Restaurantul online Yellow.Menu, CA de peste 550.000 € (+52% YoY), in S1 2021
Yellow.Menu (cloud restaurant cu livrare in Bucuresti si Cluj-Napoca) anunta, intr-un comunicat de presa, ca a avut o cifra de afaceri de peste 550.000 € in primul semestru al acestui an, cu 52% mai mare YoY. Yellow.Menu este un serviciu de livrare acasa sau la birou a unor meniuri gourmet si sanatoase, in 30 de minute de la plasarea comenzii (pe site sau in aplicatia proprie). Restaurantul online are un meniu dinamic, care se schimba zilnic, iar clientii pot alege un interval anume pentru livrare sau au optiunea de a-si face abonament.
In 2021, restaurantul virtual a depasit pragul de 300 de comenzi/zi si valoarea medie a comenzii a crescut cu 15% fata de perioada similara din 2020, pana la 95 lei. „Popularitatea in crestere a restaurantelor virtuale precum Yellow Menu reprezinta o provocare pentru segmentul HoReCa asa cum il stim, insa consider ca acesta reflecta directia in care se indreapta piata. Avem un consumator tot mai atent la ceea ce consuma, cu o preocupare pentru calitatea si diversitatea alimentatiei sale, un client care isi organizeaza timpul si resursele eficient, optimizandu-si stilul de viata si obisnuit deja cu produse la nivel de restaurant, servite in intimitatea prorpiei case sau la birou”, transmite Adrian Ciucur (foto, CEO Yellow.Menu).
Odata cu noile directii de dezvoltare (pe verticale noi si pe orizontala, prin extinderea in alte orase din tara), noul managment isi propune ca, pana la finalul anului, sa urce numarul zilnic de comenzi cu cel putin 40% fata de cele din prezent, cu un impact estimat de crestere cu 200% a cifrei de afaceri YoY, pana la 1,5 milioane €. In 2021, motoarele cresterii sunt:
- trecerea de la meniul de pranz la meniul pentru intreaga zi (mic dejun, pranz, cina, gustari si brunch in zilele de sambata)
- extinderea geografica in Bucuresti si Cluj si zonele limitrofe
- cresterea valorii medii a comenzii, prin vanzari suplimentare de produse de bacanie (portofoliul contine 40 produse, iar pana la finalul anului acesta se va dubla), cocktailuri ready to drink si paine proaspata
- incepand cu a doua parte a acestui an, restaurantul va dezvolta o directie noua, de virtual brands – preparate si meniuri fixe, create de chefii Yellow si destinate livrarii pe platformele partenere; primele doua linii de produse au fost deja lansate (Yellow Lebanese si Fresh by Yellow) si urmeaza o a treia (Premium Brunch, cu preparate speciale pentru weekend); noul managment al Yellow.Menu isi propune ca, pana la finalul anului, sa fie create cel putin 4 astfel de branduri virtuale, care sa genereze 35-40% din business-ul total
„Brandurile virtuale iti permit sa administrezi mai mult de o linie de produse din aceeasi bucatarie, precum si extinderea geografica cu impact pozitiv asupra veniturilor si audientei, dar fara costuri aditionale in ceea ce priveste staff-ul sau echipamentele. Aceasta linie de dezvoltare ne permite sa testam concepte de fine dining noi, create cu ajutorul echipei noastre de chefi, fara a ne supune riscurilor dintr-un restaurant clasic. De asemenea, aceasta strategie va echilibra dinamica dintre comenzile Yellow Menu si preparatele fixe”, explica Adrian Ciucur.
Comentariu ( 1 )
[…] „Popularitatea in crestere a restaurantelor virtuale precum Yellow Menu reflecta directia spre care se indreapta romanii, urmand de altfel trendul international, accentuat in ultimul an. Preferintele conturate in aceasta vara, alaturi de interesul fata de noul serviciu de planificare a meselor arata ca publicul nostru este tot mai atent la ingrediente, preocupat de calitate in egala masura ca de gust, si isi organizeaza timpul si resursele eficient”, mai spune Adrian Ciucur. In primul semestru al acestui an, Yellow.Menu a avut o cifra de afaceri de peste 550.000 € (cu 52% mai mare YoY). […]