Sa renunt la Magento si sa migrez pe altceva?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna tuturor,

Domnilor, numele meu este Lucian V. si detin o afacere dezvoltata doar in online de aprox 10 ani. Startup-ul a fost dificil datorita lipsei experientei insa pasiunea ne-a ajutat sa supravietuim si sa ne dezvoltam incetisor. Business-ul este de „ultra” nisa, pescuit dedicat cu musca artificiala – asta ca o mica prezentare. Sunt singurul „player” serios in piata romaneasca, detin cam 80% din ea .

In acest moment sunt pe Magento de aproape 4 ani. Am trecut prin doua upgrade-uri de sistem sio migrare de la zero pe ultima versiune pentru a se rezolva anumite probleme. Cu toate astea mai sunt multe probleme nerezolvate inca de firma ce imi oferea suport. Firma s-a inchis, ei au fost amabili tot timpul si seriosi dpdv al angajamentului dar probabil au invatat Magento pe mine… In fine am apelat la o firma de test pentru a vedea o lista clara cu ce mai trebuie rezolvat ca site-ul sa fie adus.

In acest moment sunt la peste 1000sku, site-ul este pe mai multe limbi, vand in special in Europa adresandu-ma astfel clientilor straini. Am posibilitate de dezvoltare si sunt competitiv ca preturi dar mai am probleme de ajustat pe customer support, marketing si evident a platformei.
Dupa ani de frustrari si bani practic aruncati pe diverse firme, dupa ce am citit articolele vostre pe care le consider deosebit de interesante am ajuns sa fiu confuz si derutat.

Nu stiu ce sa fac avand in vedere batalia cu vesnicele bug-uri si vesnica incompetenta a partenerilor IT vizavi de platforma Magento. Ma intreb daca are rost sa ma mai lupt si sa incerc sa fac sa mearga bine acest site pe aceasta platforma sau sa trec pe altceva…

In acest moment sunt in „plop” cu tot ce inseamna suport pentru site, back-up, asistenta, etc – situatia o consider critica din punct de vedere a sigurantei . Dupa diverse discutii cu diverse firme romanesti am ajuns sa nu mai am incredere in nimeni!

Un sfat din partea voastra ar fi grozav. Site-ul este www.troutline.ro

multumesc,
Lucian

Deschis 0
Alegerea platformei Contractele cu furnizorii Solutii software conexe Lucian Vasies 9 ani 30 raspuns 13303 vizualizari 0

Răspunsuri ( 30 )

  1. Imi pare bine ca ai luat decizia sa pui intrebarea asta aici. Iti multumesc pentru increderea acordata acestei comunitati.

    Imi pare rau ca ai ajuns sa nu mai ai incredere in colegii nostri programatori, si nu esti primul, nu esti ultimul din gasca asta. Pe de alta parte sunt si la noi in tara programatori care isi fac treaba, si o fac bine. Sunt uneori circumstante poate care fac o colaborare intre un comerciant online si echipa externalizata de programare – dezvoltare putin mai dificila. Ambele echipe, si a clientului si a furnizorului de servicii poarta vina.

    Din punctul meu de vedere Magento, si orice alta platforma de ecommerce, este o cutie neagra care trebuie sa functioneze ca eu, ca si comerciant online sa pot sa-mi fac treaba: marketing de produs, marketing online, resurse umane etc. Atat timp cat pot evolua, si asta o pot face daca am alaturi de mine o echipa care intelege sa ma ajute repede si bine, cat pot schimba din timp in timp platforma (fctie de necesitatile business-ului), nu conteaza ce platforma am.

    Magento este o platforma robusta. Companii care implemeteaza site-uri de ecommerce pe platforma asta la noi sunt destule. Unele sunt mai bune, altele mai putin. Nu ar trebui sa te dai batut, ar trebui sa astepti aici cateva raspunsuri ce nu vor intarzia sa apara, de la cateva din companiile un pic mai atasate de client.

    Una din problemele pe care si eu as vrea sa le dezbat, aici, sau pe alt post, este faptul ca echipele de programare, ca orice alt furnizor de servicii, la inceput iti incanta privirea, ochii, sufletul si mintea cu ce stiu sa faca, si primele luni chiar se tin de treaba. Intervine in relatia complicata client-furnizor o etapa de erodare, o etapa in care cineva nu isi mai face treaba. Surprinzator, programatorii devin din ce in ce mai buni, clientul devine din ce in ce mai educat, afla lucruri noi, se instruieste. Si cu toate acestea, managementul companiilor furnizoare de servicii incepe sa lase de dorit si se intampla ceea ce descrii tu mai sus.

    Nu vreau sa acuz pe nimeni, cum am spus consider ca e datoria si a furnizorului si a clientului sa faca relatia sa mearga, dar eu as insista pe capacitatea furnizorului de a rezolva bug-urile critice post implementare platforma, pe numarul de „accounti”, al celor din departamentul de client service, pe durata de raspuns la intrebarile puse de client, pe clauzele contractuale care fac referire la bug-uri, la features noi.. si elemente ce tin de ceea ce tu numesti mai sus „suport tehnic”.

