Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Social media a depasit print-ul: e al treilea cel mai mare canal publicitar din lume (raport)

Banii cheltuiti pe reclamele de pe retelele sociale vor depasi – pentru prima data in istorie – suma data pe reclamele din presa scrisa, conform raportului marca Zenith, „Advertising Expenditure Forecasts – September 2019”, citat de econsultancy.com si marketingland.com. Reclamele de pe retelele sociale vor creste cu 20% in 2019, estimeaza Zenith, atingand 84 miliarde $, la nivel mondial. In consecinta, social media va deveni, la final de an, al treilea cel mai mare canal publicitar din lume (dupa TV si Search-ul platit):

  1. Reclame TV – 182 miliarde $ (29% din suma cheltuita pe reclame, in lume)
  2. Search platit – 107 miliarde $ (17% din suma cheltuita pe reclame, in lume, si cu 8% mai mult YoY)
  3. Reclame social media – 84 miliarde $ (13% din suma cheltuita pe reclame, in lume, si cu 20% mai mult YoY)
  4. Reclame din presa scrisa (ziare si reviste) – 69 miliarde $ (cu 6% mai putin YoY)

Zenith atribuie cresterea reclamelor din social media dezvoltarii afacerilor mici si mijlocii si a brand-urilor digitale, ceea ce a atras dupa ea bugete mai mari repartizate unor platforme ca Facebook-ul, care ofera posibilitatea de targetare si localizare a potentialilor clienti. „Afacerile mici din SUA cheltuie sume mari pe social media si Search platit, fiind responsabile in mare parte de cresterea globala a acestor canale”, noteaza raportul amintit. Aceasta crestere se va domoli in anii urmatori, considera Zenith, ajungand la 17% in 2020 si la 13% in 2021.

Gigantul Facebook estimeaza ca peste 140 de milioane de afaceri din intreaga lume ii foloseste lunar aplicatiile (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp). In raportul legat de castigurile companiei in primul trimestru al anului fiscal 2019, Facebook anunta ca primii 100 de advertiseri ai retelei sociale au adus mai putin de 20% din veniturile din reclame, deoarece baza de advertisers este mult mai diversa comparativ cu aceeasi perioada din 2018.

Leave a reply