3 tendinte in e-mail marketing bune de stiut in 2020
E-mail-ul continua sa fie baza multor strategii digitale de marketing pentru afacerile e-commerce, fiind un canal de comunicare traditional si presupunand acordul prealabil al clientilor (ceea ce inseamna ca acestia sunt interesati deja de produsele in cauza). Conform raportului marca emarketer.com „Email Marketing 2019: Still a Leading Touchpoint for Marketers and Consumers Alike”, anul viitor, universul e-mail marketingului va fi modelat in functie de urmatoarele 3 tendinte:
- Personalizarea – pentru a trimite mesaje relevante si eficiente, brand-urile folosesc informatiile despre baza de date proprie, dar majoritatea e-mail-urilor nu sunt nici acum extrem de personalizate; compania de software SmarterHQ a analizat e-mail-urile trimise de zeci de retailer in iulie 2019 (abonandu-se la newslettere si adaugand produse in cos, pentru a testa tipurile de e-mail-uri primite) si a descoperit ca Walmart a trimis intr-o luna doar 1 mesaj personalizat pe baza comportamentului (din 25), in timp ce Target a trimis 23 de mesaje de acest tip (din 41); SmarterHQ crede ca motivul este inertia, companiile fiind obisnuite sa trimita e-mail-uri identice tuturor clientilor
- Reglementarile privind siguranta datelor personale – e-mail-ul este un canal de comunicare care functioneaza pe baza de permisiune, iar marketerii trebuie sa tina cont de reglementari legate de ce inseamna aceasta permisiune, putand fi afectati de legi la GDPR-ul; marketerii trebuie sa aiba acordul clientilor pentru a folosi datele obtinute in urma feedback-ului la e-mail-urile trimise, de exemplu
- Frecventa – in noiembrie 2018, Alliance Data a descoperit (in urma unui sondaj de opinie efectuat pe 2.515 utilizatori de Internet americani de peste 18 ani) va majoritatea persoanelor vor sa controleze frecventa de promite a e-mail-urilor de brand, dar doar 10% dintre marketerii din retail vin in intampinarea acestei dorinte; cat de des sunt trimise mesajele poate depinde de comportamentul de cumparare, datele legate de nivelul de engagement vizavi de e-mail-urile primite si frecvente diferite pot fi potrivite pentur liste diferite de clienti si asteptari
Leave a reply