Segmentare avansata utilizatori

Intrebare

Buna,

Am nevoie pe partea de marketing de o segmentare avansata utilizatori pentru campanii de email. In acest moment ma descurc oarecum cu programatorii pe care ii rog sa imi extraga direct din baza de date (insa unele nu mi le pot face).

De exemplu:

Clienti care au vizualizat rochii rosii in perioada 10-20 decembrie 2015, iar in maxim 5 zile de la vizualizare au adauga in cos si ulterior au si cumparat de minim 150ron (rochii rosii)??

O alta de care am nevoie este:
Utilizatorii care s-au abonat la newsletter dar care nu au cumparat dupa ce au venit dintr-o anumita campanie platita pe Adwords?

Se pricepe cineva la programare sau cum pot automatiza astfel de segmentari?

Topic deschis 0
Key Performance Indicators Andreea Roxana 2 years 9 raspunsuri 93 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 9 )

  1. Inteleg ca programatorii s-ar pricepe dar le ceri ceva ce nu au de unde sa scoata.
    Inainte de orice, trebuie sa stabilesti cu ei ce informatii sa salveze si abia dupa 1-2 luni poti incepe sa te folosesti de ele.

  2. Eu iti recomand SalesManago. Nu i-am testat, dar am avut un webinar cu un consultant de-al lor, unde mi-a fost prezentata platforma. Daca esti interesat, iti ofer un contact.

  3. Andreea, este foarte bine ca iti doresti aceasta optimizare, cel mai important este sa stii ce vrei si, oricat ar suna de banal, este un lucru pe care eu l-am intalnit destul de rar. Nu renunta, chiar daca vei descoperi ca nu e usor de obtinut.

    Eu cred ca dezvoltarea unei solutii custom nu poate intra in discutie. Costurile de timp si mai ales bani pentru proiectare, dezvoltare si mentenanta (aceasta din urma este cea care scapa cel mai usor din vedere) sunt uriase.

    Iti recomand sa te uiti peste https://www.intercom.io si https://www.salesmanago.com/marketing-automation/Marketing_Automation.htm
    Sales Manago au birou si in Romania si cred ca acest lucru poate ajuta (set-up, discount).
    S-ar putea sa nu poti obtine 100% ce iti doresti, dar oricum, cele de mai sus sunt doua solutii ce ofera foarte mult (nu sunt nici ieftine).

    Bafta!
    Mircea Capatina
    Cofondator Smart Bill
    http://www.smartbill.ro

  4. Pe scurt, se poate tot ce vrei – liviu.taloi@ecompedia.ro. Sa ai echipa buna de programare dezvoltare. Se poate în Google Analytics cu ceva mici artificii, insa ai nevoie de o resursa de programare. Altfel, poti folosi ceea ce generic în piață se numește “product engine recommendation”. E de discutat, unele pot, altele mai puțin, oricum ele se implementează, învață, apoi începi sa vezi. La nivel de analiza insa tot Analytics e șeful.

  5. Sunt și soluții românești care fac ceva din ce vrei tu, trebuie sa faci tagging la produse, sa corelează Cookies din site cu emailul, dar e simplu asta, nu ești prima care își dorește asa ceva. Alta întrebare, investiția într-un Tool de genul, dacă e SaaS poate sări de 800 de euro pe luna. Ce creștere în margine îți justifica costul? Ai făcut un calcul de rentabilitate?

  6. Salut,

    Cum zicea si cineva mai sus, e nevoie sa urmaresti acest comportament ca mai apoi sa poti sa extragi userii. A doua varianta ar fi, daca ai deja datele sa le importi intr-un sistem capabil de acest lucru.

    In Google Analytics nu merge. Nu vei putea exporta userii ca sa ii folosesti in alta parte.

    Oferim cam ce cauti tu la InboxTarget.ro. La noi ai suport si setup foarte usor si accesibil. Da un semn la salut@inboxtarget.ro pentru o prezentare gratuita.

    SalesManago si Sharpspring sunt variante ok, demonstrate cu rezultate, ai putea sa le testezi. Altele care sa iti faca acest lucru ar mai fi customer.io, getveor.com

  7. Ma mai bag iar in seama, ce lipseste uneori in tool-urile de mai sus, toate bune, este partea de analiza. Ca sa poti sa stii si sa esimezi impactul financiar al unui tool de a/btesting, de segmentare in cazul tau, trebuie sa ajungi sa lucrezi cu “segmentul minim profitabil” ori asta inseamna ceva munca pe analiza, si abia apoi sa iei o decizie corecta de tool, unde sa te indrepti, pentru ca fiecare tool vine la pachet cu: un cost lunar, o curba de invatare, un suport, si ceva testimoniale.. chestiile astea toate au nevoie ca tu sa iei o decizie cat mai pragmatica, si asta ti-o formezi analizand de fapt ca ceea ce iti doresti nu doar ca poate fi pus in practica, pentru ca vezi, sigur se poate, ci ca dupa ce le vei face vei creste resultatele si facand un ROI pe acest proiect el va fi pozitiv. Asta poate nu am subliniat eu bine in primul meu comentariu. In general esti deseori sedus de frumusetea si de specificatiile unui tool fara ca de fapt sa duci analiza ta la rece, sa faci un calcul efectiv de ROI. Sper a acum am fost clar cand am recomandat o analiza inainte de cumpararea oricarui tool.

  8. Revin si eu in urma comentariului lui Liviu Taloi. ROI este important, iar la astfel de unelte/servicii greu de calculat.

    Da, primim de multe ori si noi aceasta intrebare: Cum stiu ca imi aduci x% crestere? Sau in fine, ce promite fiecare.

    La fel ca si ceilalti care ofera solutii asemanatoare, este foarte greu (n-as zice imposibil) sa vezi ce rezultate sunt cu sau fara X. Sunt cateva variante, de la impartire trafic, vizitatori in 2 segmente si aplici doar la unul din ele acele tooluri. Pana la a functiona perioade diferite (dar aici sunt alti factori care pot influenta)

    Cred ca cel mai important este sa fii multumit cu respectiva solutie si sa mergi mai departe atat cat consideri ca te avantajeaza. Si cat ai profit in urma ei.

  9. @ Andreea,

    La ce am inteles ca vrei sa faci, ti-as recomanda fie Mixpanel, fie Localytics sau Amplitude. Ti-as recomanda sa incepi cu Localytics care e gratuit pana la 10.000 de useri unici pe luna.

    Iti dau niste posibilitati de segmentare si analiza pe event-uri, pe funnel-uri, pe retentie, lifetime value de care Google Analytics e inca foarte departe.

    In plus, au si functionalitati foarte mishto de engagement. Gen poti targeta fiecare user si sa ii trimiti un email in baza diferitelor actiuni pe care le intreprinde in site.

    Evident, utilizarea lor implica o anumita munca in implementare si e important sa stii cum sa interpretezi si sa valorifici ulterior datele pe care ti le da platforma.

    Dar strict ca tool pt segmentare sau analytics event based, Google Analytics e inca pui mic pe langa tool-urile de mai sus.

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.