Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Round-up ECOMpedia.ro: comertul online romanesc vs. COVID-19 – Fashion & Accesorii (I)

Continuam noua noastra serie de materiale de sinteza, axata pe impactul pandemiei COVID-19 asupra industriei e-commerce autohtone, cu interviuri cu PortofelulTau.ro, LaboratorulDeSosete.ro si Sosetaria.ro. Acestea au participat deja la seria noastra de interviuri generaliste cu magazine online romanesti (lansata acum 2 ani), care apare pe site in fiecare marti. Aceste magazine axate pe nisa Fashion & Accesorii au avut parte de valori medii ale comenzilor la acelasi nivel, in scadere sau in crestere, unora mergandu-le mai bine ca niciodata in perioada crizei provocate de noul coronavirus. Descopera mai multe in interviul de mai jos!

1. ECOMpedia.ro: Cum a fost afectat magazinul vostru online de pandemia COVID-19?
Stefan Costin Bob (foto st., Fondator PortofelulTau.ro): La momentul aparitiei primului anunt oficial cu privire la inceperea starii de urgenta, primul efect a fost o scadere brusca a vanzarilor, cu aproape 50%. Aceasta scadere a fost si pentru echipa portofelultau.ro, o schimbare neasteptata, dar asta s-a intamplat pe o perioada de aproximativ 3 saptamani.
Ilie Pana (foto centru, CEO LaboratoruldeSosete.ro): Din fericire, magazinul nostru online a mers mai bine ca niciodata in perioada de pandemie COVID-19. Nu stiu daca are sau nu vreo legatura totusi cu pandemia in sine. Noi am lansat magazinul la inceputul acestui an, asa ca este poate, pur si simplu, evolutia sa normala.
Sergiu Maris (foto, Managing Director Sosetaria.ro): Pandemia a inceput odata cu sezonul de dresuri si sosete, perioada in care trebuia sa avem cele mai bune vanzari din an. Din pacate, odata cu starea de urgenta, furnizorii principali au intrat in somaj tehnic, nemaifiind capabili sa ne aprovizioneze cu marfa. Practic, chiar daca exista cerere, nu puteam reface stocurile. Vanzarile au scazut cu 30% la finalul lui martie si in luna aprilie, perioada de vanzari foarte importanta pentru nisa noastra.

2. Ce strategii online ati adoptat in pademie, pentru a va adapta noii situatii?
Stefan Costin Bob: Pentru a redresa situatia, am gandit o serie de strategii, rezultate dintr-o analiza complexa a situatiei si din informatiile experienta acumulate pana in prezent. Pentru ca, evident, puterea de cumparare a oamenilor a scazut in acest context, am inceput sa venim in ajutorul celor interesati de produsele noastre cu reduceri mari la toata gama noastra de produse. Totodata, am introdus o noua gama de produse. Pentru ca oamenii au inceput sa puna mai mult accent pe sanatate, ne-am gandit sa venim in ajutorul lor si cu incaltaminte si am inceput sa comercializam si pantofi sport de dama la preturi foarte accesibile, pe care ii pot folosi atunci cand vor sa alerge, sa faca miscare in aer liber sau pentru perioada cand salile de fitness vor fi din nou deschise.
Ilie Pana: Singura noastra strategie este aceea de imbunatatire continua, prin care incercam mereu sa facem experienta clientului mai prietenoasa si mai frumoasa si – de asemenea – prin care incercam sa fim mai operativi, iar serviciul nostru sa fie la cel mai inalt nivel de calitate.
Sergiu Maris: Chiar daca aprovizionarea cu marfa era o provocare, nu s-a oprit comunicarea pe retelele de socializare si pe Google. Mai mult, am directionat bugetul de marketing in promovarea campaniilor de reduceri pe care le aveam active pe aceste canale. Pentru a reduce riscul si a elimina cat mai mult platile cash (ramburs) realizate de catre clienti, in acea perioada am implementat un sistem prin care ofeream un discount extra la platile cu cardul, fapt ce a adus o crestere substantiala in comenzile platite cu cardul. Daca pana la acel moment aveam o rata de 20-25% din comenzi platite cu cardul, odata cu implementarea acestui beneficiu, rata comenzilor platite cu cardul a crescut la aproape 45-50%