    Eu intotdeauna pentru clientii mei ma uit la capacitatea si costurile post implementare platforma ecommerce, niciodata la cat costa initial o platforma. Ma intreb daca si voi ati ajuns la aceeasi concluzie pe care eu am mai afirmat-o public de cateva ori, dar TCO-ul (total cost of ownership) pe 5 ani de zile in cazul platformelor proprietare (si customizate) este mai mic decat TCO-ul pe platformele de tip opensource.. Sunt oare singurul care incurajeaza platformele customizate si proprietare?

    E adevarat ca exista un drum al comerciantului aici, pentru ca nu vei dori la inceput sa ai o super nava spatiala. Poti incepe sa te dai in comertul online cu o caruta, sa vezi ca rotile se invart.. dar exista un moment in viata business-urilor online in care daca ramai in carul tras de boi nu mai renteaza.

    Eu as sugera urmatorul traseu pentru business-urile noi in domeniu:
    – incepem cu un cost fix lunar, predictibil, care imi permite sa ma concentrez pe partea de marketing foarte mult (si de produs, si cel online) = recomand un SaaS gen Shopmania.BIZ
    – trecem apoi la o platforma ce permite automatizarea unor procese, cel putin update-ul de stocuri si preturi, ceva documentare semi-automatizata = recomand orice platforma decenta, poate sa fie opensource, dar nu numai, si una custom mai ieftina
    – ne dam seama ca timpul nostru costa bani, de dam seama ca trebuie sa lucram mai bine cu stocurile si trebuie sa investim acolo multi bani, atunci platforma trebuie musai sa fie din ce in ce mai automatizata in zona asta = recomand platforme opensource care stiu sa importe si sa exporte usor, care au api-uri, sau platforme custom
    – vine apoi momentul cand am vazut ca stim sa vindem online, cand avem deja succes, cand ne simtim stapani pe ceea ce facem si vrem mai mult, vrem sa crestem accelerat, si atunci ne intoarcem fata catre client inca o data, catre personalizare, catre automatismele din partea de marketing, catre segmentare.. si inca o data realizam costurile mari de operare ale unui magazin online care vin din acele click-uri date in plus la administrarea unei comenzi, apoi la tiparirea unui awb, sau.. la impachetarea unui colet = din punctul meu de vedere, de la acest punct in sus opensource-ul devine deja prea customizat pentru a fi un opensource, devine o uzina bine unsa, si cu programe sateliti care fac 1000 de operatiuni care ma vor ajuta sa reduc la maxim costurile cu echipa mea proprie (asta daca nu vreau sa scalez pe orizontala) si sa fiu eficient in maxim 5-6 oameni desi am depasit 1-2 milioane de euro pe luna cifra de afaceri.. ei, aici, eu recomand o platforma custom.

    Ce vreau sa spun in acest mic raspuns, este ca trebuie sa va alegeti cu grija momentul in care decideti ca trebuie sa cresteti accelerat, ca ati invatat destul si e momentul sa eficientizati tot in compania voastra, de la dezvoltarea site-ului la fluxurile de vanzari si de documentare, si atunci aveti practic 2 alegeri mari: ori investesc in customizarea platformei opensource si ma bazez in continuare pe echipa cu care lucrez de ani de zile, ori schimb platforma si trec in alta liga, acolo unde exista experienta in implementari complexe si integrari cu ERP-uri sau CRM-uri.

    Intrebarea este cand faceti voi acest pas? Ati masurat corect pana acum? Ati analizat si ati planificat ce veti face in 2015 pe marketing sau in dezvoltarea companiei? Dar pe urmatorii 2-3 ani?

    0
    2015-01-01T15:09:55+02:00

    Salut,

    1. Iti recomand ca pt backup, securitate server sa iti gasesti o firma de gazduire foarte buna. Eu iti recomand Namebox, au servere dedicate pt Magento la preturi ok. E foarte important sa scapi de acest stres.

    2. Tinand cont piata ta, eu iti recomand sa ramai pe Magento. Iti recomand sa citesti user guideul si sa vezi toate functiile. Crede-ma ca sunt extrem de multe care merita. Pe partea de marketing si clienti poti face cateva lucruri incredibile.

    Discutia cu platformele e lunga dar eu iti zic parerea mea.

    Magento e pentru afaceri mari si care cresc. Poti folosi cateva functii de baza si module care te ajuta sa cresti vanzarile.

    Sunt multe buguri (de ex nu tine mine cosurile clientilor neinregistrati) sau minusuri cum e searchul dar pot fi rezolvate usor.

    Frustrari o sa ai cu toate platformele asa ca nu merita o investie de la zero.

    Sfatul meu e sa faci o lista cu toate problemele si sa o postezi aici. Te pot ajuta cu sfaturi si cu prioritizarea lor.

    Eu unul am vazut in 2014 un trend de Migrare spre Magento din partea businessurilor care cresc.

    0
    2015-01-01T16:08:17+02:00

    Nu cred ca problema este Magento, e una dintre cele mai bune platforme. Apoi, ai 4 ani de experienta pe ea. Fiecare platforma are problemele ei, cel putin cu Magento te-ai obisnuit.

