Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Romania: piata de publicitate online a crescut cu 15% YoY, in S1 2017 (studiu)

Bogdan Belciu

Cea mai recenta editie a studiului marca IAB Romania „Romanian Online Advertising Study” (ROADS), realizat cu sprijinul PwC Romania, a descoperit ca primul semestru din 2017 a insemnat o crestere de 15% fata de aceeasi perioada din 2016 (raportat la valoarea anuala in lei) a valorii totale a pietei de publicitate online din tara noastra: aceasta a fost de 20,3 milioane € (92.560.911 lei).

„In cei 10 ani de cand PwC realizeaza studiul, am fost martorii unei maturizari semnificative a acestui segment al industriei de publicitate, atat din perspectiva bugetelor alocate de companii reclamei pe Internet (cu o rata medie de crestere anuala de 18% a valorii raportate a pietei), cat si calitativ, prin prisma formatelor de publicitate disponibile, a tipurilor de tranzactii si a platformelor folosite. Piata va continua sa creasca in urmatorii ani (previzionam ca va depasi pragul de 50 milioane € in 2018) si va deveni tot mai sofisticata”, a declarat Bogdan Belciu (foto, Partener, Servicii de Consultanta pentru Management, PwC Romania). 

venituri H1 pub online ROAlte cifre interesante din raport, transmise de PwC Romania intr-un comunicat de presa:

  • in primele 6 luni din anul trecut, publicitatea in regim Programmatic a reprezentat 19% din totalul veniturilor
  • publicitatea pe mobil a insemnat o „felie” de 42%
  • cele mai utilizate tipuri de reclama sunt formatele Display Embedded (incadrate in continut sau neintruzive), Display Social Media si Publicitate in motoarele de cautare (acestea au o pondere de 53% din valoarea totala a pietei de publicitate digitala)
  • ponderea formatelor intruzive & video a fost de 17% din totalul volumului de publicitate rulat in S1 2017 fata de 13% in S1 2016
  • cele mai mari cresteri de buget dedicat reclamelor de la semestru la semestru au fost in Retail (+84%), Household appliances (+62%), Food (+52%), Entertainment & the media (+49%)
  • la nivel european, cresterea pietei de publicitate online este bazata in special pe mobile si video, iar pentru intreg anul 2017 se estimeaza o crestere cu aproximativ 10% a industriei, pana la o valoare de 46 miliarde €
    venituri H1 pub online RO 2

Raspunde la aceasta intrebare