Romania, cea mai mare crestere e-commerce din UE, in perioada 2015-2020 (Eurostat)
Shopping-ul online a fost extrem de popular in Europa, in 2020, noteaza ec.europa.eu, citand datele Oficiului European de Statistica (Eurostat). E-commerce-ul a crescut masiv, pe fondul pandemiei COVID-19 si a inchiderii magazinelor fizice din cele 27 de tari membre UE. In ultimul an, 89% dintre europenii de 16-74 de ani au folosit Internetul, iar 72% dintre ei au cumparat produse/servicii online (cu 4% mai mult fata de 2019 si cu 10% fata de 2015). Europenii cei mai pasionati de cumparaturile digitale sunt nordicii: peste 8 din 10 internauti din Tarile de Jos (91%), Denemarca (90%), Germania (87%), Suedia (86%) si Irlanda (81%) au cumparat bunuri/servicii online, in ultimul an.
Alte cifre interesante transmise de Eurostat:
- mai putin de 50% din populatie au cumparat online in Bulgaria (42%), Romania (45%) si Italia (49%)
- in ultimii 5 ani, cea mai mare evolutie la capitolul shopping pe Internet s-a inregistrat in Romania (o crestere de 27% in perioada 2015-2020); pe locurile urmatoare s-au plasat Cehia, Croatia (ambele cu 25%) si Ungaria (23%)
- produsele cumparate cel mai des online – imbracamintea (inclusiv echipamente sportive), incaltamintea si accesoriile (comandate de 64% dintre cumparatorii online), filme/seriale pe serviciile de streaming/descarcate (32%), mancarea livrata acasa (29%), mobila, accesoriile pentru casa si gradina (28%), produsele cosmetice, de wellness sau de infrumusetare (27%), carti, reviste, ziare tiparite (27%), computere, tablete, telefoane mobile si accessorii (26%), muzica pe serviciile de streaming/descarcata (26%)
Comentarii ( 2 )
[…] Romania, cea mai mare crestere e-commerce din UE, in perioada 2015-2020 (Eurostat) – ECOMpedia […]
[…] potrivit Eurostat, in ultimele 12 luni, 85% dintre romani au utilizat Internetul cel putin 1 data in ultimele 12 luni, iar 45% dintre internautii locali au facut cel putin o achizitie online (deci Romania se situeaza la coada clasamentului UE, fiind urmata doar de Bulgaria – cu 42%) […]