    Problema a fost abordarea dupa parerea mea. Poate te-ai grabit sa rezolvi problemele repede si ieftin. Sau poate nu te-ai grabit tu, dar s-a grabit compania cu care lucrai. Poate, dupa cum spui si tu, au invatat Magento cu acest proiect. Trebuie sa intelegi ce nu a mers in acest proces de 4 ani de cand vinzi pe Magento, sa nu faci re-platforming repetand acealeasi greseli.

    Personal, am preluat multe site-uri in Magento facute „varza” si incet incet le-am readus la normal in ceea ce priveste calitatea codului, bugurile etc. Cauta un colaborator despre care esti sigur ca stie Magento si care te trateaza ca pe un client important. Apoi, spune-i clar ca nu te grabesti, preferi sa rezolvi problemele ca la carte, nu cum e mai usor. Incet incet vei ajunge la o versiune robusta a site-ului, iar intre timp poti continua sa vinzi cum ai facut-o pana acum.

    Succes!

    0
    2015-01-01T17:00:21+02:00

    Salut,

    Fara dar si poate cel mai important lucru de facut in acest moment este sa-ti securizezi actualul website. Lipsa backup-ului este cea mai grava problema dintre cele enumerate de tine. Recomandarea mea este sa mergi pe DigitalOcean (aici) sau de ce nu, chiar AWS.

    Restul de probleme enumerate de tine (si aici ma refer strict la platforma) vin la pachet si ar trebui asumate si intelese both site, client si vendor, ca fiind parte din platforma. Desigur, un vendor profesionist te va anunta de posibilele probleme inca din faza de brief. Un vendor profesionist le va rezolva inainte de fix-ul oficial si, de preferat, va anunta comunitatea din spatele platformei (in cazul platformelor opensource). Un vendor profesionist are si un rate card pe masura.

    As zice ca next steps:
    – backup & backup & backup + in cat timp va putea fi pus in picioare totul in caz de dezastru (lucreaza putin la acest aspect daca timpii sunt huge);
    – sa te asiguri ca detii controlul asupra a ceea ce ai in acest moment;
    – sa ai o clona a site-ului pe un server diferit pe care sa-l folosesti pe post de ‘test’ pentru viitori vendori – sa-i zicem sandbox;
    – posibilitatea de a clona productia pe sandbox sa fie la un click distanta (de preferat si invers);

    0
    2015-01-01T18:18:54+02:00

    Sunt si proprietar de magazin online si lucrez si in informatica deci iti raspund din cele 2 perspective (owner si prestatar it).

    Faptul ca ai anumite bug-uri nu trebuie sa te surprinda. Probabil ca daca schimbi platforma vei avea alte bug-uri. Ca regula generala, cand dezvolti un soft inevitabil generezi si bug-uri mai mult sau mai putin vizibile.

    Ce este important este sa gasesti oameni destepti si de calitate care sa fie capabili sa rezolve aceste bug-uri in timp scurt, la pret convenabil si care iti dau si o garantie pe munca prestata (atentie la acest aspect ca multi dau garantie doar pe hartie si cand e vorba sa faca treaba nu se mai inghesuie).

    Spre deosebire de Liviu et personal incurajez folosirea platformelor Open Source gen Magento sau Prestashop. Motivul este pentru ca competentele pe aceste platforme le gasesti pe toate „gardurile”. Poate ca la platformele proprietare baietii sunt experti (desi am anumite indoieli) pe produsul lor dar nu uita ca odata ce ai intrat la ei vei fi intr-o situatie de monopol (depinzi de resursele lor, de planingul lor, de prioritatile lor) si cel mai rau e ca nu ii poti pune in concurenta …decat daca refaci totul integral cu altii.

    Deci pe scurt sfatuiesc platforme open source. Ulterior cand vei fi „mare”, exact cum spunea Liviu trebuie sa te orientezi spre solutii custom facute pentru tine sau de tine.

    Cum gasesti baieti buni si destepti pe partea de IT? Agentie sau freelance?

    Lucrez de 15 ani in IT si am ajuns la concluzia (probabil ca se vor supara unii pe mine) ca oamenii buni, care chiar inteleg ce fac, sunt putini raportat la numarul de specialisti de pe piata. Baietii buni stiu ca sunt o „raritate” si de aceea sunt scumpi. Deci prima concluzie ar fi : calitatea costa.

    Agentie sau freelance?

    In prima faza eu as merge spre freelance. Motivele sunt numeroase si aici nu dau decat cateva:

    – un freelance e in general bun pe domeniul lui … altfel s-ar multumi cu un post caldut intr-o agentie …si ar lua salaru lunar pe 15 a le lunii indiferent de calitatea muncii prestate.
    – un freelance stie ca satisfactia clientului e cartea lui de vizita. In general prestatia este de foarte buna calitate
    – ai un interlocutor unic
    – e in general transparent asupra planingului a disponibilitatii si a pretului
    – etc

    Ca vorbim de freelance sau de agentie intotdeauna inainte de a alege partenerul ar fi bine sa discuti cu fostii lor clienti …sa vezi daca au fost sau nu multumiti de prestarea facuta.

