Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Generock.ro

Magazinul online Generock.ro a aparut in decembrie 2020 si vinde produse cosmetice naturale, organice si vegane pentru ambele sexe. Georgiana Pana (foto, Fondator si CEO Generock) – care scrie despre nisa vegana pe blogul frumusetevegana.ro – ne-a povestit ca a pornit la drum cu o investitie de 200.000 €, ca aproximativ 60% dintre comenzi le vin de pe dispozitive mobile si ce buget lunar de promovare are pentru afacerea ei. Descoperiti mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Georgiana Pana: Numele brandului si al magazinului este inspirat dintr-un curent al muzicii rock, pornit de cei de la Foo Fighters, de care stiam, insa are si o conotatie de inspiratie personala.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea am creionat-o din pura pasiune pentru natura, stil de viata sanatos si pentru toate produsele naturale pe care de multi ani le tot cautam si multe dintre ele nu erau intocmai cum mi le doream.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
M-a motivat nevoia existenta in piata, cererea multor persoane ca si mine pentru echilibru si siguranta in ceea ce priveste produsele pe care le pun pe piele si care ar trebui sa aiba actiuni concrete, benefice, care sa infrumuseteze, nu sa aduca alte probleme de sanatate. Am pornit la drum cu partenerul meu in toate, cu mare bucurie si satifactie.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Partea antreprenoriala am inceput sa o dezvolt in momentul in care am pus bazele afacerii, pana atunci neavand un business propriu. Se poate spune ca am fost autodidacta, insa cel mai mult m-a ajutat experienta de peste 25 de ani in antreprenoriat si afaceri a partenerului meu. Inspiratia a fost imensa la acel moment si inca este.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am investit 200.000 € initial si inca mai investim destul de mult. Acestia sunt bani pe care eu si partenerul meu stiam ca ne putem baza pentru o afacere pe care ne-o doream impreuna si sunt proveniti in mare parte din afacerile lui imobilare.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Au fost provocari referitoare la gasirea celor mai bune fabrici producatoare, care sa respecte standardele de calitate pe care le cautam. Apoi faptul ca am adus in prima transa 12.000 de produse. Pe toate le-am depasit cu multa rabdare, implicare si actiune in timp real.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajele sunt nenumarate, deoarece poti aduce cunostintele tale, pasiunea si stilul de viata. Sigur ca acestea sunt subiective, dar faptul ca am fost multi ani consumator de astfel de produse m-a facut sa am deja experienta clientului si sa ma pozitionez in concordanta cu nevoile acestuia. Dezavantajele dispar atunci cand faci cu placere ceea ce faci. Nu ai timp de dezavantaje, daca faci afaceri cu pasiune.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul nostru tinta este compus din persoane care simt ca au nevoie de o rutina de intretinere si infrumusetare care sa le usureze si imbunatateasca aspectul. Sunt persoane care se informeaza tot mai mult despre ce inseamna mentinerea unui stil de viata sanatos si care este plus-valoarea pe care le-o aduc produsele cosmetice exclusiviste.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Tocmai din motivele expuse mai sus. Suntem alaturi de toti cei care vor sa se asigure ca achizitionarea de produse 100% naturale este o schimbare in foarte bine si un plus in ceea ce priveste raportul calitate-pret.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Produsele noastre acopera nevoile pe care corpul le are pentru a-si mentine un aspect sanatos si radiant, de-a lungul timpului. Sunt in totalitate naturale, nederivate din animale sau chimicale si netestate pe animale. Ingredientele raw folosite au cea mai buna calitate posibila, asigurata de chimistii colaboratori, iar datorita acestui fapt efectele acestora sunt vizibile inca de la primele utilizari. Ne diferentiem clar si datorita continutului documentat, informatiilor suficiente si de buna calitate oferite clientilor. Piata produselor vegane si organice este in continua crestere, fiind cerere din partea clientilor dornici de explorarea infrumusetarii sanatoase. Aici intervin si eu, prin educarea comunitatii in acest sens, prin blogurile deja consacrate si prin comunicarea eficienta si apropiata cu acestia.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Avem doua fabrici colaboratoare, in Grecia si in Romania, cu experienta vasta si cu toate certificarile necesare. Serviciile oferite sunt exclusiv ale noastre si ne straduim sa le mentinem, dar si le imbanatatim pe parcusul trecerii timpului.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
In afara de site, care este principalul canal de vanzare, urmeaza sa intram si intr-un lant de magazine fizice.

Cati angajati aveti?
Folosim parteneri externi pentru logistica, contabilitate, marketing, promovare si legal, iar restul activitatilor curente le gestionam cu o echipa de patru oameni.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna aprilie – n.r.)?
Suntem in continua crestere, avem clienti negresit in fiecare zi pe site, iar vanzarile merg bine. Clientii care ajung in contact cu produsele noastre se intorc extrem de multumiti, comanda mai mult si isi aduc si prietenii sau persoanele dragi, incantati de beneficiile obtinute.

Cum si unde va promovati site-ul?
Avem promovare pe Google si retelele sociale si ne dorim sa aducem clientilor produsele noastre si in magazinele fizice, pentru un contact cat mai aproape si real.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook si alte pagini in retelele sociale cunoscute. Investim mult in SEO si promovare, dar si campanii platite, undeva intre 3.000-5.000 €/luna. Administrarea este facuta de echipa noastra si de colaboratorii externi, pe partea de social media. Este foarte important sa fii cat mai vizibil si mereu proaspat, cu ceva nou, in atentia clientilor.

Aveti versiune de mobile?
Avem un site care se adapteaza pe browser, pentru dispozitivele mobile.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 60% dintre comenzile noastre vin de pe dispozitive mobile, insa vizitele pe site vin in proportie de 90% de pe acestea.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Anul curent sigur va fi in crestere, pentru ca este primul nostru an plin. Ramane de vazut in ce procentaj fata de momentul lansarii.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Oferind beneficii si nu produse, fidelizand clientii si respectand ceea ce a promis.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Pozitionarea corecta si comunicarea esentiala cu clientul tinta.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Deocamdata nu avem probleme majore si incercam sa prevenim eventualele situatii problematice, printr-o comunicare corecta cu partenerii care se ocupa de curierat.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vrem sa dezvoltam magazinul, in asa fel in care sa oferim solutii complete pentru beneficiile esentiale care pot fi oferite de produsele 100% naturale.

Leave a reply