Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu FlorariaCuPovesti.ro

Site-ul Florariacupovesti.ro a fost  lansat pe 6 aprilie 2013, deci a aniversat recent 6 ani de cand vinde, pe piata e-commerce autohtona, buchete, aranajamente florale si cadouri. Marian Nicolae (foto, Owner Florariacupovesti.ro) ne-a povestit cum a pornit la drum alaturi de prietena lui cea mai buna, cum a venit pe piata de flori online cu un concept nou (buchete livrate in cutii inchise si livrare prin mesageri imbracati la costum) si cat de bine ii merge afacerea primavara.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Marian Nicolae: Ideea numelui a venit destul de rapid si natural din ideea de business, care a incoltit in momentul in care am ajutat un prieten. Acesta dorea sa isi ceara iertare, trimitand un buchet de flori. Am ales o florarie online, am comandat noi buchetul si, pentru ca era o situatie mai delicata si dorea sa fie sigur ca domnisoara va accepta buchetul, am facut eu livrarea. Am vazut atunci ce impact poate avea un astfel de gest asupra destinatarei si asupra publicului din jurul acesteia. Pe mine m-a incarcat cu foarte multa energie buna si am inceput din acea seara sa ma gandesc la un concept diferit: un boutique de flori, elegant, unic, cu mesaje personalizate, create special pentru fiecare beneficiar al emotiei, cum imi place mie sa-l numesc. Asa a venit si ideea de nume: „Floraria cu Povesti”. Nu este un serviciu de livrat flori, pentru asta exista zeci de site-uri, este un serviciu de livrat emotie.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
La acea vreme aveam un job obisnuit, banal – as putea spune – si fara mari perspective si cautam ceva care sa ma stimuleze si care sa imi puna in valoare calitatile de vanzator. Prietena mea cea mai buna (care este de peste 20 de ani antreprenor, om de marketing) a fost foarte receptiva la ideile si entuziasmul meu. Lucrurile au evoluat rapid. I-am expus concepul si numele „Floraria cu Povesti” si, dupa 5 minute, rezervasem deja numele de domeniu si am inceput sa scriem planul de business.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am facut o facultate de comunicare si, sincer, nu aveam prea multe cunostinte antreprenoraile, dar mi-a fost de mare ajutor prietena mea, cu care am pornit la acest drum. Am invatat multe lucruri din mers. Suntem amandoi de parere ca tot timpul putem afla si invata lucruri noi.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia initiala a fost de 20.000 € si a provenit din fonduri proprii.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Imi aduc aminte de reactia celor apropiati cand le-am expus conceptul nostru unic – flori livrate in cutii inchise, care nu lasa la vedere buchetul. Majoritatea au fost reticenti la impactul unui astfel de produs, dar noi aveam incredere in acest concept si, desi a insemnat o investitie initiala destul de mare, am pornit din prima cu acest concept. Am depasit barierele prin optimism. Am stiut ca, avand incredere in parteneriatul nostru, daca ne pastram valorile si seriozitatea, daca mentinem grija fata de clienti, lucrurile vor evolua pozitiv.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajele: libertatea de a alege incotro mergi, satisfactia lucrului care iese din mainile si ideile tale, bucuria si satisfactia clientilor si a membrilor echipei. Dezavantajul major pe care il resimt eu este stresul – mai ales in perioadele de varf – si diminuarea timpului in care poti fi rupt de job.

Care este publicul tinta al site-ului?
Ne adresam celor care isi doresc sa aduca emotie si bucurie persoanelor dragi, care vor cu adevarat ceva diferit si frumos.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca ne straduim (si chiar reusim) sa ne indeplinim promisiunile. De 6 ani, promisiunea noastra indeplinita este de a aduce emotie. Si pentru ca facem totul cu pasiune, cu seriozitate, pentru ca suntem deschisi si primitori si incercam sa aducem in permanenta ceva nou, trimiterea florilor proaspete cu Floraria cu Povesti va fi cu certitudine o experienta deosebita, deoarece echipa noastra se asigura permanent ca atat clientii nostri, cat si destinatarii buchetelor sunt 100% satisfacuti. Masuram permanent gradul de satisfactie al clientilor si ne putem lauda cu un NPS (Net Promoter Score) de 9,8 si cu peste 97% din recenziile de pe site de 5 stele.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cel mai vizibil si important diferentiator este ambalajul deosebit – buchetele de flori sunt impachetate in cutii speciale. Un al doilea serviciu – gratuit – este cel de consultanta in compunerea mesajelor si, nu in ultimul rand, livrarea nu se face prin curieri clasici, ci prin mesageri imbracati la costum.

De unde va cumparati produsele?
Pe partea de flori, lucram cu mai multi importatori si transportatori, care ne aduc marfa direct din Olanda. Pe partea de accesorii sau cadouri, am incercat sa gasim surse mai deosebite, care sa ne ajute sa cream cadouri mai speciale. Astfel am ajuns sa importam anumite accesorii si produse din Anglia, Germania, Japonia si Bulgaria.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Exclusiv online – pe site si pe retelele sociale.

Cati angajati aveti?
In acest moment, echipa este formata din 8 oameni.

Cum va merge in perioada asta?
Este perioada de varf a vanzarilor de flori, un fel de Black Friday al florariilor J, din perspectiva fluxului ridicat de vizitatori si de comenzi. In aceasta perioada, traficul pe site se tripleaza, iar vanzarile cresc cu peste 400% fata de o luna normala.

Ati participat la Black Friday 2018?
Black Friday nu se potriveste cu specificul site-ului nostru. Facem o promotie speciala, dar nu pot spune ca este un mare eveniment pentru o florarie online

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
De Sarbatori, vanzarile sunt mult mai mari fata de Black Friday.

Cum si unde va promovati site-ul?
Promovarea este in special online. Avem campanii tot timpul anului – prin AdWords, Facebook si parteneriate/colaborari cu cateva trusturi media.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea ?
Pagina de Facebook a fost creata odata cu inregistrarea domeniului. A fost si este un mediu de comunicare foarte important si care, daca este bine administrata, poate genera si vanzari bune. Postarile le facem noi, pentru campaniile platite colaboram cu o agentie specializata.

Aveti versiune de mobile?
Da, lucram continuu la imbunatatirea site-ului.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cresterea va continua si anul acesta, cu siguranta, dar probabil curba de crestere se va mai aplatiza. Dupa 6 ani de activitate este normal sa nu mai ai dublari ale cifrelor de vanzari, de la an la an.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
In cazul specific al Florariei cu Povesti suntem permanent atenti la achizitia de flori, in special la stocuri. De aceea, preferam sa lucram cu mai multi importatori si sa facem aprovizionari mai dese. Un alt aspect este optimizarea investitilor in comunicare. Si, nu in ultimul rand, sa fie seriosi si sa faca ceea ce promit – pentru a mentine un cost de achizitie-client cat mai scazut.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarea principala este sa fie un site cat mai eficient, atat din punct de vedere al clientilor, cat si din punctul de vedere al business-ului.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Peste 80% dintre livrari le efectuam in Bucuresti, prin intermediul propriilor mesageri. Livrarile nationale (pe care le efectuam prin firma de curierat) se efectueaza in general la timp si in conditii bune. Desigur, sunt si exceptii, mai ales in anumite orase.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Pentru online avem cateva proiecte care vor facilita experienta pe site a vizitatorilor si vor duce la o crestere a conversiilor. Promovarea online va fi si ea crescuta si mai segmentata. Vrem sa continuam sa crestem.

Leave a reply