    Ca sa rezum intr-o fraza tot ce am spus mai sus :

    Foloseste o platforma opensource, gaseste un freelance (odesk.com) bun in Romania (vezi ce zic clientii lui despre el) si lucreaza cu el chiar daca e un pic mai scump. Te asigur ca nu vei regreta.

    Si in final raspund si la intrebarea ta.

    Nu schimba platforma decat daca tu simti ca Magento te limiteaza (si aici nu ma gandesc la bug-urile pe care nu ati reusit sa le rezolvati) in dezvoltarea business-ului tau. Din cele spuse de tine mai sus eu am inteles ca nu platforma Magento te limiteaza ci competentele celor cu care ai lucrat pe Magento.

    Un sfat pe care il dau clientilor mei este sa nu faca niciodata „tehnica pentru a face tehnica”. Hai sa schimb site-ul doar asa ca am chef sa schimb site-ul.

    Obiectivul tau este sa vinzi ,iar site-ul trebuie sa te ajute si nu sa te impiedice sa vinzi.

    Crezi ca daca ai schimba platforma ai avea vanzari mai multe? Iti garantez ca nu.

    Crezi ca daca ai lucra cu specialisti IT exceptionali pe platforma actuala ai vinde mai mult? Nu e sigur, dar probabil ai vedea o usoara imbunatatire.

    Concentreaza-ti eforturile in dezvoltarea business-ului si intotdeauna cand faci o investitie nu te uita la pret ci uite-te la ROI.

  2. Salut Liviu,
    Multumesc de info si raspunsuri. Nu ma asteptam ca cineva azi sa fie online 🙂

    Incerc sa fiu cat mai succint pentru a va oferi o privire cat mai exacta.
    Magento imi place, mi-a crescut afacerea dar am si pierdut cu el. Nu ca platforma nu e buna ci pentru ca suportul a fost insuficient de promt si orice modificare facuta nu a fost testata. E si vina mea ca nu am stat cu metrul sa masor tot si am dat mana libera si am mers pe incredere si responsabilitate. Din pacate nu locuiesc in Romania de ceva vreme, business-ul meu e complementar. Suntem 5 oameni angajati in el, dar acum am hotarat sa las slujba mea (dealtfel foarte buna fiind Senior Techical Specialist si Product Specialist intr-o firma elvetiana) pe vrabia de pe gard – magazinul online si sa ma relochez inapoi in tara.
    Site-ul a fost administrat de firma Redkiwi – o pot numi caci oricum s-a inchis. Hostingul e VPS dedicat la IntoVPS de la bun inceput .
    Din pacate am mers pe multa incredere pentru ca eu asa functionez: daca ajung la o intelegere cu un partener ma astept ca el sa isi faca treaba si eu sa il platesc fara sa fac politie si sa ii controlez munca. Ba mai mult nu pot eu verifica tot si in amanunt pentru ca nu sunt de specialitate. E, aici am gresit.. in fine in cele din urma site-ul a fost pus pe linia de plutire. Am incercat toata vara , de la distanta, sa iau legatura cu 3 firme romanesti a caror reprezentanti pareau ok si pertinenti pe forumul de SEO – descoperit in timpul cautarilor mele pe net… Domnilor o lipsa de angajament, de inclinatie catre client, lipsa de a colabora sau „luarea de prost sau fraier” nu am mai vazut. Nu se raspundeau la emailuri,o mare firma de consultanta din Iasi advertpoint- daca nu ma insel, nu a cadicsit sa raspunda la cererea mea de oferta. Firma din Bucuresti nu a raspuns decat la 2 saptamani dupa ce am luat legatura cu ei telefonic. Un dispret pentru clientii mici ceva de neasteptat. Firma din Pitesti a fost relativ ok, rep-ul lor amabil dar mi-a oferit o analiza copiata de pe net propunandu-mi un contract de 3 ani cu 800 eur/luna fara sa imi dea un deviz de lucru cu ore lucrate lunar, un plan de lucru trebuie facut prima data x, apoi y si apoi z. Am gasit o firma din Cluj, amabili si draguti, probabil cei mai buni pe PR. Am ajuns la ei pentru o rezolvare a unui blog a site-ului si repararea unor linkuri din shop. Prima luna a fost ok, apoi in naivitatea mea de a lucra cum lucreaza un elvetian i-am lasat sa lucreze 3 luni la site si sa faca cica si SEO. Nu au facut nimic, ba mai mult m-am trezit cu „optimizare SEO neortodoxa gen black hat ” si am intrerupt legatura cu ei dupa ce am descoperit ca eu plateam ca prostul facturile emise. Am rupt contractul – se cheama devoratorii de seo – ii mentionez caci sunt ceva de speriat si sper ca nimeni sa nu aiba o astfel de experienta ca a mea. Intre timp firma ce se ocupa de administrare – Redkiwi- a inchis asa ca in momentul asta sunt cu o gramada de lucruri de reparat pe care nu le-au mai terminat .. Am o lista cu ce mai trebuie facut sa fie ok 100% urmand apoi sa dezvolt alte planuri ce le am in cap – o interfata pentru limba spaniola, eliminarea duplicate content-ului, refacerea descrierilor produselor,update-urile interfetelor in celelalte limbi (italiana, germana si romana) inserarea unei aplicatii ERP, livechat , punerea la punct a unui customer support plan cu follow up-urile comenzilor si alte strategii de fidelizare a clientilor.
    Datorita faptului ca sunt dezamagit de angajamentul firmelor romanesti am ajuns pentru prima data sa apelez la elance.com si sa pun un prim job acolo….
    Nu dispunem in acest de sume mari cu miile de euro dar stiu ca un lucru de calitate costa si sunt la fel de convins ca exista solutii si contracte sa multumeasca pe toata lumea.

