Romania: Cum arata piata online de retail (studiu 2015)?
Rulajul comertului online cu amanuntul din Romania in anul 2014 a atins 4.860 milioane RON, respectiv 2,2 – 2,5% din totalul comertului cu amanuntul. eNET Internet Research and Consulting Ltd. (companie care face cercetari de piata si ofera consultanta in domeniul managementului proiectelor) a efectuat anul trecut un studiu legat de acest sector comercial din tara noastra. Datele se refera la anul 2014 si s-au concentrat pe analiza magazinelor online de comert cu amanuntul in limba romana. Studiul a durat 4 luni (mai-august 2015) si metoda de cercetare folosita a fost inregistrarea de date online, cu chestionar html (chestionarele au fost distribuite la 4.461 magazine online).
Care sunt concluziile studiului eNET?
- doua treimi dintre magazinele de comert cu amanuntul online au fost lansate in ultimii 4 ani, majoritatea in perioada 2009 – 2013; din 2013 incoace, numarul noilor lansari a scazut, din cauza unei saturarii pietei
- aproape jumatate dintre magazinele online (48%) au doar 2-3 angajati; doar 10% dintre magazinele online au mai mult de 6 angajati
- clientii prefera plata ramburs, prin curier, care este oferita de 98% dintre site-urile de retail din Romania; pe locurile 2 si 3 cand vine vorba despre metoda de plata se plaseaza viramentul bancar si plata prin Internet banking
- livrarea prin curier domina piata autohtona de e-commerce: 97% dintre magazinele online de comert cu amanuntul o ofera; pe locul 2 se plaseaza preluarea personala de la sediul magazinului (Fan Curier si Urgent Curier domina piata, iar in timp ce Cargus si-a consolidat semnificativ pozitia, Posta Romana, TNT si GLS au pierdut semnificativ din cota de piata)
- cand vine vorba despre marketing, site-urile autohtone apeleaza cel mai des la retelele de socializare, optimizarea cautarilor (considerata cea mai eficienta unealta de marketing), prezenta pe paginile de comparare a preturilor (shopmania.ro si compari.ro sunt cele mai intalnite) si utilizarea anunturilor platite
- 60% dintre magazinele online de retail ofera versiuni pentru dispozitivele mobile; in cadrul magazinelor online care vand si offline, proportia celor optimizate pentru dispozitive mobile este usor mai mare comparativ cu magazinele numai online
Leave a reply