3. Ce produse proprii s-au vandut cel mai bine in perioada pandemiei? La polul opus, ce produse nu s-au vandut deloc bine?
Stefan Costin Bob: In ceea ce ne priveste pe noi ca si business, ne putem considera norocosi, deoarece accesoriile pe care le comercializam chiar si intr-o perioada ca aceasta, desi nu sunt produse de larg consum, se vand in continuare, datorita faptului ca pot fi cumparate si pentru a fi oferite cadou. Mai mult decat atat, cum am mentionat si mai sus, am marit gama de produse cu o noua categorie de incaltaminte dama, ceea ce a contribuit la cresterea vanzarilor.
Ilie Pana: Noi vindem cutiutele cu sosete perfecte la preturi corecte si absolut toate s-au vandut foarte bine, in diferite proportii bineinteles si in functie de temperatura de afara. 🙂
Sergiu Maris: Faptul ca petrecerile sau evenimentele erau interzise, a influentat categoria de lenjerie si dresuri modelatoare, categorii de produse care modeleaza silueta si care se vand bine in perioada evenimentelor unde femeile aleg tinute pe corp.

4. Cum s-a comportat valoarea medie a comenzii in perioada pandemiei?
Stefan Costin Bob: Valoarea medie a comenzii s-a mentinut, dar acest lucru este o urmare survenita in urma aplicarii noilor strategii si datorita eforturilor depuse pentru a ne adapta la aceasta situatie.
Ilie Pana: Pentru noi a crescut, pe masura ce oamenii au capatat din ce in ce mai multa incredere in noi si in produsele noastre.
Sergiu Maris: Valoarea medie a comenzii a scazut cu aproximativ 20%. Acest lucru cred ca a fost influentat atat de campanile de reduceri ceva mai mari pe care le-am realizat, dar si de faptul ca oamenii au fost mai atenti la ce achizitioneaza. Sosetele si dresurile sunt elemente esentiale din garderoba noastra, dar daca nu ai unde sa mergi datorita carantinei, nici nu ai nevoie de chiar asa multe.

5. Cum au evoluat comenzile pe mobile in perioada pandemiei?
Stefan Costin Bob: Cu totii cred ca suntem constienti de faptul ca oamenii sunt dependenti de telefonul mobil in era in care traim si as putea spune ca balanta inclina catre cresterea numarului de utilizatori mobile, fapt care nu poate decat sa ne bucure, deoarece adaptarea la noua tehnologie aduce si o serie de avantaje pentru e-commerce.
Ilie Pana: Comenzile pe mobile ocupa peste 80% dintre toate comenzile de pe magazinul nostru online si acest raport s-a mentinut aproximativ constant si pe perioada pandemiei.
Sergiu Maris: Comenzile pe mobil sunt cele mai multe si au ramas oarecum constante in toata aceasta perioada, undeva la 70% din totalul comenzilor.

6. Cat de mult au crescut platile prin card, in defavoarea rambursului?
Stefan Costin Bob: Modalitatea de plata prin card online este un instrument destul de puternic pentru e-commerce si datorita acestuia avem un avantaj fata de cei care inca nu ofera aceasta modalitate de plata. Datorita schimbarii de comportament a utilizatorilo, numarul de plati prin aceasta modalitate a crescut, in cazul nostru. Nu putem spune ca aceasta crestere este in defavoarea platii ramburs, deoarece la noi numarul de comenzi a crescut si cred ca acest trend se va pastra si pe viitor.
Ilie Pana: A crescut, de la 20% la 26%.
Sergiu Maris: A fost un boom. Cum spuneam si mai sus, pentru a elimina cat mai mult lucrul cu cash (platile ramburs), am oferit si un extra discount pentru toate platile cu cardul. Odata cu implementarea acestui beneficiu, rata platilor cu cardul s-a dublat, a crescut de la 20-25% la 45-50%. Acest impuls ajuta si la scaderea ratei refuzurilor, motiv pentru care am ales sa pastram si astazi extra discountul la plata cu cardul.

7. V-a crescut sau scazut cifra de afaceri in perioada martie-iunie 2020?
Stefan Costin Bob: In perioada martie-iunie 2020, cifra de afaceri a crescut, dar este o crestere influentata de o serie de factori aparuti din ambele parti, atat din partea noastra, cat si generati de schimbarea datorata contextului actual.
Ilie Pana: Pentru noi a crescut pana la nivelul maxim pe care il putem satisfice cu actuala noastra capacitate de productie. In acest sens, am demarat deja doua proiecte, pentru extinderea fabricii noastre, Laboratorul de Sosete.
Sergiu Maris: In perioada martie-aprilie, a fost o scadere destul de mare, deoarece si aprovizionarea s-a desfasurat cu greu, dar in mai si iunie situatia si-a revenit si au existat cresteri fata de anul trecut.