    Asadar planul meu este pe doua nivele:
    1. Necesitati critice :este rezolvarea bug-urilor de functionalitate impreuna cu securizarea lui. Siguranta back-ului e prioritara.

    2.Dezvoltare: Search performant, live chat, ERP, punerea la punct a descrierilor produselor in toate limbile si o noua limba de adaugat. Customer support prin email marketing gen follow up orders cu promovare de noi produse, campanii de marketing pentru cresterea numarului de clienti si fidelizarea lor si crearea unei comunitati a site-ului si a produselor noastre.

  3. Salut Alex,

    Multumesc de sfaturi.
    1.IntoVPS nu sunt ok? stiam ca sunt pe lista celor recomandati de Magento. In acest moment serverul meu e in Amsterdam caci pe vremea cand il aveam in Romania viteza de accesare a clientilor englezi, spanioli, belgieni si francezi ajungea la o medie de 8 sec/click. In acest moment sunt mult mai bine,singura problema e ca nu am un colaborator specializat in back-upuri si administrare server. IntoVPS nu ofera astfel de servicii din pacate iar acest serviciu era asigurat de firma care imi administra site-ul..

    2.Imi doresc sa raman pe Magento daca gasesc cineva sa poata sa imi rezolve problemele. Daca nu,cu toata parerea de rau dar schimb platforma daca am o solutie mai buna. Iti multumesc pentru atragerea atentiei in privinta problemelor altor platforme, voi fi foarte atent si voi incerca sa cantaresc cat mai bine orice decizie… Am avut o gramada de probleme cu Magento:modificarea Main Store-ului din romana in engleza impreuna cu modificarea moedei site-ului si conversia preturilor mi-a dat multe batai de cap cu stocuri busite, preturi eronate, tier price nefunctional, produse scoase din stoc aleator, cosuri eronate.
    Si acum de Craciun am setat o campanie de reducere, vad pretul redus, dupa adaugarea in cos pretul aparea intreg – asta am observato la finele campaniei. Iti dai seama ce frustrari imi creaza acest lucru si cat de neserios apar in fata clientilor…
    Eu am o cultura a clientului in care clientul imi este stapan si prieten in acelasi timp si ma frustreaza enorm astfel de probleme.

    Multumesc de idea cu punerea unei liste cu probleme,nu stiu daca detalierea lor ar ajuta pentru ca sunt probleme tehnice de functionalitate… Trebuie sa gasesc pe cineva care sa le rezolve.

  4. Paul,
    Am cheltuit peste 6000eur in ultimii 2 ani doar pe site si inca peste 2000 in primii doi , bani facturati… Apoi si hostingul dedicat VPS. Cred mai mult ca am fost naiv si credul… In final prost.
    Apoi cum spui, evident ca e si abordarea mea, agream un timp de executie, nu faceam pressing pe developer si la sfarsit treaba nu era facuta.

    merci de sfaturi, sa vad daca gasesc pe cineva . Vezi tu, eu sunt la faza tipica a tiganului inecat la mal. Nu mai am multe lucruri sa il fac sa mearga cum ar fi trebui, sunt niste bug-uri de reparat. Firmele iau proiecte si nu le place sa repare prostiile altora. Pe de alta parte eu am nevoie de stabilitate, siguranta si dezvoltare in viitor…

  5. Adrian,
    Multumesc pentru raspunsuri. Voi tine cont de ele 🙂

  6. IntoVPS / Elvsoft sunt foarte buni pe parte de hosting. Daca VPS-ul e fara management si nu poti sa il faci singur, atunci evident ai nevoie de cineva care sa-ti faca asta. Pe de alta parte exista servicii de gazduire optimizate pentru Magento (si noi avem in .ro, dar daca ziceai ca vrei in Olanda, am auzit numai de bine despre https://hypernode.com/ ).

    Magento nu are probleme de securitate. Backup-ul e mai bine sa-l faci la nivel de server si nu de Magento. Solutii exista multiple: imaginea vps-ului, arhiva fisiere + baza de date copiate undeva remote, rsync, servicii online gen https://backupsy.com/

    Magento e o platforma excelenta pentru ca are 99% din ceea ce ai nevoie. Implementarea trebuie sa insemne doar integrarea unei teme frumoase si setari, plus inslatarea catorva module sumplimentare (preferabil cat mai putine). Daca vrei module customizate atunci dezvoltarea lor costa sau dureaza si iese prost.

