Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

In curand, Instagram va depasi Facebook, la capitolul venituri din reclame (studiu)

Meta a avut un an dificil, dar Instagram este pe cale sa isi refaca imaginea. In 2022, platforma Instagram era responsabila de 44% din veniturile Meta, dar in curand va deveni reteaua sociala nr. 1, la capitolul venituri din advertising, depasind Facebook-ul, informeaza videoweek.com.

Conform estimarilor World Advertising Research Center (WARC), Instagram va inregistra o crestere de aproape 20%, in 2023. Un an mai tarziu, va ajunge la venituri de aproape 70,9 miliarde $ din publicitate (+25,8% YoY). WARC estimeaza ca sumele totale cheltuite, la nivel global, pe cumparaturi online pe Instagram vor atinge 9,1 miliarde $, in 2024. Comparativ, in 2020, suma era de doar 3,2 miliarde $. Factorii care determina aceasta dezvoltare includ numarul din ce in ce mai mare de consumatori care folosesc platforma pentru a cauta diverse produse si numarul crescut al conturilor create de persoanele de pana la 24 de ani (Generatia Z) si de 25-39 de ani (Generatia Y).

Anul trecut, Meta a inregistrat  o premiera neplacuta: 2022 a fost primul an din istorie cu venituri mai mici YoY, din cauza politicii App Tracking Transparency (ATT) a companiei Apple si a faptului ca CEO-ul Mark Zuckerberg a investit 15 miliarde $ in metavers. Ca urmare, in octombrie 2022, actiunile Meta atingeau cel mai mic pret, din 2016 incoace.

Reel-urile – criticate anul trecut, ca fiind doar o imitatie a modelului TikTok – au ajuns acum sa depaseaca orice alt tip de continut de pe Instagram, conform Emplifi. Acestea genereaza cu 55% mai multe interactiuni decat postarile cu o singura imagine si cu 29% mai multe interactiuni decat postarile video clasice. Aceeasi sursa transmite ca campaniile de publicitate pe Reels ajung la un public de doua ori mai mare decat cele de pe TikTok.

Conform WARC, Reel-urile atrag mai ales publicul tanar: 60% dintre membrii Generatiilor Z si Y folosesc acum Instagram-ul, fata de 38%, in cazul TikTok si Facebook. Influencerii prefera si ei postarile pe Instagram (90%), in defavoarea TikTok-ului (63%), prin urmare agentiile de publicitate trebuie sa se foloseasca de aceasta popularite.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply