Atrage clientii dezvaluindu-le procesul intern de productie, cum fac IKEA, LEGO si Apple
Brandurile IKEA, LEGO si Apple isi atrag clientii aratandu-le cum functioneaza produsele lor și creeaza astfel o relatie autentica cu respectivii consumatori, citim pe ama.org. De la Leonardo da Vinci incoace, metoda de a prezenta interiorul anumitor produse sau dispozitive („ilustrare anatomica”, cum o numeste un studiu) a fost folosita cu succes in publicitate. Aceasta tehnica de marketing arata publicului-tinta toate componentele respectivului produs si il ajuta sa intelega cum functioneaza, determinandu-l sa fie mai increzator ca ii va rezolva problema – deci trebuie cumparat.
Folosita de IKEA in brosurile care prezinta asamblarea produselor sale, in manualele de reparatie a masinilor ca Haynes Manual si in cazul jucariilor LEGO si Meccano, aceasta metoda de advertising te poate ajuta sa vinzi gadgeturi (smartwatch-uri sau casti), incaltaminte, electronice si elctrocasnice sau mobilier si produse pentru casa (saltele).
Sursa amintita a realizat un studiu pe aceasta tema si noteaza ca ideea poate ajuta companiile sa creasca increderea consumatorilor intr-un produs, daca este integrata in descrierea acestuia sau folosita pe post de thumbnail (in cazurile produselor noi). Cei mai receptivi la aceasta tehnica sunt consumatorii pasionati de tehnologie, iar eficienta metodei depinde de ce cauta publicul: daca cineva vrea niste boxe performante, faptul ca vede componentele interne il poate determina sa le cumpere. De aceea, ilustrarea anatomica este indicata in cazul produselor care au un beneficiu practic, nu si al celor pur decorative.
Leave a reply