlociu, Asia si Oceania. Cele mai relevante concluzii legate de comertul electronic la nivel mondial sunt urmatoarele:
- PIB-ul global a fost de 58,5 trilioane $ si va ajunge la 60 trilioane $ (in 2019); „felia” reprezentata de comertul online a fost de 2,1 trilioane $ si va creste la 2,3 trilioane $ (in 2019), rata de crestere fiind de 11%/an
- populatia mapamondului este de 5,53 miliarde de persoane, iar 59% din aceasta are acces la Internet (cifrele urmand sa creasca la 5,56 miliarde, respectiv 62%, in 2019, odata cu curs de dezvoltare din Africa, Asia si America Latina)
- Europa si America de Nord au cea mai batrana populatie
- Asia si Oceania au cea mai numeroasa populatie
- 85% dintre europeni au acces la Internet, cel mai mare procent dintre toate cele 6 zone analizate
- din totalul de 43 de tari din raport, Emiratele Arabe Unite, Qatar si Kuweit sunt tarile de pe primele locuri, in topul penetrarii Internetului (99%); Romania detine un procent de 74%
- in clasamentul online shopping-ului, tarile nr. 1 sunt Emiratele Arabe Unite si Coreea de Sud (89% dintre internauti au facut cumparaturi virtuale); Romania detine un procent de 27%, plasandu-se pe antepenultimul loc al topului, inainte de Armenia (15%) si Republica Dominicana (13%)
- europenii cheltuie cea mai mare suma anuala pe shopping-ul online (1.715 $)
- Romania a avut o cifra de afaceri e-commerce de 4 miliarde $ in 2018, urmand sa creasca la 5 miliarde $ (in 2019)
Leave a reply