    Parerea mea, pasii urmatori ar fi:
    – rezolvarea problemelor prin eliminarea modulelor adaugate suplimentar si care nu functioneaza ok. Magento implicit merge fara nicio problema, deci cu siguranta problemele de care spui sunt create de module third-part. Mai bine renunti la o parte din functionalitati si ai un site 100% functional
    – cumpara o tema mai frumoasa, mie personal nu-mi place cum arata site-ul
    – renunta la SEO, investeste in corectarea continutului, SSL si Adwords (in ordinea asta). Continut corect si sitemap publicat in Google Webmaster Tool e suficient pentru SEO. SSL-ul ajuta la pozitionarea mai buna (conform Google, din toamna asta)

    PS. Furnizorii de servicii nu sunt parteneri, e o diferenta. Probabil pana acum ai avut ghinion, din cauza asta zici ca toti din Romania sunt prosti. Dar cred totusi ca ghinionul a fost „ajutat” si de o dorinta de a merge dupa servicii cat mai ieftine.

  7. Abordarea cred ca e gresita, nu o sa gasesti pe nimeni care sa repare bugurile facute de altii (cum ziceam, Magento by default nu are buguri, cel putin nu de nivelul asta si nu de securitate).

    8000 eur pentru implementare, dezvoltare si mentenanta 2 ani e o suma destul de mica. Fara dezvoltare (adica programare de functionalitati noi) si cu un design cumparat era ok ca buget.

    0
    2015-01-02T00:39:16+02:00

    Cu o abordare corecta poti gasi pe Elance programatori foarte buni. Ti-am vazut proiectul si dupa cum ai observat si tu nu prea ai bids serioase. De altfel nu e de mirare ca a trecut neobservat on my side :).

  8. Salut,
    multumesc de sfaturi.I ntoVPS sunt ok ca servicii plus ca sunt clientul lor de peste 10 ani, mai am si doua bloguri la ei care sunt in reconstructie acum. Sunt promti si serviabili- doar ca nu ofera consultanta si servicii pe partea de administrare. Nu cred ca schimbarea providerului de hosting e o solutie acum cand sunt in plin sezon, ci mai degraba gasirea unui specialist pentru a verifica vechile setari de back-up si setarile de pe server. Probabil acest lucru va fi un job pe care il voi lansa pe freelance.
    In ce priveste :
    [QUOTE] „Cu o abordare corecta poti gasi pe Elance programatori foarte buni. Ti-am vazut proiectul si dupa cum ai observat si tu nu prea ai bids serioase. De altfel nu e de mirare ca a trecut neobservat on my side :). ” [/QUOTE]

    Pai e prima data cand postez pe un site de freelance. Nu prea am cum sa am „bids”. Apoi in calitate de angajator am dat, zic eu, informatii clare plus ca am cerut vorbitor de limba romana in intentia de a cheltui banii in tara si nu „afara”. Stii ca doar un singur roman mi-a raspuns? Am cerut experienta magento …Evident, acum toata lumea e prinsa de sarbatori si finele vechiului an /inceptul noului, deci ar fi circumstante pentru lipsa de interes….

    cele bune,
    Lucian

    0
    2015-01-02T19:32:52+02:00

    Stiu, ca am vazut proiectul :). Incearca sa scoti limitarea pe grup (cu $9 oricine poate intra in orice grup si deci nu iti ofera nicio garantie) + seteaza Location ca atare.

    0
    2015-01-02T19:44:25+02:00

    Da, sunt de acord ca sunt putini developeri buni pe Magento, am aceeasi problema ca angajator de programatori. Din cat ai cheltuit pana acum, cred ca vei fi un client mic pentru orice companie mai cunoscuta. In general asta nu e bine, fiindca s-ar putea ca la proiectul tau sa lucreze cel mai nou developer/cinvea ce invata Magento. Exact cum ai patit data trecuta. Poate e cel mai bine sa mergi la http://www.magentocommerce.com/certification/directory , filtreaza dupa Romania si contacteaza developerii de acolo, e un start bun. O certificare nu inseamna mare lucru, dar e un punct de pornire bun.

  9. Salut Mugur,
    Multumesc de sfat. Voi contacta mai multe firme si pe baza analizelor lor ma voi decide.

  10. Salut Tudor,

    Multumesc pentru unghiul tau de vedere. Foarte interesant si tare ma tem ca ma aflu intr-o situatie de genul acesta. Am primit deja o prima oferta de la un freelancer care mi-a facut oarecum si un „diagnostic” a situatiei. In opinia lui site-ul are probleme pe cod pentru ca s-a intervenit in multiple randuri pe el. Probabil a fost dat la terti sa fie lucrat… Ar fi mai bine sa construiesc magazinul online de la zero – dupa spusele lui.

    Acu Tudor e cum spui tu, e perfect daca gasesti un freelancer sau o firma care sa faca o munca serioasa si curata. Aici e cea mai mare problema in a evalua acei prestatatori si a fi convins ca ti se ofera o solutie si un produs corect…. Eu in loc sa ma concentrez pe business trebuie sa stau sa peticesc masina ca sa nu ajunga in sant. Si ma intreb dupa ce am „trecut” prin 3 prestatatori, daca firmele romanesti au specialisti pe magento sau poate avem experimentati pe alte platforme?

