Singles’ Day pierde din impact, din cauza problemelor economice ale Chinei
Afacerile si consumatorii din China nu au mai fost atat de atrasi de festivalul de reduceri online autohton Singles’ Day, in 2024, anunta newsday.com. Cauza principala este economia tarii, care are probleme din octombrie 2022 incoace: presiunea asupra bugetelor populatiei este clara, criza imobiliara s-a acutizat, iar reducerile sunt ceva la ordinea zilei.
Platforma e-commerce Alibaba este cea care a lansat celebrul eveniment pe 11 noiembrie 2009 si, de atunci, acesta a fost organizat anual si de alte platforme din China (ca JD.com sau Pinduoduo) si nu numai, extinzandu-se de la 24 de ore de reduceri, la saptamani intregi. Singles’ Day este considerata a fi un barometru al consumatorilor, iar anul acesta chinezii cu care a stat de vorba sursa amintita spun ca nu au fost atrasi nici de livrarea gratuita, nici de reducerile promise de la inceperea Singles’ Day, la final de octombrie.
Acestia spun ca anual comerciantii cresc preturile inainte de a anunta reducerile si ca nu se mai lasa pacaliti. Singurele categorii care inca atrag clientii sunt imbracamintea sport, produsele pentru copii si cele de ingrijire personala. Pe de alta parte, unii comerciantii spun ca nu mai participa la Singles’ Day deloc, pentru ca sunt prea multe reguli de respectat si ca nu mai raman cu nimic in buzunar, daca isi fac reclama pentru a-si promova reducerile.
Leave a reply