Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romania: piata de publicitate online a crescut cu 15% YoY, in S1 2017 (studiu)

Bogdan Belciu

Cea mai recenta editie a studiului marca IAB Romania „Romanian Online Advertising Study” (ROADS), realizat cu sprijinul PwC Romania, a descoperit ca primul semestru din 2017 a insemnat o crestere de 15% fata de aceeasi perioada din 2016 (raportat la valoarea anuala in lei) a valorii totale a pietei de publicitate online din tara noastra: aceasta a fost de 20,3 milioane € (92.560.911 lei).

„In cei 10 ani de cand PwC realizeaza studiul, am fost martorii unei maturizari semnificative a acestui segment al industriei de publicitate, atat din perspectiva bugetelor alocate de companii reclamei pe Internet (cu o rata medie de crestere anuala de 18% a valorii raportate a pietei), cat si calitativ, prin prisma formatelor de publicitate disponibile, a tipurilor de tranzactii si a platformelor folosite. Piata va continua sa creasca in urmatorii ani (previzionam ca va depasi pragul de 50 milioane € in 2018) si va deveni tot mai sofisticata”, a declarat Bogdan Belciu (foto, Partener, Servicii de Consultanta pentru Management, PwC Romania). 

venituri H1 pub online ROAlte cifre interesante din raport, transmise de PwC Romania intr-un comunicat de presa:

  • in primele 6 luni din anul trecut, publicitatea in regim Programmatic a reprezentat 19% din totalul veniturilor
  • publicitatea pe mobil a insemnat o „felie” de 42%
  • cele mai utilizate tipuri de reclama sunt formatele Display Embedded (incadrate in continut sau neintruzive), Display Social Media si Publicitate in motoarele de cautare (acestea au o pondere de 53% din valoarea totala a pietei de publicitate digitala)
  • ponderea formatelor intruzive & video a fost de 17% din totalul volumului de publicitate rulat in S1 2017 fata de 13% in S1 2016
  • cele mai mari cresteri de buget dedicat reclamelor de la semestru la semestru au fost in Retail (+84%), Household appliances (+62%), Food (+52%), Entertainment & the media (+49%)
  • la nivel european, cresterea pietei de publicitate online este bazata in special pe mobile si video, iar pentru intreg anul 2017 se estimeaza o crestere cu aproximativ 10% a industriei, pana la o valoare de 46 miliarde €
    venituri H1 pub online RO 2

Leave a reply