  11. Lucian, problema nu este asa de grava precum crezi.
    Desi nu sunt fan magento din multiple motive parerea mea este sa pastrezi site-ul asa cum este, sa te concentrezi pe busineness si nu pe partea tehnica, parte care trebuie externalizata.
    Din spusele tale vad ca problema majora a ta este (sau a fost) echipa cu care ai lucrat pana acum.
    Este mult de discutat vav de cum vad eu evolutia ta (a afacerii) de acum inainte asa ca cel mai bine este sa ne vedem la o cafea.

  12. Domnilor,
    Sunt placut impresionat de disponibilitatea si ajutorul oferit. Datorita comunitatii de pe acest site mi s-a mai deschis orizontul. Cu informatiile si sfaturile primite de la voi am o idee despre cum trebuie selectat un prestatator si cum sa imi prioritizez problemele ce doresc sa le rezolv cu site-ul.

    Overall site-ul e functional insa are anumite probleme de functionalitate din punct de vedere ale intereactiunii clientului. Apoi eu vand 90% in strainatate. Ma descurc, supravietuiesc si ma dezvolt incet-incet. Ma adresez unei piete imense chiar daca e o nisa mica la prima privire. Concurenta exista dar nu e feroce. Nu exista in Europa planuri de marketing, constructie de comunitate proprie, campanii de fidelizare. Business-urile sunt multe dar mici, de familie, ele exista pentru ca acolo este un „one man show” care spune altora din firma ce sa faca. Nu exista echipe dedicate pentru a masura competivitatea concurentei, a masura piata si a fideliza clientii. E aproape un teren virgin.
    O problema importanta a mea, pentru ca sunt roman, e de credibilitate in ochii clientilor: Nu ii poti explica unui client strain ca anumite probleme minore ce tin de functionalitatea site-ului si de „first impression” se va rezolva la un moment dat… Stiti si voi ca impachetarea conteaza. Pe de alta parte nu ma bizui pe acest lucru pentru ca clientii odata facuti ii pastrez. Greu se intampla sa ii pierd. Asa ca trebuie sa fie site-ul pus la punct ca sa lase impresia de un lucru bine facut, apoi sa vin cu produsele si serviciile mele in intampinarea clientilor. Apoi pasul 3 e concentrarea pe crestere. Eu nu voi putea creste daca masina nu merge bine si din energia si resursele mele trebuie sa le aloc o parte insemnata vesnicei peticiri. Nu optimizari, ca ar fi minuat, ci peticiri.
    Va dau un exemplu, am setat o campanie de reduceri de Craciun-Anul Nou intinsa pe o saptamana. Eu am verificat fugitiv, am vazut ca preturile au eticheta de „sales” s-au regasit automat in directorul de „sales”, pretul fiind marcat in consecinta. Din pacate nu am simulat un cos, pentru ca nu a fost niciodata nevoie sa fac acest lucru pana acuma pentru a ma asigura ca merge. Cum am fost blocat in deplasare am verificat in ultima zi cand am facut eu un cos pentru un client strain. Am vazut ca in cos pretul era trecut intreg si nu luat cu reducere. Va imaginati ce nervi si frustrari am avut cand am descoperit acest lucru…A trebuit sa iau clientii la rand, sa imi cer scuze ca a fost o problema de sistem si sa fac refund-uri… Am verificat cosurile abandonate – o sumedenie… Oare ce a gandit un olandez cand a vazut acea problema? Credeti ca m-a contactat? Nu !, s-a dus la concurenta poloneza si cu siguranta a comandat de acolo…

  13. Ti-am spus, problema ta e alta, nu platforma.
    Ai avut ghinionul sa lucrezi cu cine nu trebuie. Si asta e valabil pt foarte multe afaceri online.
    Lucrurile importante intr-un site trebuiesc verificate chiar si zilnic, mai ales daca lucrezi pe cod.

  14. Salut Lucian Vasies,

    Parerea mea este sa iti faci un site nou pe o platforma noua sa vezi cum functioneaza si, daca este ok, sa ramai pe noul site.
    Eu folosesc doar prestashop pentru proiectele mele si sunt multumit.

    Daniel

  15. Alexandru Puiu Reiszner
    „creata” nu „creeata”.
    Ce spui tu despre one man si one apartment e un cliseu, nu are baza reala, ba din contra – cele mai tari chestii au fost facute sau au pornit de la ideea unui singur om. „Parteneri in tara” – lol, tara asta e prea mica pentru asa ceva.

