INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu MaisonDor.ro
Floraria online MaisonDor.ro a aparut in iunie 2017, dupa 8 luni de lucru la proiect. Magazinul online autohton vinde flori si plante de apartament, aranjamente pentru evenimente de tot felul, cadouri elegante (vin, ciocolata si torturi, cadouri pentru domni). Florin Sarbu (foto, General Manager MaisondOr.ro) ne-a dat cateva detalii legate de cum isi promoveaza brand-ul si care e cea mai mare provocare pe piata florariilor online mioritice pentru o afacere atat de tanara.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online? Ce reprezinta? Cum te-ai gandit la el?
Florin Sarbu: Nu am vrut un nume comun de floare, am vrut ceva diferit care sa atraga. El a fost ales din mai multe propuneri facute de firma care a dezvoltat si logo-ul, o echipa de profesionisti in domeniu.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Aici povestea e mai lunga, dar pot sa spun ca am fost atras de potentialul domeniului si de flori.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Nu sunt la primul bussiness, am vrut sa diversific. La drum am plecat cu o persoana care are capacitatea de a duce pe noi culmi acest bussines.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Nu am avut o educatie antreprenoriala, rezultatele imi demonstreaza ca ma pricep, e ceva nativ.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Finantarea a venit de la o banca care a crezut in proiectul prezentat de mine.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Ca in orice bussiness, barierele apar zilnic, dar sunt constructive si te motiveaza pe termen lung.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cred ca tine mai mult de posibilitatile financiare, dorinta, aspiratii si motivatie.
Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta sunt oamenii care vor ceva diferit fata de ce sunt obisnuiti in domeniu floral, ne-am bazat pe diversitate, in asa fel incat sa atingem orice dorinta.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Nu e obligat sa cumpere nimic pana nu e convins :))). Depinde ce il motiveaza: preturile, creativitatea cu care sunt facute, complexitatea, eleganta.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata de la noi si cum arata aceasta piata?
In plus fata de concurenta este energia si dorinta de afirmare, suntem noi si avem de demonstrat multe, dar eu zic ca deja avem un start promitator.
De unde va cumparati produsele?
Produsele sunt achizitionate de la mai multi furnizori, in mare parte de pe bursa din Olanda.
Cati angajati aveti?
5 angajati.
Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
In perioada asta cam toate florariile online au vizitatori si vanzari deoarece e perioada de asa natura: Valentine’s Day, Dragobete, 1 – 8 Martie.
Ati participat la Black Friday-ul 2017?
Din pacate, aceasta perioada a fost prea din scurt pentru noi, dar am simtit cresteri substantiale in fiecare luna.
La ce va asteptati de BlackFriday si Craciun anul acesta?
E prea din scurt sa imi fac niste asteptari pentru aceasta perioada, dar clar o sa plusam destul de multi bani in marketing.
Cum si unde va promovati site-ul?
Vizavi de promovare avem colaborari cu Antena Group, cancan.ro, Kanal D, care ne ajuta in expunerea media. Pe langa asta, Facebook, AdWords, SEO etc.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem, este administrata de o firma specializata in campanii platite, iar rezultatele nu sunt dezamagitoare.
Aveti versiune de mobile?
Da, lucram la imbunatirea ei zilnic.
Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Diferenta va fi destul de mare deoarece bussines-ul creste, iar acum avem in fata 12 luni, nu 4, cum a fost anul trecut.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cheltuielile poti sa le reduci doar daca vinzi cantitati mari si cumperi la preturi mai mici, iti scazi costurile de achizitie la cantitati mari. Dar costurile nu sunt deloc mici in e-commerce, decat daca vrei sa fii limitat.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarea cea mai mare e sa maresc conversia clientilor :).
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat?
E delicat subiectul, dar o sa fiu sincer: mereu apar probleme din partea firmelor de curierat vizavi de livrarea la timp.
Leave a reply