8. Ce modificari au aparut in relatia cu fir­mele de curierat?
Stefan Costin Bob: In privinta firmelor de curierat, putem spune ca si ele au incercat in aceasta perioada sa ofere preturi mai bune, insa nu toate, dar si aici am gasit un prilej bun pentru o noua schimbare in acest sens si am inceput o noua colaborare si cu firma de curierat Sameday, care din punctul nostru de vedere ofera servicii cu un raport bun calitate-pret.
Ilie Pana: Am renuntat la o firma cu care incepusem, pentru ca efectiv nu ne achita rambursurile luni de zile, iar cu noua firma de curierat am dezvoltat rapid o relatie foarte buna si am automatizat foarte mult procesele. Astfel, am reusit sa obtinem un pret de expediere mai bun si in acelasi timp un serviciu mult mai bun din punct de vedere calitativ, fara sa ne punem in pericol fluxul de numerar.
Sergiu Maris: Relatia s-a mentinut, mai mult, cred ca ne-a unit putin. La noi conteaza relatia cu baietii care ridica coletele si care ne aduc marfa. Oamenii acestia sunt in prima linie si de ei depinde tot. Am incercat sa ne comportam cat mai responsabil si sa luam masurile de precautie necesare pentru a continua activitatea in conditii de siguranta. De exemplu, daca inainte trebuia sa semnam pentru coletele primite, am stabilit ca in perioada de urgenta sa mergem pe incredere, pentru a elimina contactul fizic.

9. Care credeti ca sunt tendintele aparute in pandemie care se vor mentine pe termen lung, in comertul online?
Stefan Costin Bob: Cu siguranta, oamenii au inceput deja sa cumpere tot mai mult online si sa renunte la vizitele in magazinele fizice pentru diverse cumparaturi, iar asta credem ca o fac din motive de siguranta (ceea ce este foarte bine), dar si din alte motive (cum ar fi lipsa de timp, comoditatea si faptul ca magazinele online se dezvolta tot mai mult si ofera tot mai multe avantaje – preturi mai mici decat in magazinele fizice, variante de livrare multiple si servicii precum deschidere colet la livrare, livrare in easybox, posibilitatea de a putea alege cum vrei sa platesti). Aceste tendinte credem ca se vor pastra si vor creste tot mai mult pe viitor.
Ilie Pana: Cred ca foarte multe companii care isi bazau majoritatea activitatii de vanzare pe offline si-au dezvoltat abilitatile de comercializare online. Din acest punct de vedere, pandemia a adus un beneficiu mediului economic, obligandu-i pe comercianti sa devina mai performanti si sa invete noi metode de promovare si de servire a clientilor.
Sergiu Maris: Platile cu cardul au devenit mai simple si mai de incredere. De altfel, cred ca in aceasta perioada au existat persoane care au facut prima data cumparaturi online si cred ca acele persoane le vor face si in continuare.

10. Ce alte detalii interesante vreti sa ne povestiti despre cum v-a afectat COVID-19?
Stefan Costin Bob: COVID-19 ne-a afectat in cateva privinte si pe noi, insa ne-am adaptat la ceea ce se intampla si asta ne-a ajutat. Am fost afectati, in primul rand, psihic, ca si echipa, pentru ca suntem oameni si cred ca asta a fost un efect general, la nivel global. Am avut si mici pierderi financiare, pentru ca avem si un magazin fizic in care am investit, doar ca am ramas in continuare axati pe vanzari online si situatia ne-a motivat sa devenim mai performanti si sa invatam mai mult, iar ca atare am reusit sa ajungem la o crestere considerabila, comparativ cu ceea ce se intampla in trecut.
Ilie Pana: In aceasta perioada marcata de pandemia COVID-19, am implementat noi protocoale in procesul de productie, astfel incat sa ne asiguram ca nu atingem produsele in timpul fluxului de fabricatie si livrare. De asemenea, ne-am asigurat ca temperatura la care calcam sosetele este suficient de mare incat sa distrugem absolut orice pericol pentru sanatatea clientilor nostri.
Sergiu Maris: Este o perioada grea, iar cu toate greutatile, cred ca magazinele online au avut si au in continuare noroc, comparativ cu alte domenii.

Leave a reply