  16. Sunt prea multe orgolii pe aici…
    1. Liviu are dreptate, totul se invarte in jurul TCO (total cost of ownership)
    2. Relatia dintre beneficiar si dezvoltator este ca un mariaj, la inceput totul este frumos si armonie, pe urma poate interveni divortul. Din cauza asta cel mai bine este sa folosesti platforme open source cunoscute si sa nu ramai prizonier pe ceva custom care oricum ai da-o necesita o curba de invatare destul de mare in timp pentru oricine care nu a fost in echipa de dezvoltare a acelei platforme.
    3. Este un mit faptul ca nu poti face orice pe orice platforma indiferent ca este custom sau open source. Diferenta este doar ca pe unele platforme se face mai usor si pe altele mai greu. Din cauza asta unele dezvoltari sunt mai scumpe si altele mai ieftine.
    4. Problema link-urilor este o problema mare. Oricat de atent ai fi, in momentul cand schimbi platforma pierzi si multe link-uri. Ideea e sa le pastrezi intacte pe cele care aduc conversii iar pe restul sa nu le lasi cu 404.
    5. In general, atunci cand aduci schimbari majore intr-un site google este foarte reticent si din start te scade in SERP pana te verifica. Te poate lasa acolo sau te poate creste si asta depinde de calitatea acelor modificari.
    6. Lumea de obicei este foarte optimista. Se gandeste ca daca lor le place ceva atunci automat trebuie sa le placa si clientilor site-ului. Ei bine NU. Trebuie sa-ti cunosti audienta si concurenta si sa faci un profil al consumatorului pe acel segment. Unele „imbunatatiri” pot fi pe placul proprietarului de afacere dar nu si pe placul clientilor.
    7. Un adevarat antreprenor este cel care stie doar cu ce bani pleaca la drum si niciodata cu ce bani iese din afacere. Poate fi un super succes sau fiasco. Daca am avea retete ale succesului lumea nu ar mai fi atat de competitiva.

    0
    2015-03-09T18:19:12+02:00

    Demandware costa 60.000$/an plus 3% din vanzari.
    Iar orice modificare de layout sau portare de baza de date, portare structura de link-uri si alte cate si mai cate sunt pe bani suplimentari.
    Deci despre ce vorbim aici?!

    0
    2015-12-02T14:00:27+02:00

    O intrebare referitor la intelegerea intre parti.Pentru solutia oferita de dezvoltator „gentleman agreement” functioneaza in Romania sau nu?
    Sau trebuie sa ma inarmez cu un contract cu clauze super explicite si verificate de un avocat specializat in business?

    0
    2016-08-30T16:42:44+03:00

    Bună ziua, domnule Lucian

    Nu știu dacă mai sunteți activ pe această postare sau nu, eu totuși voi încerca să vă scriu.
    Am dat întâmplător peste acest articol în urma căutărilor unor păreri ale oamenilor care au lucrat sau lucrează cu devoratoriideseo.ro
    Din câte am văzut, experiența dumneavoastră cu ei, la fel ca și a mea, nu a fost una tocmai fericită. Am lucrat cu ei aproape o lună de zile, după care au venit cu o propunere care nu mi s-a părut că se pliază pe ”nevoile” mele, ci părea a fi doar o găselniță pentru niste costuri în plus.
    Ați ajuns până la urmă să aveți o colaborare reușită cu vreo firmă din România pe această parte?

    Vă mulțumesc anticipat pentru răspuns!

    0
    2016-08-30T16:48:25+03:00

    Nu. Acordul verbal din ce stiu eu functioneaza in jurisdictii anglo-saxone, dar la noi. nu.

  17. Buna ziua,
    Imi pare rau pentru experienta ta.
    O luna pentru SEO e cam putin, e putin si 3 luni, probabil si 6 sunt putine. Oricum, din punctul meu de vedere orice plata trebuie argumentata. Adica prestatatorul sa fie de bun simt si sa iti spuna pe ce baza iti emite factura si sa primesti un deviz. Evident si contractul intre tine si el treebuie sa fie clar. Eu la cati am apelat, ori nu mi s-a raspuns la emailuri fiind chiar firme cu staif, ori mi s-au spus chestii generale frumos impachetate si am tratat de prost.

    In ce priveste SEO am decis sa apelez la consultanta lui Liviu Taloi. In prezent inca nu fac seo, am identificat alte lucruri mai importante ce sunt in derulare.
    Succes cu proiectul tau!

  18. Salut Lucian,

    De-a lungul timpului am trecut de cateva ori peste raspunsurile care au venit la intrebarea ta.
    Intrucat si eu am un magazin pe platforma Magento sunt interesat de subiectul ridicat de tine. Ce ai facut pana la urma ai schimbat platforma sau ai gasit o firma/freelancer cu care ai continuat pe Magento ?

    Cu respect,
    Cristian Fasie

  19. Am apelat la un consultant (Liviu Taloi fiind persoana) pentru analiza si gasirea unei solutii in cazul afacerii conduse de mine. Chiar daca unora li se pare ca un consultant e un moft eu spun cu mana pe inima ca au fost cei mai cu folos bani cheltuiti .
    Datorita profilului am decis sa ramanem pe Magento ( asta nu inseamna ca altii trebuie sa faca acelasi lucru ). Fiecare business este specific atat ca domeniu cat si ca”aproach” si viziune a proprietarului.
    Asadar:
    *Am gasit un developer, am elaborat un plan de punere in aplicare a solutiei discutate.
    *Am pus in aplicare planul.
    *Am urmarit impreuna cu Liviu aceasta punere in aplicare.
    *Periodic dezvolt si lucrez cu developerul.
    *Periodic am sesiuni de analiza cu Liviu in privinta dezvoltarii, cailor de crestre si a diverselor solutii.

    Succes!

Lasă un răspuns lui Bogdan Socol

Browse