S-a lansat Ad Library, baza de date cu toate reclamele de pe Facebook
Dupa scandalul Cambridge Analyrica (companie de advertising care l-a ajutat pe Donald Trump sa castige alegerile SUA in 2016, cu reclame targetate pe Facebook), reteaua sociala a promis mai multa transparenta in ceea ce priveste publicitatea. Aceasta promisiune a devenit realitate la final de martie, cand Facebook a lansat Ad Library, o baza de date care aduna laolalta toate reclamele din reteaua sociala, completand vechea Ads Archive (lansata in mai 2018 si care includea doar reclamele politice), scrie techcrunch.com.
Intrand in Ad Library poti cauta – chiar daca nu ai un cont de Facebook – cati bani a cheltuit o pagina pe reclame, poti accesa toate reclamele active (chiar si cele care nu ti-au fost afisate, nefiind parte a publicului-tinta setat de advertiser) si poti descarca rapoate saptamanale. Din luna mai, reteaua sociala anunta faptul ca va oferi rapoarte zilnice, lunare si trimestriale.
Ad Library va ajuta astfel la depistarea din timp a campaniilor politice problematice, evitand influentarea unei felii prea mari din electorat, iar oricine observa o reclama care i se pare dubioas o poate reclama, Facebook indepartand-o din sistem, daca este cazul.
Leave a reply